Stiinta & Tehnologie

Noile cabriolete de vara se lasa descoperite pe strazi

Primul cabriolet din lume cu plafon amovibil si varianta descoperita a „monstrului” RS4 de 420 de cai-putere sint principalele atractii ale verii. Noul model Eos de la Volkswagen, lansat la sfirsitul lunii iunie pe piata romaneasca, este o combinatie in termeni de pozitionare pe segment de clasa intre Golf si Passat, de la care s-au imprumutat motoarele. Pentru acest cabriolet grupul german a propus o paleta de cinci motorizari, cu puteri cuprinse intre 115 si 250 de cai. Astfel, Eos este oferit cu patru motorizari pe benzina cu puteri de 115, 150, 200 si 250 de cai, la care se adauga un propulsor diesel TDI, cu filtru de particule, care genereaza o putere maxima de 140 de cai. Botezat dupa numele zeitei Rasaritului din mitologia greaca, Eos lasa in urma orice aspecte care ar putea avea legatura cu trecutul, propunind in schimb un plafon amovibil, ceea ce-l face primul cabriolet cu patru locuri din lume echipat cu un acoperis hard-top CSC , compus din cinci segmente. Aceasta solutie combina caracteristicile unui coupé, ale unui model targa (cu trapa de mari dimensiuni) si ale unui cabriolet. Design de grup Modelul lat de 1,79 metri, lung de 4,41 metri si inalt de 1,44 metri are multe elemente de design comune cu Passat, atit la interior, cit si la exterior. In interior, unitatile de control cum ar fi cel de lumini, aerul conditionat si sistemele radio sint cunoscute de la „fratele mai mare”. In rest, Eos se prezinta cu elemente de design noi, care se regasesc in principal la bord, apoi la panourile usilor si la sistemul de acces catre locurile din spate. La exterior, in partea frontala, grila cromata care a fost prima data prezenta la noul Passat si farurile cu un desen nou se incadreaza in linia generala a Volkswagen. Un alt element de design tipic constructorului german este capota motorului, care se intinde usor catre fata, peste faruri. Forma literei „V”, usor de recunoscut in designul grilei fata, se continua si in designul capotei motorului. Formula de strada Incepind din aceasta vara, Audi va oferi in premiera versiuni aditionale ale modelului de top RS4, versiunea break, denumita Avant, si cea cabriolet, care vor aparea si pe piata romaneasca. Printre multiplele trasaturi care despart acest model de un cabriolet obisnuit, cea mai remarcabila este motorul V8 care dezvolta 420 de cai-putere. Cu o cilindree de 4.163 centimetri cubi, acest propulsor depaseste bariera de 100 de cai putere pe litru. Raportul putere-greutate este de 3,93 kilograme pe un cal -putere, o cifra pe care, in urma cu citiva www .acasa.ro/ani" title="ani">ani , o afisau doar majoritatea masinilor supersportive. Cel putin 90% din cuplul maxim de 430 de Newton-metri este disponibil intre 2.250 si 7.600 de rotatii pe minut. Ca si cind acest lucru nu ar fi de ajuns, Audi a combinat pentru prima data pe un model de serie injectia directa de benzina cu un concept al turatiilor ridicate. Astfel, viteza motorului poate creste pina la 8.250 de rotatii pe minut. Noul model este un atac direct la motorul de 3,2 litri de 360 de cai-putere care echipeaza sportivul coupé BMW Seria 3 CSL, care are o plaja maxima de rotatii pe minut de 7.900. Un alt aspect important este suspensia, care dispune de ultima generatie a sistemului de tractiune integrala permanenta, pe care Audi l-a botezat Quattro, si de sistemul Dynamic Drive Control. Performantele lui RS4 Cabrio se masoara in 4,8 secunde pina la 100 de kilometri pe ora cu plecarea de pe loc si 16,6 secunde pina la o viteza dubla. Din pacate, acest „monstru” este tinut in friu, viteza maxima fiind limitata electronic la 250 de kilometri pe ora. Visul de vara al unui „monstru” Din punct de vedere vizual, modelul cabriolet poate fi recunoscut la prima vedere ca membru al familiei RS4 prin grila frontala single-frame cu forma de romb, prizele de aer suplimentare si noile roti RS4. La interior, scaunele sint principala caracteristica distinctiva pentru acest cabrio, in comparatie cu versiunile break si limuzina. In timp ce aceste ultime doua versiuni de caroserie sint echipate cu scaune sport RS, modelul decapotabil are scaune sport standard, cele de tip RS putind fi comandate optional, deci contra cost. Plafonul comandat electro-hidraulic poate fi coborit in totalitate, automat, in 21 de secunde. Mecanismul acestuia poate fi operat pina la viteza de 30 de kilometri pe ora. Acest lucru face posibila ridicarea si coborirea plafonului in timpul unei croaziere prin oras.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea