Stiinta & Tehnologie

Poti modifica taxa auto printr-o petitie

Sebastian Vlădescu, a declarat că "taxa de primă înmatriculare este o taxă de mediu şi ea poate face obiectul unei iniţiative legislative din partea cetăţenilor pentru a fi anulată". Cu alte cuvinte, controversata taxă de primă înmatriculare poate fi retrimisă în Parlament în urma unei intervenţii cetăţeneşti. Ministrul Mediului, Sulfina Barbu , susţine, pe de altă parte, că taxa pentru prima înmatriculare nu este altceva decat o taxă fiscală, susţine Cotidianul. "Menţionez că această taxă este o măsură fiscală. Sunt convinsă că Ministerul Finanţelor, avand termenele la dispoziţie, va găsi soluţii pentru ca această măsură să nu fie nici excesivă şi nici să nu încalce Tratatul de aderare", a spus Sulfina Barbu. Taxă auto sau taxă fiscală? Directorul general al targului Autovit, Liviu Dobrin, a trimis luni adrese la Ministerul Finanţelor, pentru a afla dacă taxa de primă înmatriculare este una de mediu, şi alta la Curtea Constituţională. autovit vrea să afle, prin cea trimisă la Curte, dacă poate face obiectul unei iniţiative legislative cetăţeneşti pentru a fi eliminată. 'Am depus o adresă la Ministerul Finanţelor pentru a-mi confirma spusele domnului ministru Vlădescu care susţine că taxa de primă înmatriculare este o taxă de mediu, dar nu aştept un răspuns afirmativ. În plus, am depus o hartie şi la Curta Constituţională pentru a afla dacă această taxă poate face obiectul unei iniţiative cetăţeneşti', a declarat luni, pentru NewsIn, Liviu Dobrin. Directorul Autovit a adăugat că un răspuns ar trebui să vină în maximum 30 de zile, iar dacă acesta va fi pozitiv, 'sunt convins că vom putea strange mult mai mult decat cele 100.000 de semnături necesare'. Dobrin a precizat că procesul de strangere de semnături va dura circa o lună pentru că procedurile sunt greoaie. El speră că va obţine sprijinul partidelor politice cărora le va solicita un punct de vedere, care va conta în faţa electoratului la alegerile viitoare. "Guvernul ne minte" Potrivit Constituţiei, cetăţenii care îşi manifestă dreptul la iniţiativă legislativă trebuie să provină din cel puţin un sfert din judeţele ţării, iar in fiecare din aceste judeţe, respectiv în municipiul Bucureş ti, trebuie să fie înregistrate cel putin 5.000 de semnături în sprijinul acestei iniţiative. Tot în Constituţie se precizează că nu pot face obiectul iniţiativei legislative a cetăţenilor problemele fiscale, cele cu caracter internaţional, amnistia şi graţierea. 'Fac acest demers deoarece cred că toţi suntem egali în faţa legii, iar această taxă are aspecte discriminatorii, deoarece maşinile vechi aduse din străinătate sunt tratate altfel decat orice alte maşini', a declarat Dobrin. În opinia lui, varsta maşinii nu are legătură cu mediul şi nici nu ar trebui taxate maşinile Euro 4 care în prezent sunt 'varful tehnologiei'. Directorul Autovit mai consideră că Guvernul nu spune adevărul cand susţine că UE n-are probleme cu taxa în sine, ci cu nivelul ei, şi argumentează cu situaţia din Ungaria unde, în medie taxa a fost de 200-300 de euro pentru fiecare cetăţean, sumă ce dovedeşte, în opinia lui Dobrin, că UE nu e de acord cu existenţa taxei, nu doar cu cuantumul ei. Comisia Europeană a decis, săptămana trecută, să declanşeze procedura de infrigement (încălcarea tratatului de aderare) împotriva Romaniei, din cauză că taxa de primă înmatriculare auto discriminează maşinile la mana a doua aduse din alte state membre.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea