Stiinta & Tehnologie

Renault Sandero, in direct din Brazilia si Romania

Fabr
icat in Sao Jose dos Pinhais (Brazilia), pe aceeasi platforma a Loganului, Sandero, noul hatchback al celor de la Renault, va fi pus in vanzare in Brazilia si Argentina incepand cu luna decembrie. Cu un design extern modern, ce se doreste a se apropia de Megane si o silueta ce aminteste de Nissan Tiida, vehiculul are dimensiuni record pentru segmentul din care face parte si suficient spatiu pentru cinci pasageri plus bagaje. Lungimea „viitorului Logan” este de 4,02 metri, capacitatea portbagajului de 320 de litri, iar bancheta spate este, in sfarsit, rabatabila 60:40, in timp ce spatiul pentru pasagerii spate a ramas la fel de generos. O combinatie intre Clio si Logan, mai spatios decat acesta din urma si cu garda mai sus decat Clio, Sandero se aliniaza tendintei verzi din industria auto - masini ecologice , cu emisii reduse de dioxid de carbon. In Argentina, Sandero va fi propulsat de motoare pe benzina si diesel, in timp ce, in Brazilia, gama va include motorizari FlexFuel, bazate pe biocombustibili . Masina este dotata cu centuri de siguranta in trei puncte, structuri ranforsate sub bord si bare de otel in usi, pentru a satisface normele de securitate atat din Europa, cat si din America de Sud. Constructorul brazilian ofera o garantie de trei ani sau 100.000 km pentru vehiculele echipate cu trei tipuri de motorizari: 1.0 16v (prezent deja si pe Clio II in Brazilia), un 1.6 16v si un 1.6 8v FlexFuel. Sandero, de altfel prima masina Renault construita integral in afara Europei, a fost prezentata la Salonul Auto de la Frankfurt live prin videoconferinta de insusi directorul general Carlos Ghosn, pe ritmuri de samba si tango – firesc, daca ne gandim ca primele tari in care ajunge sunt Brazilia si Argentina. “Are toate atributele familiei Logan, inclusiv pretul scazut”, a spus Ghosn cu aceasta ocazie speciala. Pretul nu a fost insa dezvaluit, lasand loc interpretarilor. “Este prematur”, a afirmat Christian Pouillaude, vicepresedintele comercial Renault. Specialistii brazilieni speculeaza insa un pret de circa 30.000 reali (11.000 €), ce contrazice zvonurile lansate de oficialii Renault, care nu si-au onorat inca promisiunea de a construi o masina de 5000 €, facuta la preluarea uzinei Dacia, in 1999. De ce amintim aici aceasta promisiune? Pentru ca Sandero va fi produs si de Dacia Pitesti, incepand de anul viitor, potrivit unor surse din cadrul companiei. La ora actuala, cel mai ieftin Logan costa 6400 €. Daca totusi promisiunea va fi dusa la indeplinire, ar putea fi vorba de o miscare de raspuns a celor de la Renault pentru americanii de la Ford, proaspeti proprietari la Craiova. Aceleasi surse spun ca Sandero va fi lansat in Romania anul viitor sub sigla Dacia, dar si sub un alt nume, afirmatii intarite si de Carlos Ghosn. Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro
  •   2007-09-24
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu: 5 sfaturi financiare pentru o vacanta fara griji

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu, consilier financiar

Pune o intrebare