Stiinta & Tehnologie

Optimism auto pentru 2007

Pors
che Romania, importatorul marcilor Porsche, Audi, Volkswagen, Seat si Skoda pe piata romaneasca, estimeaza pentru acest an vinzarea a 16.235 de automobile Volkswagen, in crestere cu 13% fata de anul precedent. In luna ianuarie, compania importatoare a comercializat pe piata din Romania 1.321 de automobile, ceea ce se traduce printr-o majorare de 48% comparativ cu perioada similara a anului precedent, cind au fost livrate 893 de unitati, se arata intr-un comunicat al companiei. Cel mai bine vindut model, cu 445 de exemplare, a fost Polo. La nivelul anului trecut, Volkswagen Romania a vindut 4.977 de Polo, planul de vinzari pentru acest an fiind de 4.800 de unitati. Modelul Passat a inregistrat in luna ianuarie a acestui an vinzari de 349 de unitati. Porsche Romania a comercializat anul trecut 3.899 de unitati Passat si anticipeaza pentru 2007 comercializarea a 3.600 de exemplare. In ceea ce priveste vinzarile Volkswagen Golf , compania a livrat in prima luna a anului 281 de unitati, planul de vinzari pentru intregul an fiind de 3.050 de exemplare. La aceasta valoare va contribui si versiunea Golf Plus, care a fost livrata in 42 de unitati in ianuarie si de la care se asteapta vinzari de 625 de unitati pe ansamblul anului 2007. Modelul Jetta, lansat in a doua jumatate a anului trecut, a fost vindut in 77 de exemplare in luna ianuarie a acestui an, iar planul pentru intregul an este de 2.050 de unitati. Porsche Romania a inregistrat anul trecut vinzari totale de 43.541 de autovehicule, in crestere cu 34,17% fata de 2005. Vehiculele comerciale urca cu 10% Porsche Romania estimeaza ca vinzarile de autovehicule comerciale Volkswagen vor creste cu zece puncte procentuale in acest an, ajungind la 3.200 de unitati, de la un nivel de 2.930 de masini in 2006. Volkswagen Autovehicule Comerciale Romania, divizie a importatorului general al marcii germane, a comercializat in luna ianuarie a acestui an 293 de autovehicule, in crestere cu 112,3% fata de prima luna din 2006, se arata in comunicatul companiei. Principalele modele utilitare vindute de Volkswagen in Romania sint Caddy, din categoria autoutilitarelor usoare, si Transporter. Incepind din aceasta luna, compania va prelua si comenzi pentru utilitara Crafter, care poate fi configurata atit ca furgon, cit si ca platforma si minibuz. Compania a comercializat in ianuarie 80 de masini Caddy, dintr-un total de 1.400 programat pentru acest an, si 123 Crafter, in configuratie speciala pentru transportul elevilor. Volkswagen intentioneaza sa vinda in acest an 1.000 de vehicule Transporter, livrarile consemnate in ianuarie fiind de 83 de exemplare. Tiriac Auto cauta sa se consolideze Al doilea mare importator auto din Romania dupa cifra de afaceri, Tiriac Auto, are ca obiectiv principal pentru 2007 consolidarea retelei teritoriale de vinzari prin investitii proprii, sprijinirea dealerilor si atragerea de noi distribuitori locali. Vinzarile Tiriac Auto au crescut anul trecut cu 58%, pina la 27.939 de unitati, in conditiile in care unele dintre marcile comercializate sint in proces de maturizare, tendinta care se va mentine si in 2007, spun reprezentantii companiei. Pentru urmatorii trei ani, importatorul si-a propus sa construiasca cel putin trei mall-uri auto pentru marcile grupului. Doua mall-uri vor fi amplasate in Bucuresti, iar al treilea va fi deschis la Timisoara. Primul complex, in valoare de 15-20 de milioane de euro, urmeaza sa fie finalizat in prima jumatate a anului 2008 si va fi situat in vestul Capitalei . „In aceste centre vor fi expuse toate marcile grupului. Acum sintem in faza definitivarii PUZ-ului (Planul de Urbanism Zonal – n.red.) pentru primul mall din Bucuresti si nu avem inca proiectul aprobat. Vom incepe lucrarile la jumatatea acestui an si le vom finaliza in prima parte din 2008“, a declarat directorul general executiv al Tiriac Holdings, Anca Ioan. Unitatea din Bucuresti va fi amplasata pe un teren de 3,7 hectare si va fi formata din mai multe corpuri de cladiri, unde vor functiona showroom-uri, unitati service si depozite de piese de schimb . Pe linga cele trei unitati, reprezentantii importatorului au anuntat ca au in vedere si alte posibile locatii din tara pentru constructia de mall-uri auto. Tiriac Auto controleaza importatorii generali M Car Trading, Hyundai Auto Romania , Premium Auto si Romcar si detine 49% din DaimlerCrysler Automotive Romania, companie care comercializeaza peste 80 de modele ale marcilor Mercedes, Smart, Chrysler, Jeep, Ford, Mitsubishi, Jaguar, Land Rover, Hyundai si Dodge. Romcar pluseaza cu 35% Romcar Motors , cel mai mare dealer din reteaua Ford, estimeaza pentru acest an o crestere de 35% a cifrei de afaceri fata de nivelul de 18 milioane de euro consemnat anul trecut, a declarat directorul general al companiei, Cristian Bica. Cifra de afaceri a companiei s-a majorat in 2006 cu 40%. Peste 60% dintre vinzarile Romcar reprezinta livrari de autovehicule, iar diferenta este acoperita de furnizarea de piese de schimb si activitatea de service. Romcar Motors a vindut anul trecut 2.094 de masini noi, adica 18% din vinzarile totale Ford in Romania, in urcare cu 45% fata de 2005. Pentru acest an, reprezentantii companiei preconizeaza vinzari de 2.750 de unitati.
  •   2007-02-15
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: Se poate incepe si asa…

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila

Pune o intrebare