Stiinta & Tehnologie

Serviciile de proasta calitate golesc showroom-urile de clienti

Un s
tudiu initiat in Marea Britanie a scos la iveala faptul ca serviciile de proasta calitate oferite de catre delaerii si distribuitorii auto conduc la scaderea vanzarilor pe acest segment. Comportamentul face practic inutile eforturile constructorilor auto care investesc sume uriase in campanii publicitare. Studiul a aratat ca majoritatea clientilor potentiali nu mai revin in showroomuri dupa primul contact cu oamenii de vanzari. Rezultate similare s-au inregistrat la aplicarea aceluiasi chestionar si in alte tari europene. Subiectii cercetarii au fost membrii personalului din showroomuri care au fost intervievati de catre operatori ce pozau in clienti interesati sa achizitioneze o masina. O a doua categorie de intervievati a fost cea a persoanelor care iesau din magazinele delaerilor. Problemele cele mai frecvente intampinate de cei din urama constau in: timpul lung de asteptare pana la aparitia unui vanzator sau o slaba pregatire tehnica a dealerilor. Rezultatele cele mai slabe le-au „reusit” dealerii din Franta, unde cele mai bine vandute cinci branduri sunt: Renault, Peugeot, Citroen, Volkswagen si Ford. La iesirea din showroom -urile frantuzesti doua persoana din trei erau decise, totusi, sa revina pentru achizitionarea efectiva a unei masini . Ca rezultat calitativ, studiul a reliefat ca oamenii de vanzari au fost foarte prost pregatiti atunci cand li s-a cerut sa recomande cel mai bun model pentru necesitatile clientului. In schimb, vanzatorii au marsat puternic pe vanzarea modelelor propuse spre vanzare de producator. La polul opus se afla germanii unde doar o persoana din cinci nu mai dorea sa se intoarca in showroom sau a avut o parere proasta despre delaler. Autorii sondajului au concluzionat ca la nivelul intregii Europe clientii sunt mai bine instruiti ca in urma cu cativa ani, astfel ei pot percepe usor momentul in care dealerul incearca sa-i „vrajeasca”.
  •   2006-07-14
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu: Branding - Cum sa eviti vecinii nepotriviti

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu, multimedia designer si specialist de marketing online

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: O cariera de succes la varsta de 5 ani

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila

Pune o intrebare