Stiinta & Tehnologie

#c-max #geneva #ford

Noul Ford Grand C-Max, la Geneva

noua gama compusa din modelele Ford C-MAX si Grand C-MAX , care urmeaza sa intre in comercializare la nivel european pe decursul acestui an, va reprezenta una dintre principalele atractii Ford in cadrul Salonului Auto de la Geneva. Cele doua noi modele prezinta un stil inedit pe piata compactelor multi activitate (vehicule MAV).

Clientii segmentului MAV Ford de clasa C pot opta pentru versiunea cu 5 locuri C-MAX sau pentru cea cu 7 locuri Grand C-MAX, aceasta din urma dispunand de usi spate cu sistem glisant si de un design inovativ al scaunelor, care asigura spatiu remarcabil si flexibilitate.

Interiorul modelului C-MAX dispunand de 5 locuri este dezvaluit in premiera la Geneva.

Ford C-MAX prezinta o linie a plafonului in stil coupe, care coboara catre partea spate a vehiculului fara a compromite insa confortul si aplicabilitatea modelului. Modelul cu 7 locuri dispune de o linie a plafonului inaltata si de piloni mai subtiri, care accentueaza spatiul generos si vizibilitatea din interiorul cabinei de pilotaj.

Noul Ford C-MAX va prezenta si viitoarea generatie a sistemului interfata utilizator – vehicul (sistemul HMI) Ford. Elemente cheie ale acestei tehnologii le reprezinta comutatoarele cu 5 pozitii, dispuse pe volan, care activeaza si controleaza cele doua afisaje ale vehiculului: cel dispus in partea de instrumente si cel secund, montat intr-o pozitie superioara a consolei centrale. Acest nou sistem de control simplu si intuitiv da posibilitatea soferului sa opereze principalele functii ale vehiculului fara a indeparta mainile de pe volan si cu un minim de distragere a atentiei de la activitatea de sofat.

Propulsoarele disponibile pe gama C-MAX includ motorul de 1,6 litri Ford EcoBoost pe benzina si motoarele actualizate Duratorq TDCi diesel de 1,6 si 2,0 litri.

Alte noutati , importante si pentru piata noastra, sunt si noile motoare diesel imbunatatite si Ford EcoBoost pentru Mondeo. Modelul de referinta, Ford Mondeo va beneficia acum de economie de combustibil ridicata si emisii reduse, in combinatie cu noile performante oferite de motoarele Ford Duratorq TDCi diesel si de motorul pe benzina Ford EcoBoost supraalimentat.

Mondeo primeste noul motor 2,0 litri benzina Ford EcoBoost SCTi supraalimentat  dispunand de eficienta ridicata si 203 CP si motoarele diesel imbunatatite semnificativ la nivel de norme Euro V, de 2,0 lirti Duratorq TDCi cu 115 CP, 140 CP si noua versiune de 163 CP.

In plus, sistemul cu transmisie automata cu ambreiaj dublu si sase trepte de viteza, Ford PowerShift , este acum disponibil pe gama Mondeo, in standard pentru motorizarea 2,0 litri EcoBoost benzina si optional pentru motorizarile diesel de 140 si 163 CP Duratorq TDCi.

Nou introdusul motor de 2,0 litri si 163 CP Ford Duratorq TDCi permite modelului Mondeo sa atinga o economie de combustibil impresionanta - consum mixt in valoare de 5,3 l/100 km, respectand in acelasi timp normele de emisii Euro V.

Dotat cu sistemul Ford PowerShift, Mondeo livreaza un consum mixt de numai 5,6 l/100 km.

Cititi mai multe pe Auto.ro

  •   2010-02-23
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: SteamOS poate fi descarcat incepand de astazi

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare