Stiinta & Tehnologie

Noul C-Klasse - superior

Noua
Clasa C de la Mercedes-Benz s-a lansat oficial săptămana trecută şi în Romania. Actuala generaţie C înlocuieşte o serie, lansată în primăvara anului 2000, din care Mercedes-Benz a vandut, în întreaga lume, peste două milioane de versiuni. Toate versiunile acestui model sunt echipate cu sisteme tehnologice de ultimă oră. Printre acestea se numără noul pachet „controlul agilităţii", ce controlează amortizoarele de şoc în funcţie de natura situaţiei de trafic, sistemul inteligent de iluminare, ce include cinci funcţii diferite de iluminare, şi sistemul de siguranţă preventivă a pasagerilor Pre-Safe. Sunt disponibile variante de motorizare cu patru şi şase cilindri, ce oferă o putere sporită cu pană la 13% faţă de modelul anterior, combinată cu un consum de carburant cu pană la 6% mai redus. Amortizoarele de şoc, perfecte pentru drumurile romaneşti "Controlul agilităţii" - include suspensiile ce controlează amortizoarele de şoc în funcţie de situaţia întalnită în trafic. Atunci cand conducem în situaţii normale, forţele de amortizare sunt reduse automat, pentru a spori considerabil nivelul de confort al călătoriei, fără a afecta însă siguranţa conducerii. Atunci cand adoptăm însă un stil mai dinamic de conducere, forţele de amortizare sunt reglate la maxim, iar autovehiculul caştigă în stabilitate. "Agilitate sporită" - permite şoferului să opteze între două programe de selectare a treptelor de viteză: Sport şi Confort. Ambele programe oferă un control electronic cu variaţii infinite al amortizoarelor de şoc ale fiecărei roţi. Sistemul adaptiv de franare reprezintă o altă inovaţie în domeniul tehnologiei componentelor mobile. Acesta se bazează pe tehnologia utilizată în cazul modelului Clasa S, oferind funcţii suplimentare de asistenţă, pentru un nivel superior de siguranţă şi confort. Printre aceste funcţii se numără asistenţa la demararea în pantă ascendentă, activarea sistemului de franare în situaţii critice şi contactul redus pentru uscarea discurilor de frană în condiţii de umiditate. În cazul motoarelor pe benzină, puterea oferită de varianta de bază C 180 Kompressor a crescut de la 105 kW/143 CP la 115 kW/156 CP, cu un cuplu maxim îmbunătăţit cu 4,5 procente, de la 220 la 230 Nm, în timp ce varianta C 200 Kompressor dezvoltă o putere sporită cu 15 kW/20 CP faţă de modelul anterior. C 180 Kompressor consumă cu 0,3 litri/100 km mai puţin decat înainte, iar consumul mixt de carburant al motorului C 200 Kompressor a fost redus cu 0,5 l/100 km. Puterea propulsorului C 200 CDI a crescut, în comparaţie cu cea a predecesorului acestuia, ajungand la 100 kW/136 CP faţă de 90 kW/122 CP. C 220 CDI dezvoltă o putere maximă de 125 kW/170 CP (faţă de cei 110 kW/150 CP ai variantei anterioare), generand un cuplu de 400 Nm începand de la 2.000 rpm – cu 18 procente mai mult decat înainte. Consumul de carburant a fost redus cu pană la 0,3 l/100 km. Maşinile echipate cu motoare C 200 CDI şi C 220 CDI pot parcurge 100 km consumand doar 6,1 litri de carburant. Motoarele moderne V 6 disponibile pentru modelul Clasa C răman neschimbate, această gamă incluzand trei motoare pe benzină ce dezvoltă o putere de 150 kW/204 CP, 170 kW/231 CP şi 200 kW/272 CP. Varianta de motorizare cu şase cilindri a noului motor C 320 CDI oferă o putere de 165 kW/224 CP. Cele mai noi invenţii asigură un nivel maxim de siguranţă Noul Clasa C este echipat cu şapte airbaguri ca dotare standard. Două adaptive pentru şofer şi pasagerul din faţă, unul inferior pentru şofer, două laterale aflate în spătarele scaunelor din faţă şi două airbaguri-cortină de mari dimensiuni, ce se extind de la montantul A la montantul C în cazul unui impact lateral. Tetierele funcţionează standard pe baza principiului "Neck Pro": în cazul unei coliziuni din spate, suprafeţele căptuşite se deplasează în faţă într-un interval de cateva milisecunde, pentru a susţine capul şoferului şi al pasagerului din faţă încă din prima fază a coliziunii. Acest sistem reduce semnificativ riscul de rănire, cauzată de efectul de accidentare în cazul unui impact din spate. Pre-Safe este un alt sistem special de siguranţă a noii limuzine Mercedes. Acesta funcţionează în conjuncţie cu alte sisteme de siguranţă activă, precum ESP şi Brake Assist (sistemul de asistenţă la franare), fiind capabil să recunoască manevrele critice încă din primele faze ale acestora. În cazul apariţiei riscului de impact din cauza acţionării excesive sau insuficiente a volanului sau în caz de franare bruscă într-o situaţie periculoasă, Pre-Safe activează anumite sisteme ca măsură de precauţie, pentru a pregăti autovehiculul şi ocupanţii acestuia pentru eventualitatea unui accident.
  •   2007-04-19
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu: Cum poti sa-ti reduci cheltuielile fara sa simti frustrarea renuntarii

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu, consilier financiar

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, consultantul Marius Focsa: Cum te poate ajuta primul Info Point gratuit pentru afaceri

Expertul Acasa.ro, Marius Focsa, business consultant

Pune o intrebare