Stiinta & Tehnologie

Pina la Euro 5 ne maninca Euro 4

O da
ta la patru ani, noi norme de reducere a poluarii intra in vigoare in Uniunea Europeana. Cel mai probabil, Euro 5 va deveni obligatoriu incepind cu anul 2009, iar Euro 6 in 2013. Producatorii si importa­torii de autovehi­cule din Ro­mania spun ca sint pregatiti sa adopte noile standarde de emisii poluante , dupa ce acestea vor fi intro­duse la nivel european. Ei spun ca adoptarea noilor norme este in interesul pro­ducatorilor romani, pentru ca le va asi­gu­ra accesul pe piata interna a Uniunii Europene. Reprezentantii Dacia au aratat ca grupul Renault are expertiza tehnica de a intro­duce Euro 5, iar aceasta va fi transferata si in Romania. De asemenea, majorita­tea ofertantilor pentru pri­vatizarea grupului Daewoo produc si pentru piata euro­peana si, in con­secinta, vor avea capacitatea de a intro­duce Euro 5 fara probleme si in Romania. In prezent, atit Logan, cit si modelele Daewoo res­pecta normele Euro 3. Euro 4, din 2007 Daca la nivel european Euro 4 a devenit obligatoriu de la 1 ianuarie 2005, in Ro­mania, acest standard de emisii de noxe va fi introdus cu doi ani de intirziere. Ast­fel, sub presiunea aderarii la UE, constructorii romani vor implementa Euro 4 de la 1 ianuarie 2007. Potrivit direc­torului co­mer­cial al Automo ­bile Da­cia, Jacques Abbot, preturile pentru modelul Logan vor creste diferentiat de la 1 ianuarie 2007, ca ur­mare a trecerii de la actualele stan­darde de emisii de noxe Euro 3 la Euro 4. „Modifi­carile teh­nice vor fi mai compli­cate pentru versiunile diesel si, in consecinta, diferentele de pret vor fi mai evidente“, a spus Abbot. Ce va aduce in plus noul standard Comisia Europeana a pro­pus in noul regulament ca normele Euro 5 sa respec­te mai multe obiective. Prin­tre acestea se numara redu­ce­rea cu pina la 80% a emi­siilor de pulberi in suspensie pentru autovehiculele pe motorina, reducerea cu pina la 20% a emisiilor de oxizi de azot pentru autovehiculele pe motorina si cu pina la 25% pentru autovehiculele pe benzina. De asemenea, execu­tivul european a propus ca pro­du­catorii, dealerii si unita­tile de service sa aiba obligatia de a crea un sistem electro­nic cu informatii privind re­pa­rarea si intretinerea vehi­culelor. Tot in regulamentul care ar putea fi adoptat pina la sfirsitul acestui an se sti­puleaza renuntarea la ex­cep­tia de pina acum care per­mitea vehiculelor cu o greu­tate mai mare de 2,5 tone sa intre in categoria ve­hicu­lelor comerciale usoare. Autovehiculele care cir­cula deja cu un standard de emisii inferior nu vor trebui modificate pentru a respecta noile norme si nici circulatia acestora nu va fi restrictionata . Istoricul normelor Euro Primele restrictii privind limitarea emisiilor de noxe a condus la introducerea normelor Euro 1, pe care toti constructorii europeni de automobile au fost obligati sa le implemen­teze pina la 31 decembrie 1992. Euro 2 a devenit obligatoriu la 1 ianuarie 1997, iar Euro 3 - patru ani mai tirziu. In ceea ce priveste normele Euro 4, tuturor producatorilor europeni li s-a impus adoptarea acestui stan­dard pentru emisiile de noxe incepind cu anul 2005.
  •   2006-09-15
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expert Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Aplicatii pentru prelucrarea de fotografii pe smartphone

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului