Stiinta & Tehnologie

Preturi vechi pentru masini noi

Cere
rea de masini care s-au apropiat de sfarsitul vietii este atat de mare in ultimul timp, incat unii producatori continua sa le produca. Este cazul Skoda Octavia Tour, care acum costa cu pana la 2000 euro mai putin pentru fiecare versiune fata de momentul lansarii pe piata, al Fiat Punto Classico, Renault Clio Symbol , Peugeot 206 sau Opel Astra Clasic. Nu toata lumea isi permite masini noi, dar poate n-are chef nici de vechituri. Producatorii se gandesc tot mai serios la aceasta categorie de clienti (una care devine o adevarata nisa de piata), pentru care au gasit deja calea de mijloc. Este vorba despre masinile care se apropie de finalul ciclului de fabricatie sau a caror fabricatie s-a incheiat de curand, dar mai exista in stocuri. Anca Bold, Marketing & PR Manager Premium Auto, spune ca a devenit o practica de marketing ca, in cazul in care pe piata se pregateste aparitia unei generatii noi a unui model deja existent, sa fie promovate pachete speciale (run-out), gen Editie Limitata, Editie finala .Este cazul modelului Freelander, care a fost promovat, in 2006, cu un discount de pana la 10%, dat fiind ca se pregatea lansarea noii generatii Freelander 2. "Este, poate, o ocazie unica pentru cei care isi doresc un model premium, la pret cu discount, sa-si achizitioneze masina la care a visat", explica PR-ul Grupului Tiriac Auto. De asemenea, in cazul in care succesul unei masini depaseste asteptarile, se continua producerea a doua generatii in paralel. Este cazul Skoda Octavia Tour si Skoda Octavia noua. Datorita cererii uriase din toata Europa inca se produc ambele masini. Pretul pentru Tour fata de Skoda noua este cu pana la 1500 - 2000 euro mai mic. Achizitionarea masinii "mature" aduce multe avantaje. Cele mai importante - pretul mai mic, echipare mai buna decat fusese prevazuta initial, deoarece costurile echipamentelor suplimentare vor fi fost deja amortizate. La aceste doua avantaje se mai adauga ca majoritatea importatorilor negociaza pachete de servicii financiare cu operatorii de leasing si credit pentru astfel de modele si fac oferte speciale avantajoase pentru clientii care cumpara flote, de exemplu. Scaderea preturilor pentru masinile ce ies din fabricatie este o practica frecventa, mai ales in randul modelelor populare. Asta fiindca fabrica producatoare face o oferta mai buna de pret pentru stocurile deja existente care trebuie lichidate cat mai urgent. Si, desigur, pretul acestor modele este invers proportional cu respectivul stoc sau chiar comanda pe care o face importatorul respectiv. Cu cat stocul este mai mare, cu atat pretul este mai mic. Scaderea pretului de achizitie la?modelul?vechi este un lucru normal pe care il practica toti importatorii de autovehicule. Stocul de masini mai mare sau mai mic este motivul pentru care se?recurge la acest lucru. "Scaderea pretului poate fi intre 2 si 5%", spune Delia Obeada, Marketing Executive PR Hyundai Auto Romania. Un exemplu in acest sens este aparitia noului model Hyundai Accent , in februarie 2006. Incepand cu decembrie 2005 a fost demarata o campanie?pentru modelul vechi, care a durat pana la sfarsitul lunii martie si s-a vandut cu cu 6.890 euro, in conditii de finantare avantajoasa. Este avantajoasa achizitionarea modelului vechi doar din prisma bugetului de care dispui, insa noul model pentru orice autovehicul aduce un plus de tehnologie, performanta si siguranta sporite", mai precizeaza Obeada. Asadar, multi pot avea o masina noua, dar nu si un model nou. Oricum, pentru cei mai putin snobi, masina noua ajunsa la maturitate poate fi alegerea ideala pentru ca, la bani mai putini, obtii o masina noua, cu toate serviciile garantie si post garantie aferente. Singurul dezavantaj ramane acela ca respectivul model si-a incheiat ciclul de viata, adica este deja un model al generatiei precedente si de aici poate aparea o mai mare depreciere la revanzare. Pe de alta parte, producatorul are tot interesul sa isi vanda marfa, constient ca un model deja batran nu mai este la fel de atractiv ca unul care debuteaza pe piata. Din acest motiv, asemeni unei doamne care nu mai e chiar la prima tinerete, masina iesita din fabricatie este mai impopotonata. In cazul de fata, e de bine! SKODA OCTAVIA 1.4 80 CP - 11.011 euro SKODA OCTAVIA TOUR 1.4 75 CP - 10.399 euro SKODA OCTAVIA TOUR 1.4 75 CP - 10.399 euro FIAT PUNTO CLASSICO 1,3 multijet 70 CP - 10.380 euro CIP PEUGEOT 207, 1,6 Hdi 110 CP - 14.799 euro CIP PEUGEOT 206, 1,6 Hdi 110 CP - 12.401 euro CIP
  •   2006-12-14
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expert Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Criteriile de alegere a unui laptop

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras: Sfaturi pentru tinerii care isi incep activitatea profesionala

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras

Pune o intrebare