Stiinta & Tehnologie

O legenda vie: Fiat 500 !

Atunci cand pronuntam numele Fiat 500 nu ne referim numai la un automobil, ne referim la o legenda, o imagine a libertatii reprezentativa in special in randul hipiotilor, un trend sau o moda lansata inca de acum 71 de ani care nu a murit nici in zilele noastre. Acest mit, denumit Fiat 500, a trecut prin mai multe etape pe care o sa le mentionam in cele ce urmeaza: Primul Fiat 500 a fost creat de italieni in 1936 si a primit porecla de Topolino (soricelul) datorita formei si a dimensiunilor reduse. Era vorba despre una dintre cele mai mici masini ale momentului. Pana in 1955 au fost realizate 3 variante ale lui Topolino, fiecare aducand noutati tehnice, mecanice sau de design. A doua versiune de Fiat 500 a fost denumita Bambino La cererea publicului, producatorul italian Fiat a realizat o noua varianta a lui Fiat 500 sau Nuovo 500 cunoscut sub numele de alint Bambino. Fiat Nuovo 500 a devenit una dintre cele mai cerute masini pe plan european si l-a adus pe producatorul Fiat in lumea buna a constructorilor de masini. Acest model este prima varianta Fiat 500 cu motorul amplasat in partea din spate a masinii. Deoarece masina trebuia sa fie cat mai usoara, motorul a fost principala provocare pentru inginerii italieni, care au reusit sa produca o adevarata bijuterie a vremii respective -1957: un motor cu 2 cilindri, 13,5 CP si o viteza maxima de 85 km/h. Primul facelift pentru Bambino a fost realizat un an mai tarziu, atunci cand a aparut pe piata si varianta sport a lui Fiat 500. Aceasta dispunea de un motor ce dezvolta 21,5 CP. In perioada ce a urmat, cei de la Fiat au urmarit o imbunatatire constanta a modelului. Acesta se bucura de un imens succes atat in Italia cat si in intreaga Europa. Penultimul model a fost Fiat 500L, lansat in 1968, ce prezenta inovatii precum bancheta rabatabila si covorase de interior. Productia lui Fiat 500 a continuat pana in 1975, atunci cand a iesit de pe liniile de productie ultimul model numit 500R. Aceasta versiune a fost vanduta in peste 3,6 milioane de exemplare in toata lumea. Ultimul model reinventat de cei de la Fiat pentru a invia o legenda este prototipul Trepiuno, ce sta la baza proaspat lansatului Fiat 500. Acesta reprezinta deja un urias succes de piata deoarece, chiar inainte de lansarea oficiala, 25.000 de persoane comandasera deja noua versiune a lui Fiat 500. Acesta ultima varianta dispune de 3 versiuni de motorizare: doua variante pe benzina de 1,2 litri, 70 CP ce consuma 5,1 litri pentru 100 km parcursi, respectiv 1,4 litri si 100 CP ce permite o acceleratie de la 0-100 km/h in 10,5 secunde. Cea dea treia varianta de motorizare este un turbodiesel de 1,3 litri si 75 CP, despre care, cei de la Fiat, afirma ca nu are nevoie ,in medie, decat de 4,2 litri de motorina pentru a parcurge 100 km. Este primul model din clasa sa ce dispune de 7 airbag-uri in dotarile standard (in afara de versiunea Naked). Tot ca dotari standard amintim ABS-ul, ESP-ul, EBD-ul precum si dispozitivul Hill Holder (asistenta la coborare). Trebuie mentionat ca aceasta mini-masinuta permite nu mai putin de 500.000 de posibilitati de customizare obinute prin combinarea celor 12 nuante de culori, patru versiuni de echipare, trei tipuri de tapiteri (fiecare dintre ele in 3 culori diferite), noua tipuri de jante (dintre care 7 de aliaj) si 100 de accesorii special create pentru Fiat 500. Pretul pentru ultima generatie a modelului Fiat porneste de la 9500 euro. Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro Autor : Alexandru Oancea

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea