Stiinta & Tehnologie

Propulsor V-12 TDI pe Audi R8

Cum ar fi ca sprintul pana la 100 de km/h sa dureze doar 4.2 secunde, dar masina care reuseste o asemenea performanta sa consume doar 10 litri de combustibil la suta de km? Poate cu hidrogen ! E bine, nu. Se poate si cu motorina, spun cei de la Audi, si cu o combinatie greu de imaginat acum cativa ani: Audi R8 cu propulsorul TDI V12 de 6.0 litri. Motorul este cel cu care constructorul german a reusit sa cucereasca titlul de la LeMans in 2006 si in 2007, acelasi care va ajunge si sub capota puternicului Q7 in 2008. Masivitatea V12-lui va obliga inginerii de la Audi sa faca disparut micul portbagaj din spare al masinii, spatiul fiind ocupat de motor. Pasagerilor plecati in week-end cu R8-ul nu le ramane decat solutia imbracatului cu mai multe randuri de haine sau a trimiterii bagajelor cu un curier. Oricum, cu sau fara schimburi si bagaje, R8 V12 va oferi un nivel de sportivitate deosebita, cu mai bine de 500 de CP si peste 1000 Nm. Viteza maxima a masinii va ajunge la 300 de km/h, chair daca propulsorul TDI aduce un plus de greutate de 100 de kg. Surse bine informate din presa internationala sugereaza ca sportiva diesel va ajunge pe podiumurile de prezentare de la apropiatul salon auto de la Detroit . R8 V12 nu va fi singurul diesel care isi propune sa impresioneze publicul american. Acest fapt ne indreptateste sa credem ca tehnologia diesel va juca un rol important la Detroit, asa cum hibridele au fost „vioara intai” la Frankfurt in toamna lui 2007.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea