Stiinta & Tehnologie

S8, o capodopera germana desavirsita de italieni

Cum
altfel ar putea fi numita o creatie desavirsita decit capodopera? Audi a scos recent pe piata un concentrat de tehnologie si rafinament stilistic, desavirsit de un motor V10, creat de motoristii italieni, propulsor care echipeaza Lamborghini Gallardo . De altfel, pentru prima data in istoria sa, Audi a aplicat pe grila radiatorului simbolul Lamborghini, tocmai pentru a certifica autenticitatea unei motorizari de exceptie si a unor performante remarcabile – 450CP si 250km/h! Chiar daca la exterior Audi nu a schimbat nimic fata de modelul deja existent A8, merita urmarite liniile unui design de exceptie realizat de inginerii din Ingollstadt si care subliniaza performantele de top ale berlinei de lux. Caroseria limuzinei urmeaza geometria unei estetici perfecte si elementele algebrice ale miscarii. Rezultatul muncii carosierilor germani este un Audi care entuziasmeaza din prima clipa. Urmind traditia Audi, caroseria emana expresivitate si dinamism. Masca tip Singleframe, de culoare gri-platinat, poarta semnatura S8, iar profilurile verticale sint cromate. Jantele de 20 de toli, turnate din aluminiu, in design specific modelului S, oglinzile exterioare in montura din aluminiu si minerele portierelor cu bara de decor din aluminiu marcheaza inca o data apartenenta modelului S8 la clasa lux. CIND „SPORTUL“ DEVINE LUX // De asemenea, instalatia dubla de evacuare a gazelor arse este finalizata de patru terminatii ovale, cromate, amplasate simetric sub fustele posterioare, accentuind astfel apetitul sportiv al masinii. In momentul in care deschizi usa masiva, impresioneaza liniile elegante, materialele de inalta calitate si formele orientate spre miscare. Deviza celor din Ingollstadt este aceea ca intr-un S8 „nu te urci”, ci „esti primit”. Bordul limuzinei sport ofera o ambianta de lux rafinat punctat de accente cromate, insertii ornamentale de inalta calitate si optiuni de ultima generatie. Cu volanul multifunctional sport invelit in piele, cu 3 spite, se pot efectua comenzi diverse, iar cu ajutorul a doua butoane basculante din montura de aluminiu se pot schimba confortabil vitezele. De asemenea, in dotarea de serie a modelului Audi S8 sint prevazute scaune sport din piele Valcona bicolora. Acestea sint disponibile in patru combinatii cromatice, cu cusaturi evidentiate coloristic. Melomanii pot beneficia ca optiune si de un sistem audio Bang&Olufsen cu 14 incinte acustice, ce dezvolta o putere totala de 1.100 wati. In ceea ce priveste performantele dinamice, motorul de 5,2 litri V10 - FSI, ce dezvolta 450 CP ofera limuzinei performante demne de pistele de curse. Cuplul maxim dezvoltat de motor atinge 540 Nm, la o turatie de 3.500 rot/min. Demn de remarcat ca 90 la suta din cuplul maxim este disponibil inca de la turatia de 2.500 rot/min, caracteristica ce aproprie mai degraba motorul FSI de motoarele Diesel. Viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h. Acceleratiile lui S8 sint incredibile pentru o limuzina de lux de asemenea dimensiuni, modelul din Ingollstadt demarind de la 0 la 100km/h in doar 5,1 secunde. Acceleratiile taioase au putut fi obtinute si cu ajutorul caroseriei din aluminiu, care scade greutatea generala a masinii. Ca un adevarat concentrat de tehnologie germana, Audi S8 beneficiaza si de transmisia quattro, care nu prea mai are insa nimic de-a face cu originile acestei inovatii. Acum transmisia este variabila. Trenul posterior primeste 60% din puterea motorului, putind ajunge la 85 %, iar trenul anterior poate primi pina la 65% din puterea dezvoltata. Suspensia este pneumatica si poate fi reglata in patru moduri: Automatic, Confort, Dynamic si Lift. Astfel, garda la sol poate varia intre 95 si 125 mm. Discurile de frina au diametrul de 385 mm pe rotile din fata si 335 mm pe rotile posterioare. Optional, modelul poate fi echipat cu discuri ceramice. Modelul este disponibil si in Romania incepind cu 22.06.2006, iar preturile afisate pe site-ul oficial http://www.audi.ro pentru modelul S8 pornesc de la 109.618 euro DDP. II
  •   2006-09-08
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: 6 sfaturi pentru a depasi plafonarea la job

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Vehiculele electrice vor reduce poluarea cu peste 20%

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare