Stiinta & Tehnologie

Rabla bună, fără cheltuială se vinde

De o
bicei spoturile pentru maşini se întrec în a lăuda ultima ispravă a vreunei echipe de ingineri, materializată sub forma celui mai nou şi mai minunat model al mărcii x sau y. Cand nu fac asta, prezintă într-o manieră ce se vrea cat mai seducătoare ultima găselniţă a departamentului de marketing al vreunui dealer, ce a luat chipul unei oferte de nerefuzat. O dată pe an, însă, timp de cateva săptămani, protagonistele spoturilor devin chiar acele maşini la care te aştepţi mai puţin: bătranele rable . Reprezentanţele diverşilor producători nu se mai laudă atat cu propriile produse, cat încearcă să te convingă să scapi de rabla din parcare, iar cu banii căpătaţi de la stat în schimbul ei, să-ţi achiziţionezi un model din oferta proprie. La TV, la radio, cu umor sau preponderent informative, improvizate sau rezultatul unui evident efort creativ spoturile dedicate acţiunii rabla au invadat eterul. Rezultatele lor însă se dovedesc a fi destul de ambigue. Pe de o parte, Dacia, producătorul cu modelul de maşină cel mai bine vandut în cadrul acţiunii Rabla 2006, nu a desfăşurat nici o campanie de promovare în acest sens. Cu toate că nu a lansat nici un spot la TV sau la radio, după primele două zile toate Loganurile alocate programului fuseseră deja vandute. Aproape la fel şi la Daewoo. În schimb, producătorii străini continuă lupta pentru a-i atrage pe deţinătorii de rable dispuşi să le ducă la casat pentru a obţine cele 30 de milioane de la stat şi să se scotocească prin buzunare pentru diferenţa de bani. Însă în spatele gardului frumos vopsit cu reclame, deţinătorul de rablă a avut de multe ori surpriza să descopere „leopardul”. Deşi era invitaţi pe toate căile, prin spoturi, să apeleze la programul „Rabla”, mulţi dintre clienţi s-au confruntat cu probleme care de care mai ciudate: dacă Loganurile s-au epuizat chiar la începutul programului, alţi producători de maşini ieftine păreau că-şi descurajează potenţialii cumpărători punandu-le diferite condiţii ciudate. Pentru alţi dealeri, acţiunea „Rabla” a constituit o excelentă ocazie ca, adăugand încă o reducere peste prima obţinută de cumpărător de la stat, să scape de modelele extrem de puţin căutate. Dar cele mai simpatice exemple răman cele ale producătorilor de la care se pot cumpăra maşini în programul „Rabla”, precum Maserati , pentru care eşti nevoit să adaugi langă banii obţinuţi din casare o sumă de 80 de ori mai mare…
  •   2006-07-18
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu: Rolul tatalului in stabilirea bugetului familiei

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu, consilier financiar

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu: Sfaturi financiare pentru toti membrii familiei, de la mic la mare

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu, consilier financiar

Pune o intrebare