Stiinta & Tehnologie

Romanii prefera masinile nemtesti

2007 a stabilit un nou record total la nivelul vanzarilor de automobile noi in Romania: 258.224 unitati, adica o crestere de 23 la suta, raportata la 2006. O evolutie previzibila, tinand seama ca tara noastra are inca o piata auto imbatranita. A existat insa si o rasturnare de situatie, in cazul celor doua branduri romanesti, Dacia si Daewoo. Conform datelor APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile), ambele marci autohtone au pierdut mai mult teren ca niciodata in fata marcilor straine, unde foarte bine pozitionate sunt Volkswagen si Opel. Daca anul trecut, Dacia detinea o cota de 38,5 la suta din piata, in 2007 aceasta a scazut la 30,2 la suta si 77.991 masini vandute . Avand un avans considerabil fata de competitori, Dacia ramine, insa, lider de piata , toate celelalte marci detinand cote individuale de sub 10 la suta. „Exportul a peste jumatate din productie si capacitatea de fabricatie sub cerere” este explicatia reprezentantilor Automobile Dacia pentru situatia din acest an a companiei. In 2007, uzina a avut un program de investitii pentru a creste capacitatea anuala de productie de la 200.000 la 335.000 unitati. Asta inseamna ca ofensiva celor de la Dacia in fata nou venitilor de la Ford a inceput deja, in conditiile in care anul viitor gamei Logan i se va alatura un nou model. Venirea Ford a creat deranj la Daewoo Intr-un adevarat declin se afla Daewoo, cu o cota de piata in coborare de la 9,4 la 5,6 la suta. Aici, livrarile au scazut cu 27,5 la suta (14.349 unitati), lucru din cauza caruia, in topul vanzarilor, constructorul din Craiova a picat de pe pozitia secunda, detinuta in 2006, tocmai pe locul 6. „Motivul principal a fost cererea slaba pentru modelul Cielo, dar si campania mediatica care a lansat tot felul de zvonuri in legatura cu contractul cu Ford. Lumea a devenit susceptibila si i-a scazut increderea“, spun reprezentantii Daewoo Automobile Craiova . Anul viitor, compania vizeaza o cota de piata de 6 la suta. Noile modele Cielo si Nubira vor fi lansate in vara, aliniate la standardele Euro 4. Opel si Volkswagen, pe cai mari De pe locul 5, Volkswagen a avansat pe 3, cu 19.249 masini livrate si o crestere a vanzarilor de 60 la suta. „Romanii au inceput sa castige din ce in ce mai bine si au inceput sa isi permita sa cumpere masini Volkswagen fata de alte modele mai ieftine“, a declarat Matei Albulescu, directorul marcii. El estimeaza ca VW va urca, in cativa ani, la o cota de piata de 10 la suta, mai ales ca pana in 2018 nemtii isi vor dubla numarul de modele. Un ritm apropiat de cel al VW a avut si Opel, cu o crestere de la 4 la 5,9 la suta, corespunzatoare locului 5 fata de 7, detinut anul trecut. Opel a raportat 15.234 masini comercializate, cu 80 la suta mai mult decat in ianuarie-octombrie 2006. Cifre posibile datorita lansarii noilor modele Antara si Corsa. Pentru celelalte marci, castigul la nivelul cotei de piata a variat intre 0,1 puncte procentuale (BMW, Citroën, Seat si Mercedes) si 1,6 puncte (Chevrolet). Skoda si Nissan nu au avut cel mai bun an al lor, fiind singurele marci de import aflate sub pozitiile ocupate in octombrie, anul trecut. INFO PLUS Top 10 marci 2007 Dacia 30,2 % Renault 9,4 % Volkswagen 7,5 % Skoda 7,3 % Opel 5,9 % Daewoo 5,6 % Ford 5,1 % Peugeot 4,6 % Chevrolet 4,3 % Hyundai 3,9 %

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea