Stiinta & Tehnologie

SUV-uri proaspete pe piata din Romania

Gama automobilelor disponibile in showroom-urile din Romania se imbogateste in aceasta saptamana cu doua noi modele, ambele reprezentante de seama ale unui segment din ce in ce mai la moda: SUV-urile compacte. Este vorba despre Honda CR-V si Land Rover Freelander 2, doua masini de top, care au o misiune ingrata, de a continua performantele generatiilor anterioare. Am ales sa le prezentam impreuna, in aceeasi pagina, pentru ca fac parte din acelasi segment, iar un prim comparativ este bine-venit, dar si pentru ca firmele importatoare - Honda Trading Romania si Premium Auto - au programat lansarile intr-un moment mai putin inspirat, la 24 de ore una dupa alta. Iar acest mic detaliu nu este singura scapare sesizata de noi in cazul celor doua evenimente. Honda CR-V Prezentarea japonezei CR-V la Bucuresti marcheaza si intrarea inca unui jucator important pe piata, Honda Trading Romania, filiala a marii companii Honda Trading, detinuta integral de Honda Motor si specializata in distribuirea automobilelor produse de aceasta companie. Planurile HTR sunt marete, dar in primul rand urmaresc impunerea marcii in tara noastra, lucru nereusit pana acum de fostul importator Carpati Motors. Asadar, primul pas a fost facut cu lansarea celei de-a treia generatii CR-V, o lansare pentru presa ce a parut facuta destul de in pripa, desfasurata insa in prezenta japonezilor din conducerea companiei si insotita de un test in miniatura, de numai 5 minute, destul de nerelevant. Noua Honda CR-V vine cu un design total regandit, cu linii mult mai fluide, specifice stilului urban, trendy, rupand traditia formelor robuste, apropiate de stilul off-road. De altfel, si trasaturile SUV-ului sunt acum mult mai on-road, setarile, confortul si platforma fiind adaptate pentru sosele. Asadar, aspectul exterior este un mare plus, fiind, practic, o noua reusita in acest domeniu a marcii Honda. La interior, confortul este argumentat in primul rand de spatiu, apropiat deja de standardele limuzinelor de clasa medie, in plus existand avantajul portbagajului specific SUV-urilor, adica mare. Nici modularitatea scaunelor din spate un trebuie ignorata, astfel ca, din punct de vedere functional, masina este foarte bine pregatita. Cat despre finisaje, ele nu pot fi considerate de top, atata vreme cat persista prezenta plasticului banal. Nici macar echiparea optionala cu piele sau aparitia displayului navigatorului nu reusesc sa ridice aspectul destul de plat, fara sclipire. Din punct de vedere tehnologic, producatorul se lauda insa cu cateva inovatii, precum Adaptive Cruise Control, sistem care are incorporat un radar ce ajuta la pastrarea distantei fata de vehiculul din fata, sau Collision Mitigation Brake System, dispozitiv care reactioneaza la apropierea de un vehicul prin apasarea automata a franei si chiar prin strangerea centurilor de siguranta. Ambele tehnologii sunt optionale. Tractiunea este de tip 4x4 Real Time, adica fata - permanent, spate - la nevoie. De remarcat si faptul ca Honda a renuntat in sfarsit la portbagajul ce se deschidea lateral, optand pentru hatchbackul vertical, mult mai practic. Motoarele oferite in acest moment sunt doua, unul nou si unul clasic pentru Honda. Asadar, un 2.0 pe benzina nou, cu tehnologie VTEC, generator a 150 CP (la 6.200 rpm) si 194 Nm (la 4.200 rpm), dar si clasicul diesel 2.2 i-CDTi, cu ai sai 140 CP si 340 Nm. Pentru transmisie este disponibila o cutie manuala in 6 trepte sau una automata in 5 trepte, aceasta din urma fiind oferita doar pentru motorul pe benzina. Pretul de pornire pentru CR-V este de aproximativ 30.000 de euro, cu taxe incluse. LAND ROVER FREELANDER 2 Al doilea membru al familiei Freelander a avut parte de o lansare mai mult mondena, fara a fi insa un eveniment iesit din comun, si mai putin tehnica, destinata presei, astfel ca ar putea inregistra un plus de vizibilitate din punctul acesta de vedere. Freelander 2 imbogateste oferta de modele noi a celor de la Land Rover, reprezentati in Romania destul de discret de Premium Auto. Astfel, dupa Range Rover si varianta sa Sport, dupa Discovery 3, vine randul lui Freelander 2, cel mai mic si mai vandut din oferta marcii britanice detinute de Ford Motor Company . Din punct de vedere estetic, noul SUV compact nu reprezinta o revolutie, pastrand stilul predecesorului sau, dar si pe cel al intregii game Land Rover, fara a avea totusi stralucirea lui Discovery 3. Accentele de off-road raman in vigoare, masina transmitand de la prima vedere aptitudinile de tot-teren, desi educatia sa s-a indreptat intre timp si catre lumea buna a oraselor. Interiorul pare ca e evoluat si el, nu substantial, dar vizibil, prima impresie fiind una destul de buna, intarita de plansa de bord ce se arata a fi destul de sofisticata. Si spatiul poate fi considerat un atu, desi nu este cel mai mare din clasa sa, la prima vedere portbagajul fiind dezavantajat de inaltimea destul de mare a platformei sale, sub care este adapostita roata de rezerva. (continuarea in Saptamana Financiara )

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea