Stiinta & Tehnologie

Oficialii europeni - nerabdatori sa vada noua varianta a taxei auto

Modificarile aduse taxei auto vor ajunge, in aceste zile, la Comisia Europeana, care se va pronunta in scurt timp asupra noii forme. Purtatorul de cuvant al comisarului european pentru Impozite si Uniune Vamala Laszlo Kovacs a declarat ca scrisoarea oficialilor romani este asteptata de la o zi la alta si ca raspunsul va fi dat in scurt timp de la primire. Reprezentantii Ministerului Economiei si Finantelor (MEF) au precizat ca scrisoarea trimisa comisarului european pentru fiscalitate este una protocolara si nu contine noua formula de calcul a taxei auto. Scrisoarea in cauza este doar o informare prin care Guvernul anunta Comisia Europeana ca a decis sa tina cont de indicatiile acesteia in privinta taxei auto, au mai precizat sursele citate. Pasul urmator dupa primirea unui raspuns, si in situatia in care acesta va fi favorabil, va fi stabilirea formulei de calcul la care vor pune umarul atat expertii europeni cat si cei romani. Situatie in care este putin probabil ca noua formula de calcul a taxei auto sa intre in vigoare mai devreme de luna iunie. Comisia Europeana a solicitat Guvernului sa modifice taxa de inmatriculare, astfel incat sa fie eliminata discriminarea dintre masinile second-hand inmatriculate in Romania, care sunt vandute fara taxa, si cele din alte tari UE, care sunt taxate. De asemenea, Comisia a cerut ca vechimea sa nu fie considerata un factor care favorizeaza poluarea si, in consecinta, taxa sa nu depaseasca valoarea reziduala a masinii. Noua varianta a taxei de inmatriculare auto discutata saptamana trecuta de Executiv respecta una dintre cele doua cerinte ale Comisiei Europene. Este vorba despre nivelul taxei, care nu trebuie sa depaseasca valoarea reziduala a autoturismului. Micsorarea se va face prin reducerea cuantumului taxei in functie de gradul de vechime a masinii si extinderea de la 6 la 15 ani a scalei aferente varstei autovehiculului. In ce priveste discriminarea, guvernantii mizeaza pe intelegerea oficialilor europeni cu privire la independenta fiecarei tari de a-si stabili taxele. "Cu exceptia taxei pe valoarea adaugata, fiecare stat membru are posibilitatea sa creeze propriul sistem fiscal ", a explicat ministrul Economiei si Finantelor , Varujan Vosganian. Taxa de prima inmatriculare , in vigoare de la 1 ianuarie 2007, se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cmc, dotate cu euro 4, si ajunge pana la 8.586 euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, non-euro si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea