#gaming #playnow #yari #sony ericsson

Sony Ericsson Yari Review

Lansat impreuna cu Sony Ericsson Satio (Idou) si Sony Ericsson Aino , modelul Yari este unul dintre cele mai noi telefoane mobile dedicate gaming-ului. Desi nu face parte din seria Fun & Games a producatorului, asemenea modelul F305 si avand specificatii tehnice mult mai bune, Yari se aseamana in anumite privinte cu "fratele mai mic" Sony Ericsson F305 .

Astfel, atat noul model, cat si primul terminal din seria Fun & Games sunt slidere, au taste dedicate si vin cu 11 jocuri integrale, pre-instalate pe telefon. In prezent, terminalul Yari poate fi achizitionat si pe piata autohtona in doua variate de culori, alb cu visiniu si alb cu negru.

Constructia lui Yari

Sony Ericsson Yari a fost anuntat in luna mai 2009 si lansat oficial pe piata in septembrie. Modelul este un slider care masoara 100 x 48 x 15,7 mm si cantareste 115 grame. Partea frontala a carcasei este din plastic lucios, material care pastreaza urmele de amprete, dar pe spatele telefonului gasim plastic mat. Accentul s-a pus mult si pe infatisarea telefonului. Materialele folosite sunt de calitate, telefonul fiind invelit intr-un plastic placut la atingere si solid, care nu se deterioreaza usor.

Partea frontala a telefonului este ocupata in mare parte de ecranul de 2,4 inchi TFT cu 256.000 de culori si rezolutie standard QVGA de 320 x 240 pixeli. Sub el de afla sase butoane, plus cel central de navigare in patru directii. Butoanele in D-pad sunt asezate astfel: in partea stanga sus avem avem un buton subtire corespunzator meniului de jocuri, sub el butonul de apelare si sub al doilea o tasta de shortcut-uri. In partea stanga sus avem tasta care activeaza cautarea Google, sub ea butonul de terminare/respingere apel si deschidere/inchidere telefon, iar sub aceasta se afla tasta C (Cancel). D-pad-ul nu este compact, dar primul rand de taste are butoane atat de subtiri incat utilizatorul ar putea nici sa nu le foloseasca initial, fiind confundate cu un simplu model plasat pe carcasa.

Daca telefonul se afla in modul de redare de muzica sau de jocuri, butonul din mijloc va fi folosit pentru navigarea in meniurile player-ului sau pentru control in timpul jocului. "Sagetiile" sale indica, evident, functiile de "skip" inainte sau inapoi, cel din mijloc de Play sau Stop, iar apasarea in sus sau jos redirectioneaza utilizatorul in playlist-ul disponibil. Daca a fost selectat un joc, tastele D-pad-ului iau alte functii, cele indicate de jocul respectiv. Butonul principal de navigare prin meniu se afla in centru si are o forma circulara. Totusi, aici utilizatorul va gasi si un shortcut catre player-ul muzical care este indicata printr-un semn muzical desenat pe marginea butonului.

Tastele de control de joc nu sunt doar cele din D-Pad. Deasupra ecranului, Sony Ericsson Yari mai are inca doua taste dedicate, dar care sunt atat de inguste incat unii le pot confunda cu un un simplu design al telefonului. Acestea se vor activa cand utilizatorul acceseaza un joc. In mod stand-by cele doua taste preiau rolul de butoane de activare a meniului de jocuri. Telefonul se deschide prin glisare si odata facuta aceasta actiune, va fi scoasa la iveala tastatura alfanumerica. La prima vedere, tastele par tactile. Chiar daca tastatura este complet plata, butoanele sunt delimitate fin si  folosirea lor este extrem de simpla si rapida.

Partile laterale au si ele utilitatile lor. Pe stanga gasim slotul de incarcare/casti/cablu USB, in dreapta slotul cardului microSD, butonul de volum si cel dedicat camerei foto . Orificiul pentru atasarea curelei de siguranta sau unui accesoriu se afla pe latura inferioara, cea superioara fiind curata. Partea dorsala este "dotata" cu doua difuzoare amplasate unul langa camera foto de 5 MP si celalalt la baza telefonului. In mijloc se afla capacul care acopera bateria. In cazul lui Sony Ericsson Yari, avem de-a face cu un acumulator standard Litiu-Polimer cu o capacitate de 1.000 mAh, care rezista pana la 450 de ore in modul stand-by si pana la zece ore de convorbiri sau folosire intensa.

Meniul lui Sony Ericsson Yari

Meniul telefonului este foarte simplu, foarte intuitiv, practic clasicul meniu Sony Ericsson. Acesta se activeaza apasand tasta principala din mijloc. Meniul lui Yari este format din icoane asezate pe patru randuri si trei coloane. In modul stand-by, ecranul telefonului afiseaza semnalul, capacitatea bateriei, ora, data, operatorul de telefonie mobila si submeniurile.

La capitolul mesagerie, terminalul se prezinta normal, acesta suportand SMS-uri, MMS-uri, mesaje e-mail si instantanee. Mesajele SMS si MMS sunt stocate intr-o casuta postala, pe cand mesajele e-mail isi pastreaza un inbox separat. Totodata, e-mail-urile suporta protocoalele standard IMAP4 si POP3, plus atasamente de imagini.

Tot in modul standby, daca utilizatorul va accesa tasta de sus, stanga va activa meniul de aplicatii si jocuri al telefonului. Pe langa cele 11 jocuri preinstalate, utilizatorul gaseste aici servicii ca YouTube, WisePilot , aplicatie pentru GPS-ul din dotare, calendar, aplicatie de fitness, etc. Totodata, daca nu se doreste apasarea tastei pentru navigarea prin aplicatii, utilizatorul nu trebuie decat sa incline telefonul in stanga si dreapta, navigarea fiind ajutata astfel de senzorii de auto-rotatie din dotare.

Jocuri si aplicatii

Sony Ericsson Yari este un telefon mobil care poate fi considerat si o consola de joc. Vine dotat cu senzori de miscare care sunt folositi la diferitele jocuri. Spre deosebire de terminalele cu simpli senzori se miscare sau de auto-rotatie, Sony Erisson Yari dispune de tehnologia de "urmarire optica", un sistem ceva mai aparte. Totodata, aceasta tehnologie permite utilizatorulor sa se joace in echipe prin manuirea telefonului asemenea unui controller de Wii.

Urmarirea optica a fost creata de catre cei de la GestureTek si se afla in majoritatea telefoanelor mobile distribuite pe teritoriul Japoniei de catre operatorul de telefonie mobila DoCoMo. In principal cei de la GestureTek au conceput tehnologia astfel: camera foto din dotarea telefonului va "citi" miscarile jucatorului si le va "traduce" in miscari pentru gaming in timpul partidei de joc.

Modelul Yari vine cu 11 jocuri preinstalate: Bowling, Bubble Town, FIFA 10 , Fitness, Carousel, Sushi bar, Guitar Rock Tour, Locoroco, NitroStreet Racing, Quadrapop si Tennis. Unele dintre jocuri, ca Bowling se folosesc de acesti senzori de miscare, Fitness apleaza la tehnologiai de urmarire optica, iar alte titluri au nevoie doar de indemanare la butonare. Spre deosebire de alte telefoane cu platforme gaming, in cazul lui Sony Ericsson Yari utilizatorul nu trebuie sa descarce jocurile pe telefon, toate jocurile sunt in versiunea integrala, nu variante demo.

Muzica lui Sony Ericsson Yari

Functia Walkman este una dintre principalele trasaturi, in definitiv, Sony Ericsson Yari fiind un terminal dedicat divertismentului. MP3-player-ul incorporat este cea mai recenta versiune de Walkman 4.0 si suporta formate MP3 si AAC. Melodiile sunt sortate in functie de artist, gen sau album. Utilizatorul are posibilitatea sa isi creeze propriile playlist-uri. Telefonul vine cu functii destul de importante de Loop, Shuffle, stereo enhancement si setari de egalizator cu functia de Mega Bass, plus o serie de setari manuale.

Melodiile sunt stocate pe memorie de 60 MB, dar pachetul telefonului vine cu un card microSD de 1 GB, yarii fiind printre primele modele Sony Ericsson care dispune de un card microSD si nu micro M2. Si in cazul acestui telefon optiunea TrackID este nelipsita. Cand vine vorba de transferul de muzica utilizatorul poate sa opteze pentru transferul clasic prin simplu USB, dar se recomanda ca transferul sa se faca printr-un program de comprimare. Daca muzica stocata nu mai este de ajuns, modelul Yari are radio FM incorporat si functionalitati RDS. Pentru ascultarea radioului va fi nevoie de atasarea castilor care au rol de antena.

Telefonul vine cu casti atasate care se conecteaza la telefon prin mufa proprietara Sony Ericsson. Din pacate, nu exista mod de a inlocui castile in cazul in care cele din pachet nu te multumesc. Terminalul nu are mufa de 3,5 mm pe fir ca alte telefoane Sony Ericsson. Sunetul redat de Sony Ericsson Yari este foarte bun (cel putin prin difuzoarele stereo exterioare), dar lucrurile nu se schimba nici in cazul castilor, singurul neajuns al castilor ar fi forma lor, acesta fiind intra-auriculare fara bulb, model pe care nu este agreat de unele persoane.

Camera foto buna

Spre deosebire de alte slidere, camera foto a lui Yari nu este ascunsa in interiorul telefonului. Pentru a capta imaginea, utilizatorul va folosi butonul mare, de navigare, care acum are rol de declansator sau cel dedicat de pe latura dreapta. Cei 5 MP inseamna o rezolutie maxima de 2592 x 1944 pixeli, iar calitatea este buna, mai ales ca discutam despre un telefon care nu este dedicat fotografiei.

Sony Ericsson Yari are autofocus, stabilizator de imagine, flash LED, tehnologia de detectare a fetei si functii geo-tagging. Camera este in stare sa faca inregistrari video la o rezolutie QVGA de 230 x 320 pixeli cu 30 fps (frame per second - cadre/secunda). Camerei nu ii lipsesc efectele de imagini ca Negative, Sepia sau Grayscale, etc si moduri de fotografiere pe timp de noapte, fotografiere panoramica, etc.

Imaginile captate sunt de calitate multumitoare, chiar foarte buna in lumina naturala. Din pacate telefonul nu se descurca prea bine atunci cand trebuie sa foloseasca flash-ul din dotare. In aceste cazuri, de foarte multe ori, imagine va fi supraexpusa la lumina. Totusi, zgomotul de imagine este foarte bine tinut sub control, iar culorile captate in fotografii nu sunt suprasaturate.

Conectivitatea lui Yari nu este ceva iesit din comun, dar multumeste. Navigarea pe internet, se face la viteze GPRS, EDGE si 3G cu HSDPA si prin browser-ul NetFront. Ecranul este destul de mare de "dat pe net", iar utilizatorul are posibilitatea de a vedea pagini web in versiune landscape.

Telefonul mai are si Bluetooth cu A2DP care poate fi folosit pentru transfer de date la distante mici si stream de muzica pentru casti. Telefonul mai poate fi conectat la PC prin USB si nu este nevoie de nici un program special pentru transfer de date.

Sony Ericsson Yari este un telefon dedicat celor tineri care au ce face cu cele 11 jocuri din dotare si toate tehnologia speciala pe care o are incorporata. Terminalul are un design farte placut, deloc sobru, chiar daca este dinsponibil doar in doua variante de culori. Singurele comentarii negative vor fi cele legate de camera foto si sistemul de slide care folosit mult va face telefonul sa para instabil in locasul sau.

Chiar daca nu a revolutionat industria telefoanelor mobile, Sony Ericsson Yari este un player muzical veritabil, o consola de joc portabila impecabila datorita tehnologiei de "urmarire optica" si un pozar mai mult decat decent. Mai mult, raportul pret/calitate este mai mult decat echilibrat in cazul acestui telefon mobil.

Test video realizat cu Sony Ericsson Yari

•
  •