Stiinta & Tehnologie

Toyota, in pat cu dusmanul GM

Constructorul de automobile Toyota, numarul doi mondial, a avansat o propunere de alianta catre nissan . Constructorul japonez de automobile, Toyota Motor, a anuntat ca analizeaza posibilitatea unei aliante cu General Motors, pentru a evita astfel o eventuala colaborare in trei a concurentului american cu Renault si Nissan. Potrivit revistei americane „Business Week“, Toyota isi propune sa se alature GM, cel mai mare constructor auto din lume, aflat in dificultate, propunind reprezentantilor firmei americane un acord prin care sa se puna bazele celui mai mare constructor de automobile pe plan mondial. Conform unui reprezentant al conducerii companiei japoneze, Toyota nu „vede cu ochi buni“ o posibila alianta a GM cu grupul format din constructorii Renault si Nissan. Declaratiile unor surse din industria auto arata ca General Motors ar fi respins insa eventualitatea unei apropieri de Toyota. Purtatorul de cuvint al Toyota, Steven Curtis, a catalogat afirmatiile presei americane drept „pura speculatie.“ Curtis s-a aratat ingrijorat nu numai de posibilitatea unei aliante General Motors-Renault-Nissan, dar si de problemele politice si sociale pe care le-ar putea cauza prabusirea GM. Pauza 90 de zile Presedintele GM, Rick Wagoner ( foto ), si directorul executiv al Renault-Nissan, Carlos Ghosn, s-au intilnit vine rea trecuta la Detroit. Reprezentantii companiilor au dat un comunicat comun prin care se spune ca vor analiza eventualele beneficii care ar decurge in urma realizarii unei aliante in termen de 90 de zile. Conducerea GM a aprobat, saptamina trecuta, inceperea discutiilor cu Renault si Nissan Motor. Propunerea de colaborare a fost lansata de miliardarul american Kirk Kerkorian, cel mai mare investitor individual al companiei americane, unde detine, prin intermediul firmei Tracinda, un pachet de 9,9% din titlurile GM. Daca aceasta alianta se va realiza, Renault-Nissan va prelua 20% din actiunile producatorului american de automobile, dupa varianta agreata de Ghosn. Seful Renault-Nissan a eliminat astfel posibilitatea unei colaborari limitate intre cele trei companii, dupa cum recomandasera unii analisti. „Trebie sa depasim optimismul unora si scepticismul altora pentru a evalua in mod obiectiv potentialul unei aliante“, a declarat Ghosn, citat de cotidianul francez „Le Monde“. Potrivit lui Ghosn, o colaborare de amploare ar genera beneficii importante pe termen lung pentru cele trei companii. Totodata, el a precizat ca orice discutie privind rolul sau in conducerea grupului rezultat in urma aliantei este prematura. Probleme in trei General Motors a consemnat pierderi de 10,6 miliarde de dolari in anul 2005, pe fondul costurilor ridicate asociate fortei de munca, al incetinirii cresterii vinzarilor de vehicule de teren si al reducerii cotei de piata detinute in Statele Unite. Intr-un raport al agentiei de evaluare financiara Fitch Ratings se arata ca Nissan va face fata cu greu unui nou proiect, in conditiile intensificarii concurentei. Productia globala a Nissan a scazut cu 11% in primele cinci luni din 2006, comparativ cu perioada similara a anului trecut. Printre provocarile cu care se confrunta Renault se numara planul ambitios de restructurare, care prevede consemnarea unei marje de profitabilitate de 6% in anul 2009. Pentru acest an, constructorul francez estimeaza o reducere a marjei de profitabilitate, de la 3,2% in anul 2005, la 2,5%.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea