Stiinta & Tehnologie

Soferii, prinsi in capcanele reviziei auto

Orice proprietar al unui autoturism stie ca are de facut cel putin doua drumuri, periodic, la un service . De revizia tehnica si schimbul de ulei nu scapa niciun sofer. Pentru dealerii si importatorii auto, revizia periodica si schimbul de piese reprezinta adevarata afacere. Proprietarii masinilor nu au acces de cele mai multe ori in atelierul auto ca sa nu deranjeze mecanicul. Unele service-uri au construit pereti din sticla sau au montat plasme, astfel incat clientii se uita la revizie ca la meci. Inspectia Tehnica Periodica ( itp ) a unei masini, la un service din Bucuresti, poate costa pana la 2000 de lei. Pentru aceeasi masina, acelasi ITP, dar la un service din Pitesti, pretul este la jumatate sau chiar mai mic. Apoi, clientii se plang de tepele date de personalul service-ului. Mecanici sefi peste mecanici sefi care se uita la cate o piesa dand din cap a paguba iti spun ca masina ta nu mai are nicio sansa de supravietuire decat daca ii schimba respectiva piesa. De multe ori este schimbata cu una folosita, dar pe care o platesti ca noua. Cel putin la filtrele de ulei si de benzina se intampla aproape invariabil sa nu primesti unele noi la revizii. Daca in unele service-uri clientul poate asista la inspectia propriei masini, in altele nu ti se permite nici sa pasesti inauntru. La Porsche Romania exista o cafetarie dotata cu televizoare cu plasma pe care poti urmari ce face mecanicul cu masina ta. La alte service-uri exista geamuri prin care te poti uita si... atat. La intrebarea ce garantie are clientul ca piesele inlocuite sunt noi, reprezentantii importatorilor auto ridica din umeri. "Nu puteti avea nicio garantie, in afara de cea pe care v-o confera numele companiei respective", ne-a declarat un reprezentant auto. O ora de manopera in orice service din Bucuresti costa aproximativ 40 de lei. Diferentele de la un service la altul sunt nesemnificative. In schimb, diferentele de calitate ale serviciilor sunt foarte mari. scoli adevarate de mecanici auto nu mai exista si acest lucru se simte in service. Tendinta companiilor mari din Romania este de a-si crea propriile scoli de mecanici auto care sa faca diferenta. Dealerii auto inregistreaza un volum de incasari mult mai mare din segmentul "after sales" decat din vanzarea de autoturisme. Ponderea vanzarilor de piese auto si accesorii este de 70-80%, restul provenind din manopera. Sfaturi utile: Inainte de a alege un service pentru a face revizia, viziteaza mai multe si alege pretul cel mai bun . Intereseaza-te inainte cat va dura reparatia si nu iti lasa masina pe mainile oricui. Dupa ce ai aflat pretul aproximativ, intreaba si la alte service-uri si alege pretul cel mai bun. Atunci cand mecanicul iti spune ca o piesa trebuie numaidecat schimbata, nu te lasa convins pana nu consulti si alti specialisti. Verifica toate piesele schimbate si cere returnarea celor inlocuite.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea