Stiinta & Tehnologie

#cazane de abur #cazane abur #cazane

Principiul de la cazane de abur la un motor de peste 300 cai putere

Aburii pun in miscare lumea inca din cele mai vechi timpuri, prezentul acestei tehnologii fiind unul care inca mai pastreaza ecouri ale gloriei epocii aburilor, asa cum a fost denumita perioada istoriei tehnologiei cuprinsa intre secolele V – XXII, si nu, nu am gresit, aburul inca este folosit la scara larga pentru diferite aplicatii, fie ca vorbim despre cazane de abur, sisteme cu abur sub presiune, sau, chiar masini pe abur. Confort Energy vine sa ofere forta aburilor intr-o maniera simpla, eleganta, performanta si eficienta prin intermediul gamei de instalatii si echipamente de incalzire si lucru cu abur sub presiune.

Tehnologia folosita la cazane de abur aplicata intr-un mod mai diferit

Spuneam ca in prezent tehnologia pe baza de abur este la fel de vie ca si in trecut, bineinteles, nu mai sunt folosite cazane de abur pentru a propulsa locomotive, insa exista vizionari care incearca sa readuca aburii in prim planul unui domeniu destul de tehnologizat. Folosirea aburilor in domeniul automobilelor suna ca o idee desprinsa din primii ani ai companiei Ford care experimenta cu primele masini pe baza de abur. Insa, acelasi proiectant al supersonicului Thrust SSC a fost chemat la randul lui sa participe la proiectarea unui prototip echipat cu o turbina pe aburi.

Acest model este unul prototip, iar conceptul tehnic din spatele sistemului de propulsie este descris foarte sumar, insa ne dam si noi cu parerea, mai ales ca avem totusi o “mica” experienta ce a inceput inca din 1993. Pentru a ne putea imagina conceptul de functionare al unui motor de acest gen, trebuie sa mergem la principiul de functionare al unor cazane de abur sub presiune.

Aburii sunt apa, asa cum se stie, apa are 3 stari de agregare, lichida, gazoasa si solida. Pentru a putea trece din starea lichida in cea gazoasa, apa are nevoie de o energie exterioara, sau mai bine zis, un puternic stimul extern. Apa fierbe la 100o Celsius, temperatura la care deja se formeaza si aburii. Asa cum oricine a gatit macar odata stie, aburii se pot acumula intr-un recipient formand astfel presiune.

Un prototip de propulsie pe aburi cu 12 arzatoare

Ei bine, un cazan de abur foloseste acelasi principiu, insa la o putere mult mai mare. Asadar, pentru proiectul turbinei a prototipului Inspiration foloseste nu un arzator, ci 12, avand o lungime de peste 8 metrii si o latime de aproape doi metri. Pentru a dezvolta cei peste 300 de cai putere, aceasta propulsie foloseste gaz lichefiat pentru a incinge apa la peste 400o Celsius dezvoltand astfel aburi sub presiune.

Acest produs este trimis catre doua turbine de mare putere care la randul lor dezvolta forta necesara pentru a propulsa autoturismul, sau mai bine spus prototipul. Asadar, acelasi principiu folosit si la cazane de abur industriale poate fi folosit si pentru a propulsa lumea. Asta si pentru ca intreaga lume este in cautarea unor moduri de a obtine forta kinetica fara a mai folosi combustibili si principii care au un impact negativ asupra mediului.

Promitem sa mai revenim asupra acestor noi tendinte in tehnologia aburilor, insa pana atunci, va invitam pe siteul confortenergy.ro pentru a afla mai multe despre noi, dar si despre adevarata forta a aburilor.

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea