Stiinta & Tehnologie

Pick-up-uri pe piata din Romania

Datorita numarului din ce in ce mai mare de clienti care se orienteaza catre gama pick-up-urilor ne-am gandit sa trecem in revista cateva din cele mai interesante modele care se pot achizitiona din Romania. Pretul nu a fost unul dintre factorii de alegere a modelelor prezentate. Toyota Hilux Noul Hilux a iesit in evidenta in cadrul Salonului Auto de la Paris, alaturi de celelalte modele din gama Toyota. Generatia curenta a modelului Hilux este cea de-a sasea, si a fost lansata la finele anului 2005. La nivel mondial, Hilux a fost comercializat in nu mai putin de 12 milioane de unitati, incepand de la prima generatie lansata in Japonia in 1967, si pana astazi. In interior, soferul dispune optional de un sistem de navigare bazat pe DVD cu afisaj si functie "touch". Echipamentul audio este integrat in sistemul de navigare, si include functiile radio, CD si MP3. Cu toate ca este un pick-up veritabil, Hilux se mandreste cu un interior mai mult decat confortabil. Hilux beneficiaza de doua noi diesel-uri foarte capabile. Ambele respecta normele de poluare Euro IV si reprezinta o combinatie ideala intre placerea de a conduce, performante, consumul economic de combustibil si nivelul scazut de noxe. Odata cu noile propulsoare, Toyota lanseaza pentru Hilux si un nou sistem de transmisie automata. Noul propulsor 3,0 litri D-4D dezvolta 171 CP cu un cuplu maxim de 343 Nm pe un interval de rotatii cuprins intre 1.400 si 3.400 rpm, suficient pentru ca Hilux sa-si demonstreze aptitudinile atat pe sosea, cat si pe teren accidentat. Cu acest propulsor sub capota, Hilux poate rula la viteza maxima de 170 km/h si indica un consum mediu de combustibil de 8,3 l/100 km. Asta in cazul transmisiei manuale. In cazul cutiei automate de viteze, consumul combinat de combustibil este de 9,4 l/100 km. Motorul 2,5 litri D-4D dezvolta acum 120 CP si ramane esential pentru gama Toyota Hilux. In functie de piata unde este comercializat, va pastra configuratia 4x2 si 4x4 in caroserie simpla, extra sau dubla. Spre deosebire de motorizarea de 3,0 litri, aceasta este asociata unei singure transmisii, manuale in cinci trepte. Motorizarea beneficiaza de un sistem nou turbo-intercooler, care ii ofera lui Hilux o putere mai mare cu pana la 17%, care iese in evidenta atunci cand se negociaza viteza maxima, care a ajuns acum la 165 km/h in mod 4x2 si 155 km/h in mod 4x4. Cuplul maxim este remarcabil, 325 Nm, iar consumul mediu de combustibil variaza intre 7,4 si 8,3 l/100 km in functie de versiune. Pret: 11.150 – 20.950 euro fara TVA. Mitsubishi L200 Posesorii europeni de pick-up-uri care viseaza la spatiile deschise beneficiaza acum de un pick-up mult mai compact, mai sofisticat din punct de vedere tehnic si mult mai prietenos, toate acestea fiind combinate cu rigiditatea si spiritul de aventura oferite de experienta de neegalat a lui Mitsubishi Motors la Dakar. Sistemul unic de tractiune permanenta 4WD, testat si verificat in raliuri, este utilizat acum in premiera pe noul L200 -B care devine prima camioneta din acest segment dotata cu acest sistem. Apoi, performantele pe teren accidentat ale modelelor L200 nu reprezinta doar rezultate proiectate si verificate pe computer, ci au fost dovedite de conditiile extrem de solicitante in unele dintre cele mai neprimitoare locuri de pe Pamint. Noul motor Mitsubishi de 2,5l DI-D common-rail imbunatatit ofera putere si cuplu superioare, de 136 CP/314 Nm. Pentru a se armoniza cu amestecul aer/combustibil, sistemul intermediar de racire a fost repozitionat spre partea frontala a capotei, permitind racirea rapida a motorului. Consumul de combustibil este redus, intervalele de revizii au fost prelungite si vehiculul corespunde deja viitorului nivel de emisii impus de norma Euro 4. Noul L200 este singura camioneta din clasa sa care respecta aceste standarde. Nu numai ca este ecologic, dar ofera si avantaje de costuri si economie de timp pentru sofer, intervalul de revizie a motorului fiind de 20.000 km. O alta caracteristica noua este transmisia automata cu 4 trepte controlata electronic, care asigura confort maxim de conducere pe trasee lungi si conducere relaxata in oras. Pret: 17.970 – 18.995 euro fara TVA. Ford Ranger Noul aspect al lui Ranger se inrudeste cu cel al modelului Ford Seria F, care a castigat titlul de Pick-up al Anului in America, unde este cel mai bine vandut din clasa sa. Sistemul adaptabil de tractiune 4x4 este una dintre caracteristicile cele mai valoroase pe care Ford Ranger le ofera. Transmisia 4x4 are trei moduri - tractiune spate pentru conditii normale de drum, „4x4 high” pentru off road sau pentru suprafete cu rulare dificila si „4x4 low” pentru conditii de drum extreme. Din punct de vedere tehnic, motorul are o capacitate de 2500 cmc, dezvolta 143 CP si are un cuplu de 330 Nm. Transmisia este Durashift in 5 viteze, prevazuta cu volanta cu masa dubla. Pe drumuri normale, in modul 4x2, axul planetarelor poate fi decuplat (rotile din fata se vor roti libere). La polul opus, modul 4x4 cu reductor ofera performante de tractiune cu mult imbunatatite. Pret: 20.385 – 25.980 euro fara TVA. Nissan Navara Constructorul japonez a vrut sa creeze prin noul Navara un pick-up care sa fie abil si robust pe teren accidentat cat si o masina respectabila pe sosea. Cele patru roti motrice permit Navarei sa se catere cu usurinta, sa se aventureze in inima padurilor sau sa mearga pe malul marii. Spatiul mare pe care il ofera bena- cea mai mare valoare din segment - permite transportarea fara probleme a echipamentului sportiv, iar obiectele mari isi gasesc intotdeauna loc in Navara. Navara este dotata cu o transmisie Nissan cu patru roti motrice cu comanda electronica. In situatii normale, doar rotile spate sunt motrice. Daca conditiile o impun, modul 4x4 repartizeaza cuplul de o maniera egala pe cele patru roti. Acest mod este echipat cu un reductor pentru a depasi portiunile dificile. Motorul turbo diesel de 2,5 litri disponibil pe Nissan Navara dezvolta nu mai putin de 174 CP in versiunea 4x4, si 144 CP in versiunea 4x2. Pretul cu toate taxele incluse al modelului Navara King Cab 2,5 l dCi, cutie de viteze manuala este de 27.343, iar pentru Double Cab este de 28.834 de euro. Fabricat in Spania, Navara nu are taxe vamale. Land Rover Defender Ceea ce intr-adevar conteaza sunt imbunatatirile aduse habitaclului, deoarece Defender a fost o masina de teren, constincioasa in munca depusa, dar care nu dadea prea mare importanta confortului celor aflati la bord. Pentru prima data in lunga istorie a acestui model a fost introdus un sistem audio performant. De asemenea, noul Defender este echipat cu o instalatie de incalzire a habitaclului suplimentara. Efectul ei este reducerea timpului de incalzire a cabinei cu aproape 40%. In plus, sistemul de aer conditionat raceste aerul din habitaclu apoape la jumatate din timpul care era necesar vechiului sistem. Evident ca si inima acestui gigant in materie de off-road a fost modificata si actualizata. Este vorba de un motor nou de 2,4 litri diesel, care beneficiaza de tehnologia common-rail. Cuplul motor dezvoltat de acest nou propulsor (360 Nm) este superior motorului actual, iar maximum de putere este 122 CP. Acest motor este cuplat la o cutie de viteze mecanica cu sase rapoarte, modificate pentru a oferi maximum din capacitatile motorului, indiferent daca se ruleaza in teren accidentat sau pe sosea. Sasiul este disponibil in trei variante de ampatament, in total ajungandu-se pana la 14 stiluri de caroserii, de la pick-up pana la soft top sau station wagon cu spatiu pentru sapte pasageri. De-a lungul celor 58 de ani de existenta, s-au vandut in jur de 1,9 milioane de exemplare Defender, suficient de multe pentru a crea un fenomen care nu poate sa dispara. Pret: 22.930 – 30.500 euro fara TVA. Mazda B2500 Cu patru variante de caroserie, doua motoare puternice si posibilitatea alegerii intre transmisii cu tractiune spate sau integrala, noul B2500 este potrivit, atat pentru uzul comercial, cat si pentru cel privat. Clientii autovehiculelor pick-up reprezinta un tip aparte. Ei nu cauta un autovehicul de zi cu zi, ci unul cu totul special. Tehnologia solida si posibilitatea transportului unor obiecte voluminoase pe traseu accidentat sunt primele si cele mai importante cerinte pe care la au in minte atunci cand cumpara aceasta solutie de transport. In ciuda aparentei sportive si dure, ofera totusi confortul unei limuzine. Sasiul noii Mazda B2500 include mai multe detalii care contribuie la optimizarea aderentei la sosea a vehiculului. Modificarile la sistemul de directie confera o manevrabilitate mai buna si mai precisa. Sistemul de franare a fost imbunatatit. Etrierele cu doua pistoane scurteaza distanta de franare a lui B2500 si imbunatatesc durabilitatea si durata de functionare a placutelor de frana. Este disponibil de asemenea si un sistem de anti-blocare a franelor (ABS), precum si un sistem electronic de distributie a fortei de franare (EBD) care confera automat o presiune de franare optima pe axele fata si spate, in functie de viteza si incarcatura. Gama de motoare ramane identica. Motorul de baza este un turbo-diesel de 2,5 litri cu patru cilindri care este foarte economic la pompa de alimentare cu combustibil. In functie de gusturile conducatorului auto, poate fi comandat ca versiune de 84 CP cu transmisie spate, sau de 109 CP cu tractiune integrala. Nou la trenul de rulare al modelului B2500 este o transmisie manuala in cinci trepte imbunatatita care, multumita sincronizarii optimizate a pinioanelor, este la fel de usor de cuplat ca si in cazul unui automobil. Pret: 11.950 – 19.800 euro fara TVA. Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro Autor: Alex Oancea

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea