Stiinta & Tehnologie

#litiu-ion #hybrid #toyota

Toyota grabeste procesul de dezvoltare al viitoarei generatii de baterii

Dezvoltarea bateriilor a devenit o prioritate pentru japonezii de la Toyota, asa ca au infiintat o sectie de cercetare si dezvoltare a acestora, in care lucreaza 50 de ingineri.

Toyota a infiintat o sectie speciala de dezvoltare a urmatoarei generatii de baterii pentru hibridele si vehiculele sale electrice. Astfel, cei de la Toyota spera sa obtina un set de acumulatori mult mai performanti pana la lansarea lui Prius Plug-in Hybrid in 2012. Spre deosebire de actualul Prius, versiunea plug-in a acestuia este echipata cu un set de acumulatori litiu-ion , care ofera performante sporite, dar sunt mai costisitori.

Pe langa performantele sporite si capacitatea mai mare, acumulatorii litiu-ion promit si o durabilitate mai mare si o anduranta mai mare la cicluri descarcare /incarcare. Circa 50 de ingineri lucreaza la noua divizie proaspat-infiintata si studiaza procese de productie mai eficiente pentru noua generatie de baterii. Desi ne putem astepta ca noile baterii sa utilizeze tehnologia litiu-ion, Koei Saga, seful departamentului de dezvoltare al bateriilor, nu a vrut sa comenteze data de aparitie a acestora sau tehnologia pe care o utilizeaza.

Koei Saga a declarat ca Toyota ia in considerare posibilitatea semnarii unui contract cu un producator mare de acumulari pentru a putea sa mareasca productia lui Prius si a altor modele care folosesc acest tip de piesa. Pentur moment, cei de la Toyota utilizeaza bateriile dezvoltate alaturi de japonezii de la Panasonic, companie la care Toyota are actiuni.

Cititi mai multe pe Automarket.ro

 

  •   2010-01-15
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expert Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Criteriile de alegere a unui laptop

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, specialist marketing si vanzari Radu Mircea Chirvase: De ce ai cumpara un smartphone? (partea a II-a)

Expertul Acasa.ro, specialist marketing si vanzari Radu Mircea Chirvase

Pune o intrebare