Stiinta & Tehnologie

Peugeot-ul viitorului merge pe mina unui roman de 20 de ani

La o
zi dupa ce a primit laurii, romanul ales dintre 4.000 de participanti povesteste pentru „Cotidianul“ despre beneficiile pe care i le-a adus competitia: 6.000 de euro si posibilitatea de a-si vedea ideile pe un prototip Peugeot. Bani de studii mihai panaitescu ( foto ) spune ca a ales concursul pentru a cistiga in primul rind notorietate, intrucit, spune el, talentul nu ajunge in lumea design-ului. „Si premiile sint substantiale. E vorba de 6.000 de euro cu care pot sa-mi platesc o parte din studii“, adauga Panaitescu. Focsanean de origine, Panaitescu beneficiaza, in prezent, de o bursa la Institutul European de Design din Torino, domeniul auto. In lunile viitoare, el va colabora cu Peugeot pentru transpunerea proiectului de la scara virtuala la scara naturala in cadrul Salonului auto de la Frankfurt, din septembrie. Pe viitor insa nu stie inca unde s-ar indrepta. Italia il atrage pentru marile nume in design, Pinifarina sau Giugiaro , pietele din SUA, Anglia sau Germania pentru beneficiile materiale. „Pentru mine nu e importanta firma la care lucrez, ci daca reusesc sa fac o schimbare in acest domeniu“, spune romanul, ai carui ochi sint furati deocamdata de Peugeot, desi nu a primit inca nici o oferta de la constructorul francez. El isi vede conceptul pe strazi undeva peste zece ani, pe o piata deschisa la minte, departe de „Europa conservatoare“. Atuuri: Microsoft si ecologia Mihai Panaitescu crede ca ceea ce l-a avantajat in fata celorlalti competitori il reprezinta faptul ca s-a integrat in „linia vizuala“ Peugeot si faptul ca a atras atentia ca design-ul auto trebuie sa paseasca pe tarimuri futuriste. „Un alt factor important a fost prezenta in juriu a unui reprezentant Microsoft. Acest automobil va aparea si intr-un joc, Project Gotham Racing, care este pe Xbox, iar eu am introdus si un asemenea dispozitiv in masina mea“, continua el. In plus, modelul functioneaza pe baza unui motor cu hidrogen, intrunind criteriul ecologic, are dimensiuni mici, se pliaza atit in oras, cit si „in natura“ si nu foloseste materiale scumpe. „Aceasta masina este un mesaj ca design-ul ar trebui sa se schimbe, chiar daca raminem in parametrii normali, cu patru roti si un volan, si ca productia de masini nu ar trebui sa fie atit de sufocata de elementul marketing, care duce practic design-ul intr-o stare de latenta.“ Studentul lauda insa si proiectul celuilalt roman finalist , Cristian Sano, clasat pe locul 4. „Fata de Cristian nu pot sa spun ca am avut mari avantaje. Proiectul lui a fost unul foarte matur. Probabil ca eu am mentinut totusi o linie stilistica pe care Peugeot vrea sa o abordeze pe viitor.“ Coleg de succes Celalalt finalist roman, Cristian Sano (foto), de 27 de ani, este Flash Designer la o companie de new media din Cluj. Deseneaza de mic masini si nu vrea sa renunte la aceasta pasiune. „Voi continua sa modelez vehicule si sa patrund mai adinc in design-ul auto. Probabil voi accepta una dintre ofertele pe care le primesc. Deja nu mai e doar un hobby.“ Peugeot i-a oferit locul 4 si 1.000 de euro pentru conceptul LiiON, iar editia anterioara a concursului l-a clasat in primii 30.
  •   2007-02-15
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu: Cum sa-l inveti pe copilul tau valoarea banilor

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu, consilier financiar

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului