Stiinta & Tehnologie

#masini noul ford focus 2008

Noul Ford Focus pentru 2008

Modelul Ford Focus a ajuns la cea de-a treia generatie si foloseste, ca si celelalte noi modele Ford, tehnologia Kinetic design.

Modelul Focus este unul foarte important pentru producatorul american, lucru confirmat si de studiul privind cresterea anuala a vanzarilor care este de 60.18%, reprezentand 6745 de unitati anul si ajungand astfel la cota de 71.909 de masini vandute anul.

Scurt istoric

Prima generatie de Ford Focus a aparut in anul 1998 si a reusit sa cucereasca o sumedenie impresionanta de premii precum Masina Anului in Europa in anul 1999, Masina anului in Statele Unite ale Americii in anul 2000 dar si titlul de masina anului in 12 tari. Primul Focus a fost primul model cu stil in clasa compacta ( new age design), impunand astfel noi standarde pentru masinile din clasa sa.

In anul 2004 apare a doua generatie a modelului Ford Focus reusind sa se bucure de acelasi succes ca si predecesorul sau. Au fost aduse importante modificari ale sigurantei, performantelor si a design-ului. In anul 2006 Ford reuseste sa construiasca titlul pentru cel mai bun constructor, premiu care s- a reflectat si in productia de serie. Sloganul celei de-a doua generatie Focus a fost “ Feel the difference! “.

Ultima generatie Focus a fost lansata saptamana trecuta in Romania si face parte din noua familie Ford care foloseste tehnologica Kinetic design, impreuna cu C-Max, Mondeo si Galaxy. Este un model pentru care fiecare componenta in parte a fost gandita pentru a accentua caracterul sportiv, performanta si confortul pe care noul Focus le ofera din plin. Singurul element care ramane neschimbat fata de precedenta versiune este plafonul.

O sa va amintim unele dintre cele mai importante modificari aduse noului Ford Focus

Partea frontala

 

Ford FocusLa partea frontala elementul care capteaza atentia este spoilerul fata compus din grila radiatorului in forma trapezoidala de mari dimensiuni, elementele cromate precum si noile proiectoare de ceata. Blocurile optice sunt si ele mai mari si dispun de geam clar, un geam special creat pentru a disipa mult mai bine lumina, marind unghiul de luminare pe laterala cu 6 grade. Capota prezinta acum nervuri mult mai accentuate aratand intentia clara a producatorului de a inspira sportivitate atat prin elementele vizuale cat si prin performante.

Partea laterala

Partea laterala este lipsita de vechile bandouri prezente pe usi iar pasajul aripilor sunt mai pronuntate decat la predecesorul sau. Tot pe laterala observam noile oglinzi ce incorporeaza acum si lampile laterale de semnal.

Partea din spate

Ford FocusCa si in partea din fata si in partea din spate se observa un nou spoiler precum si o luneta mai mare, un eleron cu o forma noua, ornamente cromate pe usa portbagajului precum si noile lampi de frana ce folosesc tehnologia LED.

Interior

Instrumentarul de bord se evidentiaza prin noile ceasuri de bord binoculare cu finisaj metalic si o iluminare alb-rosu pentru o mai buna vizibilitate pe timp de noapte. Intre cele doua ceasuri, vitezometru si turometru, se afla afisajul computerului de bord unde puteti afla informatii despre temperatura exterioara, consumul instant, consumul mediu, numarul de kilometrii parcursi sau cati kilometrii mai puteti parcurge cu benzina din rezervor.

Consola centrala a fost gandita pentru a oferi o functionalitate marita, este dotata cu cotiera pentru pasagerii din fata cat si din spate precum si doua suporturi de pahare. Cotiera din fata ofera un spatiu de depozitare de 4 litri.

Ford FocusSistemul de sunet este unul profesional cu un Mp3 player si 8 incinte acustice realizate de firma Sony. Optional se poate monta un sistem de navigatie Blaupunkt cu un display touch-screen de 5 inch.

Tot la nivelul inovatiei este de precizat sistemul Ford Easy Fuel pentru care producatorul a obinut premiul pentru Ideea Anului deoarece elimina alimentarea eronata cu combustibil, permitand introducerea in rezervor doar a pompei cu carburantul potrivit. A obtinut si certificatul tuv pentru realizarea unui interior complet anti-alergic.

Siguranta

La capitolul siguranta pe langa sistemele deja consacrate precum ABS si Asistenta la franarea de urgenta(AFU), ESP optional sau pe variantele de dotare superioare si 6 airbag-uri avem si DDS( Deflation Detection System) un sistem ce avertizeaza prin semnal luminos atunci cand presiunea in nu este optima. Tot la capitolul siguranta mai mentionam si lampile cu tehnologie LED(cu 12 LED-uri), farurile auto-adaptive, parbrizul cu filtru IR(filtreaza de 5 ori mai mult razele IR decat un geam normal) precum si sistemul optional de ajustare electrica a pedalierului.

La testul realizat de EuroNCAP a realizat punctaj maxim pentru siguranta.

Calitatea condusului este sporita prin folosirea sistemului electro-hidraulic, sistem ce micsoreaza consumul cu 0.2 l/100 km.

Motorizari

Gama de motorizari este una foarte variata atat pe benzina cat si diesel. Avem posibilitatea de a alege dintre 5 motorizari Duratec pe benzina: 1.4 litri si 80 CP, 1.6 litri si 100 CP, 1.6 litri Ti-VCT de 115 CP, 2.0 litri de 145 CP si 2.5 litri si 225 CP.

Motorizarile diesel, patru la numar, folosesc tehnologia Duratorq si sunt motoare TDCi de 1.6 litri si 90 CP, 1.6 litri de 110 CP, 1.8 litri si 115 CP si varful de gama 2.0 litri si 136 CP.

Toate motoarele pot fi legate la o cutie de viteze manuala cu 5 sau 6 rapoarte in functie de motorizare precum si o cutie automata in 4 sau 6 rapoarte, tot in functie de motorizare. Cutiile automate sunt dotate cu ambreiaj dublu si reuseste sa schimbe treptele de viteze in mai putin de 10 ms.

Consumul mediu pentru motoarele pe benzina cuprins intre 6.6 si 8.0 litri/ 100km iar pentru motorizarile diesel consumul mediu se incadreaza intre 4.5 si 5.8 litri/100 km.

Directia poate fi si ea setata, cu ajutorul computerul de bord, in trei stiluri diferite: Standard, Confort si Sport .

Variantele de dotari

Noul Ford Focus este disponibil in patru variante de dotari: Ambient, Trend, Ghia si Titanium. De asemenea noul Focus dispune si de doua variante de caroserie: hachback si sedan iar fiecare poate fi in 3 sau 5 usi.

Pentru a vedea dotarile standard cat si optionale pentru fiecare varianta in parte click aici

Preturile de pornire pentru noul Ford Focus este de 10.725 euro fara TVA si poate ajunge pana la 13.270 euro fara TVA pentru versiunea Titanium.

Catalog de preturi pentru noul Ford Focus

 

Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro

Autor: Alex Oancea

  •   2008-03-31
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului