#sony ericsson #xperia x10 mini #review

Sony Ericsson XPERIA X10 mini Review

In lumea telefoanelor este moda versiunilor "mini". Mai nou, dupa fiecare telefon mobil original apar cateva versiuni "mini", inspirate din natura si infatisarea primului. Este si cazul lui sony ericsson xperia x10 mini, unul din "mignonii" industriei mobile, un terminal mai mult decat compact, dar capabil de multe lucruri.

Telefonul mobil XPERIA X10 mini este printre primele modele ale Sony Ericsson care ruleaza sistemul de operare Android. Dar acesta nu este singurul "punct de atractie" al micului terminal, forma si capacitatile lui fiind alte atuuri care il vor face atragator in randurile fanilor. Caracteristicile lui XPERIA X10 mini

Cand vine vorba de XPERIA X10 mini nu exista multe cuvinte care sa descrie acest telefon, dar printre cele mai corecte ar fi "compact" si "inteligent", acestea doua descriindul-l ce mai bine. Prin urmare, sony ericsson xperia x10 mini masoara 83 x 50 x 16 mm si cantareste nici macar 100 de grame, modelul fiind cat jumatate unei palme. Pentru multi, aceste masuri ar putea fi mult prea mici, dar forma si sistemul prin care este controlat telefonul il fac foarte usor de folosit.

Asadar, Sony Ericsson XPERIA X10 mini are o forma mai aparte, partea din spate fiind usor bombata. Totusi, modelul nu este cel mai subtire, avand 16 mm, dar si acest detaliu a fost bine gandit. Atat marimea, cat si grosimea telefonului au fost in asa fel realizate incat utilizatorul sa poata  tine terminalul intr-o singura mana si sa-l  poata  manevra in acest fel. Acest lucru este facilitat si de interfata de utilizator a modelului.

Sony Ericsson XPERIA X10 mini vine la pachet cu dispozitivele standard ale unui terminal, cablu USB, incarcator, casti  audio, manual de utilizare si sase carcase colorate, alb, negru, argintiu, roz, galben si rosu.  Partea frontala a telefonului este ocupata de ecranul care masoara 2,6 inch si are rezolutie modesta pentru un model care ruleaza sistemul de operare Android, doar 240 x 320 pixeli.

Totusi, ecranul lui X10 mini are o trasatura care va bucura destui utilizatori, fani ai ecranelor tactile, suprafa rezistenta la zgarieturi. Chiar daca ecranul telefonului are o rezolutie foarte modesta, care nu face cinste graficii si capacitatilor Android, sub lumina solara directa, imaginile de pe display sunt destul de lizibile, iar utilizatorul nu  intampina probleme la acest capitol. Tot pe partea frontala, Sony Ericsson XPERIA X10 mini are trei butoane fizice, unul de personalizare, unul de meniu si cel de reintoarce in meniul anterior.

Laturile terminalului nu sunt deloc incarcate, cea dreapta are doar tastele de volum si tasta dedicata camerei foto . Latura stanga este curata, iar latura de sus are doar butonul de blocare/deblocare ecran cu rol de inchidere/deschidere telefon. In partea inferioara, adica pe latura de jos, terminalul dispune de microfon si doua sloturi, cel pentru incacator/cablu USB si cel pentru mufa standard de 3,5 mm.  Sub carcasa se afla acumulatorul care nu poate fi schimbat, adica bateria modelului este incorporata in corpul terminalului. Tot sub capac se gasesc si sloturile pentru cartela SIM si microSD. Sony Ericsson XPERIA X10 mini vine la pachet cu un card microSD de 2 GB.

Meniu si interfata de utilizator

Unul dintre atuurile lui Sony Ericsson XPERIA X10 mini este interfata de utilizator care a fost imprumutata de la "fratele mai mare" XPERIA X10. Ca si modelul original, versiunea mini vine cu interfata UX cu Timescape si Mediascape. Timescape organizeaza toata comunicarea cu o persoana intr-un singur loc, iar Mediascape ofera acces rapid la continutul multimedia si combina pozele, melodiile si clipurile incarcate pe telefon cu cele disponibile pe YouTube si PlayNow.

Totusi, ce face acesta interfata speciala este modul de navigare. Spre deosebire de alte terminale cu ecran tactil care sunt manevrate cu ambele maini, XPERIA X10 mini lasa utilizatorul sa foloseasca terminalul cu o singura mana. Ecranul este impartit in patru parti, mesagerie, multimedia, tastatura  si agenda, adica principalele actiuni sunt pozitionate in asa fel incat degetul utilizatorului sa le acceseze rapid.

O trasatura care nu este tocmai bine dezvoltata este tastarea. Mesajele lungi devin obositoare de tastatat pe un ecran tactil la dimensiunile pe care le are XPERIA X10 mini. Altfel, Sony Ericsson XPERIA X10 mini ruleaza sistemul de operare de la Google, Android OS, versiunea 1.6 si are un procesor capabil Qualcomm MSM7227 600MHz. Modelul suporta mesaje SMS, MMS, e-mail, are functii de push email si dispune de mesagerie instantanee.

Muzica cu XPERIA X10 mini

La capitolul muzica Sony Ericsson XPERIA X10 mini se descurca bine. Intradevar, interfata player-ului muzical este foarte simpla, dar acest lucru nu face decat sa faciliteze controlul intregului telefon cand este folosit cu o singura mana. Modelul are un player muzical cu suport pentru formatele eAAC+, WMA si WAV. Player-ul muzical poate fi accesat prin meniul principal sau printr-un shortcut aflat in partea dreapta, sus de pe ecran.

Interfata tactila a player-ului lui Sony Ericsson XPERIA X10 mini reactioneaza foarte bine la comenzile primite. Odata incarcate pe cardul microSD, telefonul va detecta automat melodiile prin player-ul muzical. Player-ul muzical a lui XPERIA X10 mini sorteaza melodiile dupa album, artist, sau gen. Player-ului muzical nu suporta actiuni de repeat all sau one, doar de Shuffle. Pe de alta parte, interfata permite cautarea de melodii online direct din player prin platforma PlayNow.

Volumul sunetului se poate modifica prin butoanele fizice, aflate pe latura dreapta. Din pacate, avem parte de o surpriza neplacuta. Sunetul redat prin difuzorul extern nu este cel mai bun si asta pentru ca modelul nu dispune de boxe stereo. La nivel ridicat al volumului, sunetul va fi acompaniat de un zuruit, iar cu un volum tinut sub meniu, unele sunete nu se vor auzi. Situatia se schimba daca muzica este ascultata la castile telefonului. Mai mult, setul din pachet este cu casti intra-auriculare cu bulb si au mufa de 3,5 mm. Pe firul castilor de afla microfonul handsfree-ului.

Camera foto de 5 MP

Una dintre principalele atractii ale lui XPERIA X10 mini este camera foto de 5 MP. Pe langa numarul aproximativ generos de megaplixeli pe care XPERIA X10 mini il  poseda in ciuda  dimensiunilor mici, camera foto mai dispune de flash LED, functii de autofocus si de capacitatea de a face capturi foto la o rezolutie maxima de 2560 x 1920 pixeli.

Asemenea unui aparat foto compact, atunci cand modul "Auto" este selectat, senzorul foto va alege singur setarile optime pentru captarea imaginii. Utilizatorul are la dispozitie o paleta destul de larga de setari, de la moduri diferite de focalizare (macro, auto, panoramic, etc), la white balance, efecte, stabilizator de imagine sau timer. Asemenea altor telefoane si acest Sony Erisson dispune de functia geo-tagging si de tehnologiile de detectare a fetei si zambetului.

Imaginile captate cu Sony Ericsson XPERIA X10 mini sunt de o calitate multumitoare. Culorile sunt pastrate cat mai natural, dar nu se exagereaza in nivele de suprasaturatie, iar zgomotul de imagine este tinut sub limite mai mult decat acceptabile, dar este prezent in fotografiile luminate mai slab. In plus, detaliile de pe imagine sunt destul de clare, dar in lumina scazuta, fara flash, modelul va pierde din focalizare.

La capitolul capturi video, XPERIA X10 mini se descurca decent, acesta fiind capabil sa faca filmari la rezolutia maxima QVGA cu 30 fps. Detaliile si culorile inregistrate sunt cele obisnuite pentru o camera de acest gen. Videoclipurile captate sunt salvate in format 3gp. Atat fotografiile cat si filmele vor fi salvate automat pe cardul de memorie microSD.

Sony Ericsson XPERIA X10 mini dispune de conectivitatea ridicata, avand toata paleta de conexiuni posibile. De la standardele GPRS clasa 32, EDGE tot clasa 32, Bluetooth versiunea 2.0 cu A2DP si port miniUSB, lista continua cu 3G cu HSDPA si Wi-Fi 802.11 b/g cu tehnologie DLNA.

Navigarea pe internet se face destul de usor, pentru ca XPERIA X10 mini dispune de broswer-u WAP versiunea 2.0 cu suport xHTML si HTML, dar si flash. Transferul de date se face si el foarte usor, atat prin Bluetooth cat si prin USB. Daca utilizatorul va selecta optiunea de Mass Storage Device, va trebuie sa aiba un card microSD inserat in telefon.

In caz ca acesta lipseste, transferul de date se va face prin programul PC Suite II, care se afla pe CD-ul din pachet. Sony Ericsson XPERIA X10 mini vine si cu receptor GPS incorporat, iar informatiile pentru functia de aGPS se pot descarca prin conectivitate 2G, 3G sau Wi-Fi. Utilizatorul se poate folosi si de serviciul Google Maps.

Ultimult cuvant

Sony Ericsson XPERIA X10 mini are multe de spus in segmentul telefoanelor compacte. La dimensiunile pe care le are, terminalul este foarte capabil si a fost foarte bine gandit, interfata de utilizator si modul ne navigare fiind mai mult decat intuitive si usor de folosit. Terminalul puncteaza la o parte din capitolul ecran, adica reactie haptica si interfata, dar este depunctat tot de ecran atunci cand vine vorba de scris mesaje.

Totusi, performantele camerei foto, a player-ului muzical sau conectivitatea ridicata il fac pe Sony Ericsson XPERIA X10 mini sa se ridice in fata altor modele "mini" rivale. Este posibil ca versiunea cu tastatura QWERTY, Sony Ericsson XPERIA X10 mini Pro sa fie mai mult pe placul inraitilor  de retele sociale, dar X10 mini de descurca in majoritatea situatilor. Daca utilizatorul vrea un model compact, personalizabil, cu Android, usor de folosit si "tineresc", Sony Ericsson XPERIA X10 mini este modelul ideal.

Test video realizat cu Sony Ericsson XPERIA X10 mini

•
  •