Stiinta & Tehnologie

Primul drive test cu Nissan Tiida

La a
cest inceput de saptamana am fost martorii lansarii in premiera pentru piata din Romania a modelului japonez Nissan Tiida. Noua masina face parte din segmentul superior al clasei compacte si se adreseaza unui public care doreste in primul rand un automobil spatios dar cu dimensiuni ale caroseriei in limitele clasei. Noul Nissan Tiida este cea mai noua incercare a japonezilor de a face o figura buna pe batranul continent, modelul predecesor Almera nereusind sa atraga foarte multi clienti. Chiar daca a fost construit in unitatile industriale Nissan din Regatul Unit , Almera nu a avut nici o sansa in fata concurentei germane si franceze. Noua masina Nissan este construita in uzinele din Mexic si corespunde calitativ pietelor emergente. La interior nu o sa gasiti in nici un caz materiale intalnite in segmentele superioare, dar nici cele disponibile pe modele de clasa mica. Tiida utilizeaza materiale plastice bune insa pe alocuri gasim si anumite componente slabe calitativ. Un detaliu interesant al marcii Nissan in Romania a fost lansarea simultana atat a versiunii compacte cat si a celei in trei volume. Acesta din urma a fost si modelul testat, sub capota masina fiind echipata cu motorul de top de 1.8 litri. Acesta are o putere maxima de 126 CP si se adreseaza unui public care prefera croazierele linistite. Daca se doresc performante rutiere atunci utilizatorul va avea o dezamagire. Chiar daca are o transmisie manuala cu 6 rapoarte, noul Tiida 1.8 nu are un nivel al reprizelor multumitoare. Motorul mai mic de 1.6 litri este mai rapid in anumite situatii datorita sincronizarii mai lungi a rapoartelor cutiei cu cinci trepte. Varianta de echipare diesel este echipata cu propulsorul dCI de 1.5 litri de origine Renault. Acesta dezvolta o putere maxima de 105 CP si ofera un moment motor de 240 Nm. Consumul de motorina se anunta foarte mic pentru segmentul din care face parte. Chiar si asa, Nissan Tiida se doreste a impaca atat clientii de automobile din segmentul superior prin oferirea unui spatiu interior foarte mare, dar si pe cei care doresc o masina compacta. Dimensiunile caroseriei corespund segmentului superior al clasei compacte. Pretul de achizitie al masinii este de 14.900 euro cu TVA inclus, insa aerul conditionat nu se gaseste ca dotare standard. Pentru a avea un Nissan Tiida corect echipat atunci trebuie sa scoateti din buzunar aproximativ 15.500 euro. In final putem spune ca aceasta masina mexicana este o dorinta a japonezilor de a avea un acces mai mare spre pietele aflate in crestere din Estul Europei, insa despre un succes nu este inca vorba. Daca luam in vedere aceasta Tiida din toate unghiurile putem spune ca avem de a face cu o compacta mai spatioasa decat un Volkswagen Passat , dar care se adreseaza unui public tanar si dornic de confort in detrimentul performantelor. Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro
  •   2007-08-28
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu: Rolul tatalului in stabilirea bugetului familiei

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu, consilier financiar

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras: Cum iti gasesti un job pe timp de criza?

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras

Pune o intrebare