Stiinta & Tehnologie

#cerinte #persoana fizica #rabla

Rabla pentru persoane fizice

In primul rand cine este eligibil pentru obtinerea unui tichet?

Este eligibila persoana fizica care indeplineste, cumulativ, urmatoarele criterii:


- detine calitatea de proprietar al autoturismului uzat;
- intentioneaza sa obtina tichetul valoric de la un colector in vederea achizitionarii unui autovehicul nou prin program sau in vederea instrainarii acestuia si a documentelor aferente catre o alta persoana fizica.

Dar pentru a fi sigur ca va incadrati in “eligibilitatea” ceruta va sfatuim sa aveti cu dvs si urmatoarele documente, nu de alta dar colectorul va mai poate cere si:

- certificatul de mostenitor; atunci cand certificatul de mostenitor atesta existenta mai multor mostenitori, este necesara procura notariala prin care persoana ce se prezinta in vederea predarii spre casare a autovehiculului uzat este imputernicita sa actioneze si sa incheie acte juridice in numele si pe seama comostenitorilor in cadrul programului, in vederea predarii spre casare a autovehiculului uzat si obtinerii tichetului valoric, radierii autovehiculului uzat din evidenta circulatiei, inscrierii la un producator validat si achizitionarii autovehiculului nou;

- certificatul de casatorie sau documentul care atesta schimbarea/modificarea numelui si/sau prenumelui, eliberat de autoritatea competenta;

- actul care atesta schimbarea/modificarea adresei de domiciliu sau de resedinta.

Autovehiculele uzate trebuie sa fie si ele eligibile. Pentru asta trebuie sa indeplineasca  urmatoarele criterii:

- prima inmatriculare in Romania a acestuia sa fi avut loc inainte de data de 31 decembrie 2006 sa nu intre sub incidenta art.6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 189/2005 pentru stabilirea unor masuri privind vehiculele rutiere inmatriculate (prin care se radiaza de drept autovehiculele cu certificat de inmatriculare si ), aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 432/2006 .

Avand toate aceste documente trebuie sa va prezentati la un colector autorizat de catre Administratia Fondului pentru Mediu , impruna cu autoturismul din “dotare”. Atentie mare pentru ca firma colectoare va poate refuza masina daca nu indeplineste urmatoarele conditii:

- existenta cumulativa a componentelor esentiale ale autovehiculului: motorul, transmisia, trenul de rulare, caroseria, sasiul, precum si echipamentele electronice de gestionare a functiilor vehiculului si dispozitivul catalizator, daca acestea au fost prevazute din fabricatie;

- indeplinirea conditiei de vechime a autovehiculului uzat, prin verificarea anului de fabricatie in baza certificatului de inmatriculare si/sau a altor documente doveditoare;

- stabilirea indeplinirii conditiei vizand prima inmatriculare in Romania a autovehiculului uzat, in baza certificatului de inmatriculare si a cartii de identitate a vehiculului, daca aceasta exista, sau a altor documente doveditoare;

- verificarea, in baza certificatului de inmatriculare si a cartii de identitate a vehiculului, daca aceasta exista, a corespondentei dintre datele inscrise in aceste documente si tipul/categoria de folosinta (M1N1), marca autovehiculului uzat, seria sasiuiui/caroseriei si seria motorului;

- verificarea corespondentei datelor inscrise in actul de identitate al proprietarului cu datele cuprinse in certificatul de inmatriculare a autovehiculului uzat si in celelalte documente prezentate.

Colectorul este obligat sa va retina doar copiile documentelor prezentate. In plus, nu trebuie sa uitati sa va recuperati placutele de inmatriculare si nu lipsit de importanta, colectorul trebuie sa va achite suma platita in mod obisnuit pentru achizitionarea ca deseu a tipului de autoturism respectiv.

Ati reusit sa parcurgeti si aceasta etapa, urmatoarea este o vizita la notariat unde trebuie sa obtineti copii legalizate ale certificatelor de inmatriculare si de distrugere a autovehiculului uzat. Daca doriti o achizitie prin leasing este necesara o declaratie pe propria raspundere, autentificata de acelasi notar public, prin care proprietarul isi exprima in mod explicit optiunea de a achizitiona autovehiculul nou la sfarsitul perioadei de leasing, in cazul intentiei acestuia de a obtine finantare in baza unui .

Aceasta declaratie se va solicita de catre firma de leasing prin care veti hotara sa cumparati, bineinteles dupa aprobarea dosarului de finantare.

Ajungem la etapa 3 : vizita la Politie pentru radierea masinii.

Proprietarul trebuie sa se prezinte la serviciul comunitar regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor competent teritorial, de unde trebuie sa obtina certificatul de din evidenta circulatiei a autovehiculului uzat. Certificatul de radiere din evidenta circulatiei trebuie sa mentioneze ca autovehiculul uzat a fost casat/predat in vederea dezmembrarii.

Documentele necesare pentru obtinerea certificatului de radiere sunt:

- cerere de radiere tipizata (de la un birou de copiat acte);
- cartea de identitate a vehiculului, daca exista;
- fisa de inmatriculare, cu viza circumscriptiei financiare;
- certificatul de distrugere al autoturismului uzat, in original (certificatul obtinut de la agentul economic care a preluat autoturismul uzat);

- trei exemplare, completate, ale certificatului de radiere;
- actul de identitate al proprietarului /mostenitorului, in original si copie xerox;
- certificatul de inmatriculare in original;
- placutele cu numerele de inmatriculare.

Cam acestea ar fi etapele de parcurs pana la dealerul de unde doriti sa va achizionati masina.

Cititi mai multe pe Auto.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea