Stiinta & Tehnologie

Taxele din tarile civilizate

R
educerea < a class="xirtireh" href="http://www.comunicatedepresa.ro/de" title="de">de impozite pentru emisii de CO2 mai mici este cea mai uzuala masura de incurajare a protectiei mediului
Legi ce recompenseaza proprietarii automobilelor foarte economice, prin reduceri de impozite, dar si legi care penalizeaza posesorii de automobilele consumatoare mari de carburant. La asemenea solutii s- Au ">au gandit occidentalii pentru a proteja mediul. Iata cum stau lucrurile in unele tari europene: Belgia: Statul promoveaza achizitionarea de masini noi, economice prin reduceri ale impozitului pe venit. Clientii care achizitioneaza automobile ce emit sub 105 g CO2/km pot deduce 15 procente din pretul de achizitie (maximum 4.350 euro) prin impozitele proprii. Iar 3 procente din pretul de achizitie pot fi deduse din impozit (maxim 810 euro) pentru automobilele care emit intre 105 si 115 g CO2/km. Germania: Scopul programului de protectia mediului propus de guvernul german in decembrie, anul trecut este de a reduce emisiile de CO2 provocate de trafic cu 33,6 milioane tone. Mijloacele pentru atingerea obiectivului: trecerea de la calcularea impozitului pe baza puterii fiscale la taxarea in functie de emisiile de CO2, stabilita pentru 2009; detalii imbunatatite privind consumul de carburant al autoturismelor; cresterea utilizarii biocarburantilor. La nivel Uniunii Europene, guvernul german a propus stabilirea de limite maxime pentru emisiile medii de CO2 pentru automobilele noi Finlanda: De la 1 ianuarie 2008, taxa de inmatriculare a autovehiculelor noi se bazeaza pe pretul de piata al automobilului (definit ca pretul de import minus 4 procente si 300 euro) si emisiile de CO2. Autovehiculele ce emit peste 60 g CO2/km sunt taxate cu 10 procente din pretul de piata plus 0,1 procente/gram de CO2 peste limita de 60 g. Un sistem de taxare variabila pentru autovehicule este planificat pentru anul 2010, dupa care automobilele cu emisii de CO2 intre 120 si 139 g/km vor fi taxate cu 60 euro/an. Automobilele care emit intre 140 si 159 g/km vor fi supuse unei taxe anuale de 80 euro Franta: Conform unei legi noi, clientii care cumpara un autovehicul care emite sub 100 g CO2/km primesc cea mai ridicata reducere de impozit: 1.000 euro. Mai exista o reducere de impozit de 700 euro pentru masinile care emit intre 101 si 120 grame si o reducere de impozit de 200 euro pentru cele care emit intre 121 si 130 grame. Nu exista nici o reducere de impozit sau impozitare suplimentara pentru autovehiculele care emit intre 130 si 160 grame - care reprezinta aproximativ 45 procente din toate inmatricularile de masini noi din Franta. Incepand de la 161 g de CO2/km, cumparatorul este taxat astfel: 200 euro (161-165 g), 750 euro (166-200 g) si 1.600 euro (201-250 g). Peste 251 g CO2/km, cumparatorul trebuie sa achite o penalizare la impozitul pentru autovehicul de 2.600 euro Marea Britanie: Britanicii au introdus impozitarea pe consumul de carburant in martie, 2007. Autovehiculele ce emit 100 g CO2 sau mai putin sunt scutite de aceasta taxa. Autovehiculele cu emisii de pana la 120 g CO2/km sunt taxate cu 35 £ (49,97 euro) pe an, cu 115 £(164,19 euro) pana la 150 g, cu 140 £ (199,89 euro) pana la 165 g, cu 165 £ (235,58 euro) pana la 185 g si cu 205 £ (292,69 euro) pana la 225 g. Masinile care emit peste 225 g CO2/km sunt taxate cu 300 £ (428,33 euro) pe an Luxemburg: Principatul utilizeaza un tabel complex pentru calcularea impozitului anual pentru autovehicule, bazat pe emisiile de CO2 si favorizeaza autovehiculele pe benzina. Taxa per gram de CO2 creste progresiv in functie de consumul autovehiculului. De exemplu, un automobil pe benzina care emite 120 g CO2/km este taxat cu 68,40 euro, iar un autovehicul diesel cu aceleasi emisii de CO2 este taxat cu 102,60 euro. Rata de taxare continua sa creasca astfel incat un automobil pe benzina ce emite 240 g CO2/km este taxat cu 380,80 euro. Olanda: Taxa de inmatriculare este calculata in functie de cum se situeaza emisiile de CO2 ale autovehiculului in comparatie cu alte modele din segmentul din care face parte (definit de lungimea si latimea autovehiculului). Reducerea de taxa maxima actuala de 1.000 euro este acordata automobilelor ale caror emisii de CO2 se situeaza cu 20 procente sub cele ale modelelor echivalente. Daca autovehiculul emite cu 30 de procente peste media segmentului, acesta este supus celei mai mari penalizari, de 540 de euro. La 1 februarie 2008, reducerea si penalizarea maxima vor creste la 1.400, respectiv 1.600 euro. Este planificata, de asemenea, o taxare bazata pe emisiile de particule pentru autovehiculele diesel Portugalia: Cea mai vestica tara din Europa calculeaza taxa unica de inmatriculare pentru autovehiculele noi si taxa anuala pe autovehicule pe baza capacitatii motorului autovehiculului si a emisiilor de CO2. Utilizand 6 tabele, ambele taxe sunt calculate utilizand un sistem complex. Modelul Agila 1.0 este unul din cele mai putin taxate automobile din Portugalia, cu o taxa de inmatriculare de 351 euro si o taxa anuala pe autovehicul de 76,6 euro.
  •   2008-03-06
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras: Cum iti gasesti un job pe timp de criza?

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului