Stiinta & Tehnologie

Peugeot 908, un monstru cu cap de leu

Un b
atmanmobil pe strazile din Gotham . Asta este prima impresie pe care o ai cind vezi creatia celor de la Peugeot, conceptul 908, care va inlocui actualul 607. Am putea spune un Peugeotmobil, o mega- limuzina care imbina stilul retro cu tehnologiile moderne si liniile productiilor hollywoodiene. Chiar daca deocamdata este vorba de un concept, 908 RC va rula in scurt timp pe sosele. Eleganta clasica a modelelor Peugeot tinde acum sa capete forme inspirate parca de Batmanmobil. O combinatie intre eleganta franceza si temperamentul designerilor italieni care creaza modelele firmei de mai bine de o jumatate de veac. Concurenta dintre designerii francezi si cei italieni pentru creatiile leului francez a inceput odata cu modelul 403, desenat in 1955 de Pininfarina . Ce-i drept, in ultimii ani, francezii echipei conduse de Gerard Welter au luat cum s-ar spune partea leului, toate modelele fiind desenate de aceasta echipa, cu exceptia lui 1007, desenat in Italia. Dupa aproape 47 de ani de design in cadrul Peugeot, inainte de a se retrage la pensie, Gerard Welter si-a pus amprenta si pe ultima creatie, 908 RC, care va inlocui anul viitor modelul 607. Din primele imagini date publicitatii, masina va fi o limuzina care va soca la propriu prin liniile agresive, neobisnuite, prin masivitate si solutiile alese. 908 RC este in acelasi timp un model greoi care cauta sportivitatea prin unghiurile ascutite din zona frontala, o combinatie mai degraba inestetica. Impresioneaza insa solutiile inovatoare folosite pentru a rezolva intr-o maniera originala provocarile proiectului. Merita remarcata solutia gasita pentru a marca continuitatea montantilor parbrizului cu restul caroseriei, parbrizul imens, continuat cu un plafon panoramic din sticla, dar si decupajul lunetei, ingropata intre montantii-spate. Solutia aminteste de un model celebru in istoria automobilismului, Ferrari Dino. In designul aripilor- spate, poate fi remarcata revenirea la stilul anilor ‘50. Aripile nu mai sint parte continua a caroseriei, ci capata volum in lateral, adapostind astfel mai bine rotile. Dimensiunile ample ale limuzinei sint dictate si de motorul in 12 cilindri, conceput pentru cursele de anduranta de 24 de ore de la Le Mans , propulsor ce va fi amplasat intr-o pozitie centrala in spate. O solutie cu adevarat novatoare. Interiorul este, deocamdata, doar in stadiul de concept. Toate imaginile date publicitatii sint de fapt imagini create pe calculator. Impresioneaza nonconformismul care rupe orice legatura cu vechile modele Peugeot, mai putin citeva elemente care leaga 908 RC de actualele modele ale grupului PSA. Merita mentionata consola centrala de dimensiuni gigantice, menita sa adaposteasca propulsorul central si care limiteaza spatiul pe bancheta din spate la doar doua persoane.
  •   2006-08-25
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Vehiculele electrice vor reduce poluarea cu peste 20%

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare