Stiinta & Tehnologie

Piata auto scindata intre lux si mass-market

Lumea auto este scindata intre doua tendinte. O parte a producatorilor se implica in productia de masini premium, cealalta parte mizeaza pe masini ieftine de serie B si C. Sunt multiple aspecte ce decurg din aceste afirmatii, insa premisele care le genereaza sunt doar doua. O parte a producatorilor mizeaza pe suportul publicului afectat de cresterea continua a pretului carburantului, iar ceilalti vor sa vanda catre targetul destul de bogat sa nu tina cont de aceste cresteri. Viitorul poate deovedi care strategie a avut dreptate. Ford a declarat ca mizeaza pe segmentul B si C reprezentate de Fiesta , noul Mondeo si X-Mass, la fel si General Motors care investeste intr-un vehicul mini - pe care il va dezvolta in uzinele coreene Daewoo. Pe de alta parte, japonezii de la Nissan au previzionat o crestere pe segmentul premium si sunt decisi sa investeasca aici. Declaratia a fost oferita presei de catre oficialii diviziei Nissan Infiniti - divizia de lux a japonezilor. Germanii de la Mercedes mizeaza pe ambele segmente. Ei investesc in egala masura in dezvoltarea producatorului de pierderi, Smart, dar si in divizia de lux Maibach. O vorba romaneasca spune ca: "o mie de capete, o mie de pareri". Daca este adevarat, atunci este de inteles dilema constructorilor auto, nevoia lor de modele targetate pe gustul consumatorului local de pretutindeni - Peugeot, spre exemplu, a produs o versiune a batranului 504 in Kenya, iar exemplele pot continua.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea