Stiinta & Tehnologie

#facelift #galaxy #c-max #ford

Noile Ford S-Max si Galaxy au debutat la Bruxelles

Ford a prezentat in cadrul Salonului Auto de la Bruxelles versiunile restilizate ale monovolumelor europene S-Max si Galaxy, care se bucura de cateva retusuri la exterior si la interior, dar si de noi motorizari Euro 5. Noile modele vor debuta pe piata in luna aprilie.

Facelift-ul aplicat celor doua MPV-uri imprumuta detaliile estetice de la noul Ford C-Max , lansat recent pe piata. Ambele monovolume au primit o noua parte frontala, ce poate fi descrisa ca un mix reusit intre liniile de design ale variantelor precedente cu noile tendinte aparute pe fratele lor mai mic.

Atat S-Max, cat si Galaxy au primit blocuri optice restilizate si, in premiera, lumini de pozitie cu LED-uri, in timp ce la partea posterioara se disting noile lampi cu design modern si LED-uri. In rest, liniile raman in general aceleasi. La interior, noile versiuni ale MPV-urilor Ovalului Albastru ofera noi culori pentru tapiterii si noi niveluri de echipare, in timp ce frana de mana mecanica a fost inlocuita cu una electronica deja pe C-Max.

Ca motorizari, inginerii Ford au introdus pe ambele modele noul motor pe benzina 2.0 STCi Duratec capabil sa dezvolte si 300 Nm de cuplu, care este oferit pe o plaja mare turatii cuprinsa intre 1.750 si 4.500 rpm. Cu aceste resurse, noul S-Max sprinteaza de la 0-100 km/h in 8,5 secunde si atinge o viteza maxima de 221 km/h, in timp ce fratelui Galaxy ii sunt necesare 8,8 secunde pentru a atinge "suta", in timp ce vitezometrul poate urca pana la 217 km/h.

Noul motor consuma cu 19% mai putin combustibil comparativ cu vechiul propulsor aspirat de 2,3 litri, ambelr MPV-uri avand nevoie de 8,11 litri/100 km in regim combinat si de 6,4 litri/100 in afara orasului. Emisiile de CO2 au fost si ele reduse, pana la 189 g/km

Fanii diesel pot alege dintre cele trei versiuni ale propulsorului 2.0 Duratorq de 115, 140 si 163 CP. In aceasta din urma varianta, S-Max si Galaxy consuma in medie 9,5 litri/100 si, respectiv, 9,8 litri/100 km, in timp ce in regim de croaziera ambele au nevoie de doar 6 litri la "suta" pentru fiecare 100 km parcursi.

Toate motorizarile vor putea fi conectate la noua transmisie cu sase rapoarte PowerShift dezvoltata de Ford in colaborare cu compania Getrag. Aceasta va fi oferita standard pe benzinarul de 2,0 litri si optional pe dieselurile de 140 si 164 CP.

Noile Ford S-Max si Galaxy vor fi disponibile in trei niveluri de echipare: Trend, Titanium si Titanium S. Nivelul de baza va dispune de cinci locuri, sapte airbag-uri, sistem de climatizare dual-zone, al doilea nivel de echipare va oferi in plus jante din aliaj de 17 inch, piele Alcantara pentru scaune, cruise-control si LED-uri de zi, in timp ce echiparea de top va oferi pe langa toate acestea  jante de 18 inch, un spoiler redesenat si geamuri fumurii. Aditional, avand un gabarit mai mare, Galaxy va oferi al treilea rand de scaune si sistemul inovator FoldFlat pentru configurarea interiorului.

La capitolul tehnologie, noile MPV-uri vor dispune de Blind Spot Information System (BLIS), care il atentioneaza pe sofer daca o masina a intrat in depasire si se afla in "unghi mort", un sistem de siguranta Power Rear Door Child Lock, care blocheaza electric portierele posterioare, cruise-control adaptiv cu posibilitate de programare a vitezei de rulare de la 30 km/h, la 180 km/h.

Cititi mai multe pe Auto.ro     

  •   2010-01-20
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expert Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Criteriile de alegere a unui laptop

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului