Stiinta & Tehnologie

#lansare #volkswagen #romania

Noul Volkswagen Golf

In traducere „Cel mai bun din toate timpurile“ va costa 16.500 de euro in Germania

Cu un design care anunta evolutia intregii game, cu tehnologii in premiera pentru aceasta clasa, cu motoare noi, mult mai eficiente, noul Volkswagen Golf , denumit tehnic MkVI, a fost prezentat oficial, cu aproximativ o luna inainte de lansarea sa de la salonul auto de la Paris.
Avand in spate traditia a doua generatii extrem de bine primite de public, urmate de alte doua mai putin reusite, dar si de cea de-a cincea, una destul de controversata si cu o evolutie inegala, cel mai nou Golf are o misiune extrem de dificila din punctul de vedere al proprietarilor si conducerii grupului Volkswagen: sa faca mai mult profit si sa fie mai bine vandut decat predecesorii sai care, cu mai mult sau mai putin succes, au totalizat totusi aproximativ 26 de milioane de exemplare.

Atuurile pe care mizeaza in fata publicului cea mai noua compacta de pe piata sunt, potrivit descrierii din documentul de prezentare, nivelul ridicat al valorii si confortului, dar si pe tehnologii moderne, precum sasiul adaptativ sau controlul automat al distantei, prezente pana acum doar pe modele ale claselor superioare.

Considerat de cei de la Volkswagen, oarecum pe buna dreptate, „cel mai important secret auto al anului“, modelul va ajunge pe piata europeana incepand cu luna octombrie, pretul de baza comunicat pentru Germania urmand sa fie 16.500 de euro.

Exterior

Designul noului Golf tine seama , vrand nevrand, de platforma pe care o utilizeaza, aceeasi cu generatia anterioara. Din acest motiv proportiile si trasaturile de baza ale masinii sunt in mare aceleasi, evolutia axandu-se pe detalii. Walter de Silva, designerul sef al grupului, fost responsabil cu aspectul modelelor Audi, sustine ca „arhitectura si forma grafica ale noului Golf sunt clare si unice“. Cu o alura mai sportiva decat a avut orice Golf de serie pana acum, masina are „linii si muchii precis definite“. Potrivit designerului-sef, masina a preluat elemente de la partea frontala a primei generatii, dar si trasaturi, precum stalpul C, de la generatia a patra.

Peste toate se impune cu evidenta stilul regasit pe Scirocco, probabil cel mai frumos Volkswagen creat in ultimul deceniu. Farurile sunt inspirate de la acest model si, impreuna cu grila orizontala, traseaza stilul ce va fi imprimat intregii game a brandului de acum inainte. Aceeasi structura orizontala se regaseste si la partea din spate, stopurile fiind extrem de largi, utilizand suprafete de sticla transparenta.

Interior

Pana la momentul in care vom putea patrunde in noul Golf pentru a testa confortul si calitatea materialelor, putem spune ca imaginile dezvaluie o serie de elemente traditionale, regasite pe intreaga gama Volkswagen. Evolutia este subliniata de introducerea unor detalii de pe Scirocco, care la randul sau le-a mostenit de la Eos, dar si de pe recent lansatul Passat CC. Printre imbunatatirile subliniate in prezentarea oficiala se numara antifonarea superioara, obtinuta atat prin izolatii superioare, cat si printr-o forma studiata a oglinzilor si altor componente ce influenteaza aerodinamica.

Motorizare

In materie de motoare se inregistreaza o premiera prin introducerea dieselurilor common-rail, acestea urmand sa aiba o plaja de putere situata intre 90 si 170 CP. Pentru lansare sunt anuntate doua versiuni 2.0 TDI, de 110 si 140 CP. Consumul acestora este unul intr-adevar demn de luat in seama, cu 4,5 litri si respectiv 4,9 litri la 100 km, adica intre 119 si 129 g CO2/km.
In zona propulsoarelor pe benzina exista de asemenea noutati, fiind anuntate 4 versiuni, de la 80 CP pana la 160 CP. Intre acestea se vor regasi si deja celebrele TSI, echipate cu un supercharger si o turbina. Cel mai mic dintre motoare va avea si el un consum mic, de 6,4 litri la 100 km, insa mult mai eficient se dovedeste cel de 1.4 litri, cu 6,2 litri. Dispare cu aceasta ocazie motorul 2.0 FSI de 150 CP. O alta noutate va fi cutia DSG, cu dublu ambreiaj, ce va fi disponibila pe toate versiunile de motorizare cu exceptia celui mai mic.

 

Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea