Stiinta & Tehnologie

Totul despre garantia auto

Comp
ania de consultanta in afaceri MSX International a dat publicitatii un studiu care releva faptul ca toate garantiile oferite de catre producatorii auto europeni le aduc pierderi de sute de milioane euro anual. Mai mult, la nivel mondial, producatorii pierd aproximativ 30 de miliarde de dolari anual. Cu alte cuvinte, costul garantiei inseamna aproximativ 3 procente din pretul de vanzare al unui vehicul. Acesta este suportat in proportie de 70 de procente de catre producator (40 de procente direct, iar 30 de procente de catre furnizorii de componente), iar restul de 30 de procente vine din buzunarul dealerilor. Reprezentantii MSX sustin ca principalele scuze care produc aceste pierderi sunt: o analiza defectuasa a managementului costurilor, disfunctionalitatile aparute intre producatori si furnizorii de componente, dar si frictiunile interdepartamentale din cadrul companiilor producatoare. Insa, cea mai importanta cauza provine din comunicarea defectuasa a erorilor si a defectiunilor aparute la masini, pe axa dealeri – producatori – furnizori. Aceasta scapare are ca factor secundar o calitate a masinilor sub potentialul sau real. O imbunatatire a acestei situatii se va realiza atunci cand producatorii auto vor specifica toate detaliile legate de garantie in manualele de utilizare a masinilor. Studiul mai sus amintit sustine ca o scadere reala a acestor costuri se poate realiza printr-o colaborare strinsa intre producatori si dealerii auto ce preiau „la prima mana” problemele masinilor. Aceasta situatie va conduce, indirect, la o continua imbunatatire a calitatii masinilor. Studiul a reliefat ca dealerii care inregistreaza costuri ridicate datorita garantiilor scad in eficienta avand profituri mai mici, dar pierd si din imaginea favorabila pe care o au in fata clientului final si a fabricantului auto, obligat sa suporte costuri suplimentare. Insa, daca sistemul de garantie functioneaza, rezultatul inseamna o mai buna relatie dealer – fabricant, o loialitate mai mare a clientului, dar si profit mare pentru dealer.
  •   2006-07-03
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: Campanie pentru cariera ei: Urmeaza-ti visul!

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu: Cum poti sa-ti reduci cheltuielile fara sa simti frustrarea renuntarii

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu, consilier financiar

Pune o intrebare