Stiinta & Tehnologie

Producatorii mari vor creste in 2007

2007 poate fi anul reasezarilor pe piata auto. Porsche si-a reafirmat intentia de a-si majora cota detinuta la Volkswagen, la 31 de procente. DaimlerChrysler a anuntat ca intentioneaza sa vanda partea americana a grupului, dupa un 2006 cu pierderi de peste euro . Cumparatorul poate fi General Motors sau un consortiu canadian format din doua fonduri de investitii si producatorul de componente Magna International. Pe termen lung, prin aceste achizitii, atat Porsche, cat si General Motors, vor reusi o reducere a costurilor. Porsche este aproape de scopul propus In prezent, constructorul auto premium Porsche detine 27.3 procente din Grupul Volkswagen si are posibilitatea de a intra in posesia altor 3.7 procente din business. In acest fel, actionarii Porsche pot trece de bariera celor 30 de procente fara a fi nevoiti sa inainteze o oferta publica in acest sens. Odata ce Uniunea Europeana nu invoca legea antitrust in privinta achizitiei, Porsche poate actiona oricand in acest sens. Actionarul majoritar al Volkswagen va ramane tot Guvernul Landului Saxonia Inferioara, care nu va fi detronat de Porsche nici dupa preluare. „Suntem convinsi ca dupa preluarea celor 31 de procente din Volkswagen, ambele companii vor avea de castigat”, declara unul dintre purtatorii de cuvant de la Porsche. Pe de alta parte Porsche va putea controla deciziile unor concurenti directi, Audi sau Bugatti. Ambele companii se afla sub umbrela Volkswagen. Chrysler este de vanzare Prezent la o intalnire cu dealerii, CEO-ul de la Chrysler, Tom LaSorda, a anuntat ca la inceputul lunii aprilie ca actionarii grupului se vor intalni in Germania pentru a lua in discutie ofertele primite pana in prezent. Pana in septembrie „procesul trebuie incheiat intr-un fel sau altul” a afirmat seful Chrysler. Despre oferta canadienilor se stie ca a fost respinsa din start de sefii DaimlerChrysler pentru ca este mult sub nivelul valorii de piata a Chrysler. Pe de alta parte, surse din industrie au dezvaluit ca General Motors a propus un deal complet. In schimbul Chrysler, GM propune o suma de aproximativ 15 miliarde de euro plus o parte din actiunile sale. Producatorii mari tind sa se consolideze Coagularea continua a pietei auto este generata de tendinta producatorilor de a reduce costurile de cercetare si productie. In ultimii ani au aparut o serie de noi modele ca rezultat al colaborarilor dintre jucatori care, de altfel, concureaza pe aceleasi segmente de piata. nissan si Renault au semnat un parteneriat in urma cu aproape un deceniu, Mitsubishi si PSA ( Peugeot Citroen ) au lucrat impreuna la platforma si propulsorul diesel al SUV-urilor 4007 si Outlander, iar Peugeot si BMW si-au unit fortele pentru cercetarea si productia de propulsoare pe benzina in ton cu noile rigori ecologice.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea