Stiinta & Tehnologie

#toyota #land cruiser #off-roader

Toyota Land Cruiser 3.0 D - Luptatorul de sumo

In ciuda faptului ca este lent, masiv si putin atragator, un luptator de sumo poate fi un competitor de top in segmentul sau. Toyota Land Cruiser se aseamana in multe privinte cu un luptator de sumo, iar asta nu e deloc un lucru rau.

Daca doriti un model de teren care sa va ofere incredere, singuranta si sentimentul ca puteti depasi orice obstacol pe care il poate cuceri un off-roader, trebuie sa incercati Toyota Land Cruiser 150.

Motor/Transmisie - 7/10

Exemplarul testat de Automarket este echipat cu un motor diesel D-4D de 3.0 litri, care dezvolta 173 CP si 410 Nm. Acest propulsor este cuplat la o transmisie automata cu cinci trepte, care beneficiaza si de un reductor si de doua diferentiale care pot fi blocate electronic. Diferentialul central si diferentialul spate pot fi blocate electronic prin apasarea unui buton, iar reductorul este amplasat pe consola centrala si poate fi actionat ori de cate ori soferul are nevoie sa depaseasca o zona dificila. In materie de reprize, Land Cruiser este optimizat pentru confort la drum lung si economie de carburant, dar motorul diesel de trei litri nu te dezamageste intr-o depasire de bun simt. In cazul in care aveti ambitii sportive, este indicat sa folositi modul manual al transmisiei, deoarece ofera schimbari de trepte ceva mai rapide.

Consum - 8/10

Desi este un off-roader imens, de aproape trei tone, si are un motor de trei litri cu patru cilindri in linie, Toyota Land Cruiser poate fi considerat un model economic . Japonezii de la Toyota anunta un consum urban de 10.4 litri si un consum extraurban de 6.7 litri la suta. In ciuda unui trafic aglomerat si a temperaturilor care au trecut sub zero grade, Land Cruiser 3.0 D-4D a consumat 13 litri de carburant in oras si doar 7.5 litri la 100 kilometri in regim extraurban.

Pe autostrada, modelul japonez ne-a gratulat cu 9 litri la suta circuland cu 10 km/h sub viteza legala maxim admisa. La o comparatie directa intre cartile tehnice, singurele modele care sunt mai economice decat Land Cruiser sunt BMW X5 facelift in versiunea xDrive 30d, Lexus RX 450h si Noul Volkswagen Touareg in versiunea V6 TDI, care are un consum mediu de 7.4 litri la 100 kilometri. Cei de la Toyota anunta un consum mediu de 8.1 litri pentru exemplarul testat, dar realitatea ne-a aratat ca modelul are un consum mediu de 10.2 litri la suta.

Performante - 4/10

Fiind disponibil intr-o singura versiune diesel de motorizare, care ofera doar 173 CP si 410 Nm, Toyota Land Cruiser nu este nici pe departe cel mai rapid model de acest gabarit de pe piata. Acceleratia de la 0 la 100 km/h este realizata in 11.7 secunde, iar viteza maxima a acestui model este de 175 km/h. Pe langa motorul care dezvolta o putere relativ scazuta pentru cilindreea sa, cutia de viteze cu doar cinci trepte are o vina importanta in depunctarea lui Land Cruiser la capitolul acesta. Modelul nipon plateste tribut la capitolul performante atat pentru faptul ca este orientat catre un consum cat mai scazut de carburant si nu spre performante deosebite, cat si pentru masa sa totala care se apropie de trei tone.

Interior - 7/10

Land Cruiser are un interior spatios, care ofera sapte locuri, fiecare cu un nivel ridicat de spatiu. Interiorul este orientat spre confort si tehnologie, iar un lucru care ilustreaza acest lucru ar fi motorizarea celui de-al doilea rand de scaune. Portbagajul este si el extrem de spatios, iar accesul este realizat ca in cazul unei usi normale, cu portiera portbagajului deschizandu-se de la stanga la dreapta. In timp ce pasagerii sunt rasfatati prin spatiu si confort, soferul este bulversat de numarul excesiv de butoane amplasat in jurul sau.

Daca oamenii ar putea sa actioneze butoane cu genunchii, Land Cruiser ar fi masina pefecta pentru acestia. Spre exemplu, modelul nipon are comenzile pentru suspensie la nivelul genunchiului drept, iar comenzile pentru oglinzi si alte elemente similare sunt montate in dreptul genunchiului strang al soferului. Volanul cu insertii de lemn are si el o serie de butoane pe el, iar comenzile tuturor sistemelor electronice de la bord sunt amplasate pe toata jumatatea stanga a bordului si pe intreaga consola centrala. Cotiera este refrigerata si ofera un spatiu generos, iar pasagerii din spate ai versiunii testate de noi sunt rasfatati cu un ecran LCD escamotabil, pe care pot urmari filme si vizualiza informatiile afisate pe ecranul principal al sistemului multimedia.

Ecranul din spate este comandat de o telecomanda, pentru ca pasagerii sa nu fie nevoiti sa se intinda spre comenzi atunci cand sunt ancorati cu centurile de siguranta. Va intrebati probabil care a fost motivul depunctarii lui Land Cruiser dupa ce am enuntat o lista lunga de calitati. Nimic mai simplu – cei de la Toyota sunt axati pe utilizarea materialelor ecologice, unele butoane de pe consola centrala avand un aspect ieftin in comparatie cu cele alte altor modele din segment cu pret de achizitie similar. In plus, numarul ridicat de butoane este daunator din punctul de vedere al ergonomiei, soferul fiind dezorientat in momentul in care se urca pentru prima data la volan.

Calitate/Pret - 7/10

Exemplarul testat de Automarket (versiune de echipare Luxury) are un pret de pornire de 60.755 de euro. Varianta de baza a lui Land Cruiser porneste de la 47.795 de euro in Romania, fiind mai ieftin decat Mercedes-Benz ML, BMW X5 si Audi Q7. Mai ieftine decat Land Cruiser sunt Land Rover Discovery si Volvo XC90, care au un pret de pornire de 41.626 de euro, respectiv 39.437 de euro. In acelasi timp, actualul Volkswagen Touareg, un alt potential rival pentru modelul nipon, are un pret de pornire de 39.207 euro.

Siguranta - 9/10

Avand in vedere ca modelul nu a fost testat de EuroNCAP, ii vom compara elementele de siguranta oferite cu cele ale altor modele din segment. Astfel, Toyota Land Cruiser are ABS, EBD, sistem de control al stabilitatii cu sistem activ al controlului cuplului motor, un sistem de asistenta la coborare si de asistenta la urcare in panta, airbag-uri cortina si sapte airbag-uri, inclusiv un airbag pentru genunchii soferului. Tetierele fata sunt active iar sistemul de suspensie este controlat electronic. In principiu, Land Cruiser reuseste sa se ridice la nivelul elementelor prezentate de rivalii directi din segment, cu un plus pentru anumite sisteme tehnologice regasite in standard.

Tinuta de drum - 9/10

Exemplarul testat de Automarket beneficiaza de un sistem de suspensie cinetica dinamica KDSS, care este controlata electronic. Sistemul de suspensie variabila adaptiva incorporeaza functia roll posture control si un ansamblu de perne de aer cu o functie de control a garzii la sol. Modelul poate fi coborat de sofer sau in mod automat sau ridicat, totul in functie de necesitati. Suspensia lui Land Cruiser are trei setari – Normal, Confort si Sport, dar diferenta dintre cele trei moduri este relativ dificil de sesizat.

Modelul prezinta un ruliu al caroseriei redus pentru un model de asemenea gabarit, dar Land Cruiser ramane pe trasa pe care o imprima soferul pe drum cu ajutorul volanului. Gropile sunt imposibil de sesizat la bordul acestui model, iar abordarea in teren accidentat se face si ea fara ca soferul si pasagerii sa simta acest lucru. Practic, la bordul lui Land Cruiser poti sa treci peste aproape orice forma de teren pe care o poate parcurge o masina de strada fara ca pasagerii sa fie deranjati serios in vreun fel.

Vizibilitate - 10/10


Fiind echipat cu un sistem complex de camere video si senzori de parcare, modelul nipon ii confera soferului o panorama completa asupra elementelor inconjuratoare. Oglinzile laterale au dimensiuni mai mult decat generoase, oferind si ele posibilitatea supravegherii celorlalti participanti la trafic. Inclinatia parbrizului si a montantilor A nu deranjeaza soferul la virajele stranse, Land Cruiser oferind un pachet optim in materie de vizibilitate.

Tehnologie - 9/10

Dupa cum aminteam si la capitolul Interior, Land Cruiser este burdusit cu elemente tehnologice. De la un sistem audio performant, DVD player, sistem de navigatie , camerele video pentru vederea din exterior si ecranul LCD destinat pasagerilor din spate, modelul nipon merita o nota mare la acest capitol. Practic, singurul lucru care ii lipseste lui Land Cruiser ar fi un sistem multimedia care sa integreze toate functiile pentru care japonezii au amplasat butoane pe bordul si consola centrala a acestui model.

Design - 8/10

Un off-roader nu este creat pentru estetica, iar un model de teren adevarat nu a fost niciodata frumos. Land Cruiser este un model masiv cu abilitati de off-roader inconjurat de o aura de masivitate. Modelul isi arata maturitatea prin designul sau si este evident faptul ca acesta este orientat pentru cei care doresc un model functional dar cu caracter si abilitati deosebite, si nu pentru cei care doresc un SUV "de fite".

Galerie foto cu Toyota Land Cruiser 3.0 D

 

Cititi mai multe pe Automarket.ro

 

  •   2010-02-15
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, specialist marketing si vanzari Radu Mircea Chirvase: Cat de mult iti folosesti puterea de cumparator?

Expertul Acasa.ro, specialist marketing si vanzari Radu Mircea Chirvase

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: SteamOS poate fi descarcat incepand de astazi

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare