Numarul de vehicule cu doua roti a depasit 2.800 de unitati in perioada ianuarie-septembrie 2007.
Scuterele au consemnat cea mai mare crestere a vinzarilor, de 209,4%, ajungind la 1.845 de unitati. Motocicletele de strada ocupa locul secund, cu 796 de unitati comercializate in primele noua luni din acest an si o crestere de 38,7%, in timp ce motocicletele off-road s-au vindut cu 18,7% mai bine in aceeasi perioada, comparativ cu intervalul similar din 2006, totalizind 184 de exemplare. Singura scadere, de 39,2%, a fost inregistrata pe segmentul de mopede, unde s-au inregistrat vinzari modeste de 31 de unitati.
Per ansamblu, piata moto din Romania a ajuns la un total de 2.856 de unitati comercializate in primele trei trimestre din acest an, beneficiind de o crestere de 107,5%. In ceea ce priveste capacitatile cilindrice, cele mai multe vehicule pe doua roti au sub 50 de centimetri cubi. Cele 1.786 de unitati din aceasta categorie au raportat o majorare a vinzarilor de 225,3%. Pe segmentul 50-125 de centimetri cubi au fost vindute 194 de exemplare, cu 14,2% mai putin decit anul trecut. In categoria 125-500 de centimetri cubi s-au incadrat 217 unitati, cu 48,6% peste nivelul din 2006. Numarul motocicletelor a caror cilindree depaseste 500 de centimetri cubi s-a majorat cu 44,8%, ajungind la 659 de exemplare.
Honda si
Suzuki ocupa primele doua locuri in clasamentul vinzarilor de motociclete de strada. In urma unei cresteri de 88,8%, Honda a comercializat 219 motociclete, in timp ce Suzuki s-a bucurat de o majorare de 114%, ceea ce a ridicat numarul unitatilor vindute in primele noua luni la 216 unitati. Yamaha ocupa pozitia a treia in topul motocicletelor de strada, cu 156 de unitati vindute, si controleaza 19,6% din acest segment.
Marcile
Aprilia si
Kawasaki au vindut fiecare 56, respectiv 54 de exemplare. Pe segmentul motocicletelor off-road, lider in Romania se mentine
KTM, cu o crestere de 37,7% si vinzari de 106 unitati, ceea ce reprezinta 57,6% din aceasta clasa moto. Modelul XT al celor de la
Yamaha a fost cumparat de 37 de clienti, in timp ce
BMW F s-a regasit in optiunile a 20 de clienti. Pe segmentul scuterelor,
Peugeot s-a impus autoritar: vinzari majorate cu 257,5%, o cota de piata de 61,7% si 1.138 de unitati. Numai modelul VCLIC a fost cumparat in 800 de exemplare.
Yamaha a vindut 206 scutere si, prin urmare, a obtinut o cota de piata de 11,2%. Marcile
Aprilia si
Piaggio au vindut 179, respectiv 116 unitati fiecare.