Stiinta & Tehnologie

Toyota isi face si ea Logan

Anun
tul Toyota privind intentia de a vinde un model ultra-low-cost se inscrie in curentul international de reducere a costurilor. Fiat si Volkswagen au in plan masina de 2.000 de euro. Dupa ce au incercat marea cu degetul si le-a reusit, indrazneala francezilor de la Renault este perceputa in prezent ca un model demn de urmat. Cel mai important anunt privind cresterea competitivitatii, intr-un segment de piata care aduce vinzari anuale de miliarde de euro, este cel al oficialilor Toyota. Al doilea mare producator de automobile la nivel mondial si-a exprimat intentia de a avea in gama un model ale carui costuri de productie sa fie extrem de mici si care sa aiba un pret chiar mai mic decit al berlinei Logan. Presedintele Toyota , Katsuaki Watanabe, a declarat pentru „Financial Times“ ca grupul japonez se concentreaza asupra unui design cu totul nou si asupra productiei, in incercarea de a scoate pe piata o masina superieftina. „Principalul obiectiv este sa ne concentram asupra tehnologiei low-cost“, a spus Watanabe. „Totul, de la design la metodele de productie, va fi schimbat radical. Vom folosi materiale specifice acestui gen de automobil si chiar vom dezvolta noi materiale, daca acest lucru este necesar.“ Anuntul Toyota este privit ca o initiativa de a-si mari vinzarile in cursa pentru a deveni numarul unu la nivel mondial, pozitie dominata autoritar de General Motors timp de 80 de ani. Abordare diferita Cu toate acestea, presedintele grupului japonez a sustinut ca nu va fi construit un model nou, ci ca se vor revizui toti pasii din procesul de productie pentru diminuarea costurilor, pentru ca ulterior aceste metode sa poata fi aplicate la scara mai larga. „Sint atitea modalitati de a reduce costurile. Intrebarea la care ar trebui sa ne raspundem este: «Care este scopul unui anumit produs?» si, bazindu-ne pe acest raspuns, designul si procesul de productie vor fi diferite.“ In ceea ce priveste pretul de vinzare, Watanabe a precizat ca nu s-a stabilit inca un pret anume, dar intentia este de a scoate pe piata un produs mai ieftin decit modelul Logan produs de grupul Dacia-Renault. Colaborari in Europa Desi, in prezent, grupul Toyota nu detine nici un model pe segmentul ultra-low-cost, japonezii au totusi o masina de clasa mica. Aygo este construit in colaborare cu grupul francez Peugeot-Citroën in Republica Ceha si imparte aceeasi platforma cu fratii Citroën C1 si Peugeot 1007 . In Franta, Toyota detine o unitate de productie si anul trecut a lansat a noua versiune a modelului hatchback Yaris. Desi compania se concentreaza asupra vehiculelor care au un consum mic de carburant, mai mult de jumatate din profiturile Toyota Motor Europe provin din vinzarea de SUV-uri. Cu toate acestea, producatorul japonez a ajuns sa fie indragit dupa lansarea lui Prius, cu care controla in 2006 peste 53% din piata mondiala a modelelor hibride. Inca doi in cursa Intentia celui de-al doilea mare producator mondial de autovehicule de a avea un model ultra-low-cost se inscrie in curentul international de reducere a costurilor. Anul trecut, Fiat si Volkswagen si-au anuntat fiecare planurile de a scoate pe piata vehicule care sa inceapa de la preturi-record: 1.700-2.000 de euro. Potrivit publicatiei germane „Autobild“, grupul Volkswagen intentioneaza sa produca in India un model de 2.000 de euro, care sa respecte standardele locale. Planurile germanilor pentru o piata de 1,1 miliarde de locuitori sint continuate de lansarea unui model de 6.500 de euro in China, care are 1,4 miliarde de locuitori. Noul autovehicul va fi construit pe platforma modelului Fox. Cu toate ca vor fi comercializate doar in India, respectind strict standardele locale, noile masini vor da bataie de cap modelului Logan, care va fi produs aici incepind cu acest an. Versiunea de Logan, pe care grupul Renault o va produce in India cu piese de la Pitesti, in colaborare cu compania locala Mahindra, va avea preturi care vor incepe de la 7.800 euro, potrivit cotidianului indian „The Economic Times“, care citeaza surse din Mahindra. Preturile versiunii Logan berlina cu motor de 1,4 litri vor porni in India de la 450-500.000 de rupii (7.830 - 8.700 euro). Loganul cu volan pe partea dreapta va fi, in momentul lansarii, una dintre cele mai ieftine masini de clasa medie din India. In prezent, cele mai ieftine modele de pe o piata cu 1,1 miliarde de consumatori sint Fiat Petra, cu preturi care incep de la 6.000 de euro, Suzuki Swift - 6.800 de euro si Hyundai Getz - 7.000 de euro. Lansarea oficiala a modelului Logan in India a fost prevazuta pentru mijlocul lunii februarie. Renault si Mahindra vor fabrica in acest an 50.000 de unitati. Mahindra - Renault va vinde Logan in India printr-o retea de 196 de dealeri care vor fi sustinuti de 104 ateliere de service. Investitia totala pentru proiectul Logan in India a fost de 121 de milioane de euro. Din momentul lansarii si pina in prezent, Logan a fost comercializat in 342.730 de unitati in 49 de tari. Fiat se aliaza cu Tata Compania indiana Tata Motors ar putea produce impreuna cu grupul italian Fiat un automobil care va fi vindut pe piata indiana la preturi incepind de la 100.000 de rupii, echivalentul a 1.700 de euro. Noul model ar putea vedea lumina zilei incepind cu anul 2008, anunta cotidianul italian „Il Sole 24 Ore“, citind surse din cadrul Tata Motors. Cei de la Tata au spus ca au construit deja un prototip al vehiculului si au adaugat ca totul ar fi mers mult mai repede, daca Fiat ar fi decis sa se implice in proiect in urma cu patru-cinci ani. Productia anuala a modelului va fi de 250.000 de unitati. Oficialii companiei indiene sustin ca au semnat contracte cu doua treimi dintre viitorii furnizori si ca au vorbit cu 60-70 de dealeri. In decembrie 2006, cei doi constructori au format o companie mixta pentru a produce vehicule Fiat si Tata la uzina italienilor din orasul indian Ranjangaon. Cele doua companii au spus ca vor investi 665 milioane de euro in aceasta cooperare din care vor rezulta anual 100.000 de automobile si 200.000 de motoare. Tata Motors, unul dintre cei trei constructori de automobile care au depus scrisori de interes pentru preluarea uzinei Daewoo, este cel mai mare producator indian de autoturisme si de vehicule comerciale. Compania face parte din Tata Group, conglomerat format din 96 de companii cu venituri totale de peste 20 miliarde de dolari in anul fiscal 2005-2006. Tata Motors exporta autovehicule si in Europa de Vest, iar in 2001 a cumparat o uzina de camioane Daewoo din Coreea de Sud. In 2005, indienii au devenit proprietarii unei fabrici Nissan in Africa de Sud.
  •   2007-01-27
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expert Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Criteriile de alegere a unui laptop

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: 6 sfaturi pentru a depasi plafonarea la job

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila

Pune o intrebare