Stiinta & Tehnologie

Vanzarile de Logan si-au revenit in luna mai

Asociatia Producatorilor si Importatorilor Auto (APIA) a dat publicitatii datele statistice pe luna aprilie, privind piata auto autohtona. Cu aproape 40 de mii de unitati vandute in primele cinci luni ale anului, Logan detine o cota de 42% din totalul pietei auto. Pe podium se mai afla Daewoo, cu 7,9 procente si Renault care detine 7,8% din piata. La mica distanta se afla producatorul ceh Skoda cu 7,6 procente. Impreuna cele trei branduri au vandut aproximativ 22 de mii de unitati, un pic mai mult de jumatate din numarul de masini vandute de Dacia. Totalul autoturismelor vandute in Romania pana acum, de la inceputul anului incluzand marcile autohtone si pe cele din import este de 93.968 de unitati. Daca in primele patru luni ale anului Logan si Daewoo pierdeau teren in fata marcilor de import, situatia s-a schimbat in mai, cand vanzarile brandurilor autohtone au depasit statisticile aceleiasi luni din 2005. Totusi, cu putin peste 47 de mii de unitati livrate in primele cinci luni ale lui 2006, vanzarile totale de autoturisme produse in Romania se afla cu 9 procente in urma celor realizate in aceeasi perioada a anului trecut. Spre deosebire de vanzarea autohtonelor, autoturismele de import au inregistrat cresteri importante fata de aceasi perioada a anului trecut. Daca in mai 2005 se vandusera 7.900 autoturisme de import, luna trecuta s-au vandut peste 11.500 de unitati. Aprecierea vanzarilor brandurilor de import este de 38,8% in comparatie cu perioada similara a anului trecut. Luna mai nu ofera surprize la sectiunea "cel mai bine vandut model". In cazul masinilor autohtone Loganul este cel mai bine vandut model pe primele 5 luni, cu un cuantum de peste 10 mii de unitati vandute numai in luna mai. Renault Clio a fost vandut in peste 1300 de unitati, Megane-ul este a doua masin straina cu 777 de unitati, iar Skoda Octavia Tour sta pe ultima treapta a podiumului cu un pic peste 750 de unitati. Tendinta principala a pietei, reliefata de acest studiu, indica o orientare a consumatorului roman catre autoturismele de import, in conditiile unei scaderi a vanzarilor principalului produs autohton, Dacia Logan. Este interesant de urmarit evolutia ulterioara a acestor tendinte, mai ales dupa ce Dacia va lansa pe piata mult-trambitatul Logan Break.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea