Stiinta & Tehnologie

Noul Volvo V70 apare in 2008

2006
a fost, in ciuda pretului combustibililor in continua crestere, o periaoda prolifica pentru categoria de mansini mari, SUV-uri, CUV-uri sau minivanuri si breakuri. Probabil ca multi se intrebau cand va veni timpul ca V70 , un model exponential pentru categoria sa, sa isi schimbe forma . Raspunsul suedezilor nu s-a lasat prea mult timp asteptat. Volvo a dat publicitatii primele imagini si detalii despre noul V70, model ce isi depaseste predecesorul in eleganta, putere, siguranta si spatiu interior. Suedezii subliniaza ca „V70 ofera acum soferului, pasagerilor, dar si compartimentului pentru bagaje faciltati de nivel premium”. La exterior masina a renuntat la designul „colturos” cu care ne obisnuise, in schimb adoptand un aspect de limuzina premium. La o privire frontala V70 este asemanator S80-ului lansat anul trecut de catre suedezi. In spate, breakul si-a schimbat radical forma stopurilor care se inscriu in acelasi patern cu cele ale modelului XC 90 sau ale urbanului C30. Acestea formeaza impreuna cu bara spate si usa portbagajului impresia ca V70 este mai degraba un crossover. V70 beneficiaza de un nou sasiu si de o serie de sisteme de control pentru franare, tractiune. Pentru a creste gradul de confort Volvo a utilat V70-ul cu o tehnologie noua care negocieaza fiecare denivelare in parte, oferind masinii o tinuta de drum excelenta. Soferii neindemanatici, sau cei neobisnuiti cu gabaritul V70-ului, pot sta linistiti pentru ca masina incorporeaza un sistem performant de asistare a parcarii. Practic, V70 stie sa „se parcheze” singur. La capitoluil motorizari Volvo pune la dispozitia breakului V70 trei motorizari pe benzina. Cel mai important dintre acestea are 3.0 litri, cu 6 cilindri in linie si este construit din aluminiu. Al doilea propulsor are o capacitate de 3.2 litri si tot 6 cilindri in linie, iar cel mai „mic” dintre acestea este un 2.5 litri cu 5 cilindri in linie, capabil sa functioneze cu biocombustibil. Propulsoarele diesel sunt doua la numar, au o caspacitate de 2.4 litri, sunt dotate cu turbinesi respecta normele europene privind poluarea, Euro5. Toate modelele V70 vor beneficia de cutia de viteze Geartronic, cu sase rapoarte, care da posibilitatea soferului ca comunte pe modul manual sau automat. Volvo tine sa comunice ca V70 este „cea mai sigura masina din segmentul sau” datorita sistemului de Airbaguri si cortinelor de Airgaburi, dar si sitemului de protectie la impactul din spate. Structura de rezistenta a V70 este construita dintr-o combinatie de materiale care pot absoarbi energia rezultata la un eventual impact. V70 a primit si sistemul PCC „personal car communicator” folosit deja la modelul S80, care comunica proprietarului daca alarma a fost activata sau daca se afla o persoana in interorul masinii.
  •   2007-02-05
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila:  Condu-ti tu cariera, nu lasa cariera sa te conduca!

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului