Stiinta & Tehnologie

Noul Cod rutier scoate Bucurestiul din secolul vitezei

Noul
Cod rutier a facut ca viteza medie de circulatie sa fie mai mica decit cea a atelajelor care circulau acum 100 de ani. Viteza actuala de deplasare a masinilor prin Bucuresti este mai mica decit viteza de deplasare a mijloacelor de transport pe baza de atelaje de la inceputul secolului al XX-lea. “La inceputul secolului, viteza de deplasare a mijloacelor de transport trase de cai, in Capitala, era de 18 kilometri pe ora, iar in prezent viteza autovehiculelor este de 15 kilometri pe ora”, ne-a explicat Dumitru Jianu, seful Politiei Rutiere. Inainte de introducerea noului Cod rutier, viteza medie era de aproximativ 25 de kilometri pe ora, conform datelor municipalitatii. Insa noile reguli sanctioneaza drastic folosirea liniei de tramvai ca banda suplimentara de circulatie. Masini mai multe Scaderea vitezei de circulatie are insa drept cauza fundamentala cresterea de peste sapte ori a numarului de masini: aproximativ 1,5 milioane de autovehicule, fata de 200.000 cite erau in 1990. Alt pacat care a dus la cresterea numarului ambuteiajelor este ca Bucurestiul s-a dezvoltat pe o retea radial-inelara de strazi care duc inevitabil spre centru. O traversare a orasului nu se poate face acum decit prin centru. Pasajul Basarab a fost identificat inca dinainte de razboi ca unica solutie pentru inchiderea inelului de circulatie care sa permita ocolirea centrului. “In citiva ani ne vom sufoca in trafic” Municipalitatea a comandat si ea un studiu, pentru a vedea care este comportamentul soferilor bucuresteni in trafic si pentru a gasi solutii de fluidizare a circulatiei. Astfel ca cercetatorii de la Japan International Cooperation Agency (JICA) i-au studiat, timp de doi ani, pe soferi si au decretat: “Bucurestiul se va sufoca in citiva ani in trafic”. Tot ei au spus ca avem nevoie de 2,1 miliarde de euro pentru proiecte indispensabile: Pasajul Basarab, soseaua de centura , reorganizarea nodurilor principale din oras - Gara de Nord, Piata Sudului, Bucur Obor -, parcaje in centru si in cartiere, modernizarea transportului in comun si descurajarea celui privat. Traficul aglomerat din Bucuresti ar putea sa se amelioreze in aproximativ zece ani, o data cu finalizarea proiectelor de descongestionare, potrivit directorului Directiei Transporturi din Primaria Capitalei, Gheorghe Udriste . “Avem o serie de proiecte care se vor finaliza in aproximativ cinci ani, iar apoi vor demara altele, care vor fi gata in 2016”, a declarat Gheorghe Udriste. Totusi, acesta recunoaste ca, chiar daca aceste proiecte vor fi finalizate, nu vom avea nici peste zece ani o circulatie prea usoara. Fluidizarea costa doua miliarde de euro Primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, a stabilit, impreuna cu primarii de sector, ca din primavara se demareze mai multe santiere in oras: si supraterane, pasaje rutiere care sa fluidizeze circulatia. Toate costa in jur de doua miliarde de euro. Ambuteiajele de pe strazile Capitalei vor fi monitorizate cu ajutorul camerelor video si fluidizate printr-un sistem performant de dirijare a traficului. Autoritatile hotarasc cind este verde Seful Directiei de Transporturi Bucuresti, Gheorghe Udriste, a precizat ca sistemul de supraveghere si control va consta in legarea la un calculator central performant si corelarea a 100 de intersectii din inelul central al orasului si de pe axa nord-sud. “Sistemul va lucra automat, operatorii vor interveni pentru fluidizarea traficului, in caz de nevoie, la deplasarea delegatiilor oficiale, a masinilor de intervenetie sau in caz de evenimente rutiere cu scopul gasirii unor rute ocolitoare sau devieri ale traficului”, a explicat Udriste. Solutia parcarii interzise Una dintre masurile propuse de municipalitate pentru reducerea aglomeratiei este aplicarea stricta a interdictiilor de parcare. Conform propunerii, sanctiunea amenzii ar putea fi completata chiar de ridicarea masinii, in centrul Capitalei si pe arterele principale. In acest fel s-ar putea elibera cite o banda pe fiecare sens de mers si, in plus, mai putine masini ar veni in centru din cauza lipsei locurilor de parcare. Alternativa o vor reprezenta parcajele subterane, cu un tarif estimat la un euro pe ora.
  •   2006-12-27
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Aurelian Popescu: Tot ce trebuie sa stii despre asigurarea obligatorie a locuintelor

Expertul Acasa.ro, Aurelian Popescu, consultant de asigurari

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras: Sfaturi pentru tinerii care isi incep activitatea profesionala

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras

Pune o intrebare