Stiinta & Tehnologie

Peugeot 308, absent la Bucuresti

O prezenta interesanta la Salonul Auto de la Frankfurt si o absenta notabila la Salonul bucurestean de luna viitoare („din cauza conditiilor improprii de expunere si acces la noua locatie SIAB"), este Peugeot 308 . Atat constructorul, cat si clientii asteapta foarte multe de la succesorul lui 307 - o masina vanduta in peste 3 milioane exemplare pe parcursul a sase ani. Acest succes de necontestat este si motivul pentru care constructorul francez a umblat foarte putin la designul consacrat in ultimii ani. Ceea ce este evident este ca dimensiunile au crescut cu 74 mm in lungime si 85 mm in latime, ceea ce a marit, desigur, habitaclul. Portbagajul are o capacitate de 430 litri, iar prin rabatarea banchetei spate, se poate ajunge la 1.398 litri. Acestui generos spatiu de incarcare i se adauga alte cateva locuri inspirat amplasate in portiere, torpedou si intre spatiile dintre scaune. Gama de motorizari cuprinde 4 propulsoare pe benzina (1.4L, VTi 95CP, 1.6L VTi 16v, 120CP, 1.6L THP 140CP, 1.6L THP 150CP) si 3 diesel (1.6L HDi 90CP, 1.6L HDi 110CP, 2.0L HDi 136CP). Pana la 9 airbaguri sunt disponibile pe noul 308. Sistemul de siguranta mai include functia AFIL (care, printr-o vibratie in scaun, avertizeaza soferul in momentul in care paraseste involuntar banda de rulare), ABS, ESP (care cuprinde un antiderapaj), controlul stabilitatii, REF (repartitia electronica a fortei de franare) si AFU (asistenta la franarea de urgenta. Nu lipsesc elementele de confort de pe noul 308: MP3 player, bluetooth, pilot automat cu limitator de viteza, posibilitatea de monitorizare a presiunii in pneuri, senzorii de parcare, lumina si ploaie sau proiectoarele bi-Xenon. Nu mai putin de 12 nuante de caroserie si 5 niveluri de finisare sunt disponibile la Peugeot 308: Feline, Premium, Premium pack, Confort si Confort pack. Si fiindca ecologia este tema preferata a constructorilor auto, mai nou, francezii au evoluat in ceea ce priveste nu doar emisiile, ceva mai reduse acum, dar l-au echipat pe noul 308 cu pneuri Michelin Energy Saver si materialele reciclabile in proportie de 99%. Peugeot 308 va fi lansat in Romania anul viitor si va avea un pret similar generatiei actuale. Tot la Frankfurt, francezii au expus si concept-car-ul 308 RC-Z - o masina construita cu precadere din panouri de aluminu si fibra de carbon. Motorul frumosului RC-Z dezvolta 218 CP si 280 Nm. Masina accelereaza in 7 secunde de la 0 la 100 km/h si atinge o viteza maxima de 235 km/h. Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea