Stiinta & Tehnologie

Semafoare inteligente in Bucuresti

Vesti bune pentru soferii din Capitala. In Bucuresti a fost inaugurat, joi, Centrul Unic de Comanda si Control al Traficului, aflat pe Soseaua Oltenitei 107-111. Acesta are misiunea de a urmari prin satelit masinile de interventie ale Salvarii, Pompierilor si Politiei. Odata cu acest centru vor fi instalate si semafoare inteligente , care vor debloca electronic intersectiile aglomerate.

La o conferinta de presa sustinuta cu ocazia inaugurarii Ccentrului de Control al traficului, primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, a declarat ca este vorba despre „un proiect extrem de important, care face parte din cele patru masuri ce se vor lua pentru fluidizarea traficului din Bucuresti”.

Din 12 mai, sistemul functioneaza in 12 intersectii situate pe bulevardele Lascar Catargiu, Magheru si Balcescu. In prezent, aproximativ 50 de intersectii se afla in stadiul final de implementare, iar lucrarile de instalare se desfasoara in peste 90. Pe masura ce instalarile vor fi finalizate si testate, noi intersectii vor fi introduse in sistemul adaptiv.

Videanu a precizat ca noul centru vizualizeaza intersectiile cu sistem adaptiv pe perimetrul inelului central al orasului, pe o axa importanta a orasului, axa nord-sud, cuprinsa intre Casa Presei Libere - Arcul de Triumf - Piata Victoriei - Piata Romana - Universitate - Piata Unirii - Sincai, pe bulevardul Carol - Regina Elisabeta - Opera, Decebal - Unirii - Libertatii.

Acest proiect va fi finalizat in septembrie si va fi supravegheat chiar si transportul public. „Fiecare vehicul RATB va avea un dispozitiv care va transmite informatii catre calculatorul din intersectie, unde, in functie de programul fiecaruia, se va regla ce vehicul va avea prioritate si care nu”,

Pe langa camere video si semafoare, in interesectii exista de acum si senzori care masoara traficul. El nu masoara ceea ce este intersectie, ci ceea ce vine spre ea. Astfel, daca semaforul sesizeaza ca sirul de masini este mare pe unul dintre bratele intersectiei, sistemul va pune verde pe acea parte. In momentul de fata, indiferent de lungimea coloanei de masini, timpul de asteptare la semafor este acelasi pentru toti.

In plus, masinile Salvarii isi vor putea „comanda” singure culoarea verde a semaforului. „Centrul de control este locul unde se urmareste permanent circulatia in oras. Este un proiect in care un numar de peste 1600 de blocuri de semaforizare vor fi innoite, peste 60 de controlere pentru controlul fucntionarii semafoarelor si peste 90 de camere de luat vederi vor fi amplasate intr-o parte din aceste intesectii”, a declarat Gheorghe Udriste , seful Directiei Infrastructura din Primaria Capitalei.

 

Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea