Stiinta & Tehnologie

Taxa de prima inmatriculare - schimbarea schimbarilor

Presedintele AVAS, Teodor Atanasiu, a declarat, duminica, la Alba Iulia, ca modificarea de catre Guvern a taxei de prima inmatriculare se va face dupa principiul „cine polueaza mult plateste mult, iar cine polueaza putin plateste putin”. Atanasiu a mai spus ca formula modificata a taxei, care se va baza pe principii ecologice, va fi, probabil, pregatita pana la 1 iunie, pentru a intra in vigoare in a doua jumatate lui 2008. Premierul Tariceanu a declarat, joi, ca Ministerul Mediului a primit sarcina de a modifica noua forma a taxei auto, convenita cu reprezentantii UE, astfel incat sa fie luate in calcul propunerile ONG-urilor din domeniul protectiei mediului. Acestea doresc o taxa corelata cu nivelul emisilor de CO2. Potrivit unor reprezentanti ai Guvernului, Ministerul Mediului trebuie sa prezinte propunerile de modificare a taxei intr-o saptamana si jumatate, iar documentul va fi elaborat in colaborare cu Ministerul de Finante . Reprezentantii organizatiilor neguvernamentale au venit, joi, cu propunerea ca pentru masinile care polueaza putin, adica sub norma de 130 de grame de CO2/kilometru, stabilita de UE, sa fie acordate " bonificatii " - adica achitarea unei taxe scazute sau chiar eliminarea taxei. O alta propunere vizeaza introducerea unui nou criteriu la calcularea taxei - respectiv nivelul emisiilor de oxid de azot (pentru diesele), al carui nivel atinge valori ingrijoratoare in Bucuresti. Comisia Europeana a decis, in ianuarie 2007, ca producatorii de autoturisme vor trebui sa reduca emisiile de CO2 la 130 grame/kilometru prin tehnologia motorului ss pana la 120 grame/kilometru prin adaosul de biocombustibili. Aceste reglementari vor deveni obligatorii abia in 2012. APIA sustne folosirea criteriului emisiei de dioxid de carbon in calcularea taxei auto Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) este de acord cu utilizarea criteriului emisiei de dioxid de carbon in formula de calcul a taxei auto deoarece considera ca aceasta va stimula achizitia de autovehicule cu emisii poluante reduse - noi. APIA sustine ca propunerea este in concordanta cu actiunile din ultima perioada ale Comisiei Europene, intrucat majoritatea statelor membre au pus deja in practica masuri de limitare a poluarii, dar si de innoire a parcului auto. APIA considera ca aplicarea taxei auto va duce la dezvoltarea industriei auto romanesti si la reducerea varstei medii a parcului national auto. Taxa auto este unul din instrumentele utilizate de catre majoritatea statelor membre ale Uniunii Europene pentru sustinerea acestor obiective la nivel national. "Speram ca factorii de decizie din Romania vor analiza cu atentie situatia si vor da dovada de responsabilitate in hotararea pe care o vor lua fata de cele doua obiective strategice ce pot influenta in mod semnificativ dezvoltarea viitoare a tarii: existenta unei industrii auto puternice in Romania (astazi aproximativ 7% din PIB) si reducerea poluarii prin innoirea parcului auto national", au mai precizat reprezentantii APIA.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea