Stiinta & Tehnologie

Noul Ford Galaxy - Voiaj la clasa intai

Noua
generatie Ford Galaxy ridica atributele de flexibilitate, spatiu, siguranta si confort la un nivel superior, consolidandu-si reputatia de "Voiaj la Clasa Intai". Noul Galaxy a fost conceput si dezvoltat integral de Ford Europa, fiind fabricat la Uzina de Asamblare din Genk, Belgia, impreuna cu modelul frate, noul Ford S-MAX, si cu modelul complet nou Ford Mondeo 2007. Aceasta marcheaza o schimbare majora fata de modelul precedent realizat in colaborare. Noul Galaxy se alatura lui S-MAX in preluarea de elemente cheie ale stilului de "design cinetic" Ford. Prezentat in premiera anul trecut odata cu uimitorul prototip Ford iosis, acest nou limbaj al formelor, atat de creativ, exprima energie in miscare si se regaseste in liniile dinamice si speciale ale caroseriilor cu forme indraznete ale Ford Galaxy si Ford S-MAX. Noul Galaxy include o gama larga de inovatii inteligente, multe dintre ele noi pentru Ford, si multe concepute pentru a oferi un nivel superior de siguranta activa si pasiva. Printre acestea se numara si un nou Sistem Activ de Suspensii cu Amortizare Controlata Permanent (CCD) si Controlul de Croaziera Adaptabil (ACC) cu Forward Alert. Un airbag pentru genunchii soferului complet nou este de asemenea introdus in premiera, impreuna cu un Sistem Permanent de Monitorizare a Presiunii in . In plus, in conformitate cu abordarea Ford “fara compromisuri ” in privinta sigurantei si cu cerintele legislative tot mai stricte ale UE, au fost luate masuri pentru a oferi un nivel sporit de protectie a pietonilor. Una dintre dotarile standard ale modelului Galaxy este ultima generatie a HMI (Interfata Om Masina) de la Ford, sistemul premium de informatii pentru sofer. Sunt de asemenea disponibile si sistemul avansat de Control Electronic Automat al Temperaturii (EATC), un sistem de divertisment DVD cu ecrane LCD integrate in tetiere, conectivitatea Bluetooth®, si controlul vocal. Ambele modele noi Galaxy si S-MAX sunt dotate cu sistemul inovativ Ford FoldFlatSystem (FFS). Scaunele de pe al doilea si al treilea rand care se misca usor si se pliaza individual redefinesc flexibilitatea si modularitatea in aceasta clasa. In total sunt posibile 32 de variante de configurare a scaunelor, in conditiile in care toate scaunele raman la bord. Scaunele de pe al doilea si al treilea rand pot fi pliate rapid, creand o suprafata plata pe care greutatea poate fi distribuita in mod egal aproape la fel de mare – 2,0 metri pe 1,15 metri – si la fel de comfortabila ca un pat. Chiar si atunci cand toate scaunele din spate sunt functionale, Galaxy ofera totusi pana la 435 litri de spatiu de depozitare . Ford a inzestrat noul Galaxy cu elemente de dinamica Ford usor de recunoscut. Aceasta amprenta a expertizei in domeniul sofatului si manevrarii este acum exprimata prin noul titlu Ford PrecisionDrive. Suspensiile Galaxy, cu o cursa a arcului de peste 200mm, sunt reglate pentru a oferi o calatorie relaxata, si totusi sunt surprinzator de dinamice si de controlabile. Modelul Galaxy poate fi acum dotat optional cu noul sistem de suspensii active Ford cu Amortizare Controlata Permanent (CCD). Noua tehnologie CCD a Ford ofera un sistem de amortizare adaptiv eficient datorita controlului rapid al supapelor amortizorului. Ford a echipat ambele noi modele Galaxy si S-MAX cu o gama larga de caracteristici de siguranta active si pasive, fara a face compromisuri. Noul S-MAX se alatura celui mai recent model Ford Focus, obtinand un scor Euro NCAP de 5 stele pentru siguranta pasagerilor adulti, si se anticipeaza ca noul Galaxy va obtine un rezultat similar. Motorizari Galaxy: Motorul pe benzina Duratec HE de 2,0 litri Acest grup propulsor cu patru cilindri si 16 supape ofera 145CP si un cuplu maxim de 190Nm. Puternicul motor Duratec HE pe benzina cu 16 supape, usor si compact, este corelat cu transmisia manuala cu cinci viteze Ford MTX-75 Durashift, cu performante demonstrate.   Motorul diesel Duratorq TDCi de 1,8 litri Acest motor Ford diesel common-rail cu turbina de supraalimentare si performante dovedite ofera 125CP si un cuplu maxim de 320Nm in regim constant (340Nm in regim de supraturare temporara a motorului). O versiune de putere mai redusa a Duratorq TDCi diesel, de 100 CP, va fi de asemenea disponibila pe Galaxy, pentru a raspunde cerintelor legate de costul detinerii autovehiculului, influentat de taxele si primele de asigurare de pe anumite piete. Doua tipuri de sisteme de transmisie vor fi disponibile pe Galaxy, sistemul manual Durashift MTX75 cu cinci viteze sau Durashift manual cu sase viteze.    Motorul diesel Duratorq TDCi de 2,0 litri Acest performant TDCi diesel de 2,0 litri ofera 140CP si un cuplu maxim de 320Nm (340Nm in regim de supraturare temporara a motorului). In varianta standard, este livrat cu sistemul manual de transmisie Ford Durashift cu sase viteze.
  •   2006-09-29
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului