Stiinta & Tehnologie

Nivelul "fitelor", si nu cota de piata, face succesul lansarilor auto

Doua lansari auto importante au eclipsat zilele acestea o serie lunga de prezentari de moda si alte sindrofii de la care bucurestenii - au, n-au treaba - nu vor sa lipseasca. Prima a fost programata de Porsche Romania, care ni l-a prezentat, cu ajutorul Mihaelei Radulescu si al lui Catalin Botezatu, pe noul Audi TT, a doua le-a apartinut celor de la Dacia. Un motiv tocmai bun pentru jurnalisti sa mai ia pulsul pietei si ideal pentru oamenii de marketing sa arate ce pot. Daca numarul participantilor da masura succesului unui astfel de eveniment, atunci echipa Porsche se poate lauda cu inca o reusita, mai ales ca actiunea lor s-a petrecut chiar in timp ce Steaua debuta in Champions League. Dar cam atat. In vreme ce la lansarea noului TT mii de oameni (desi pana de curand s-au vandut trei exemplare Audi TT pe an) au venit doar sa fie vazuti si sa bea gratis un cocteil in faimosul Bamboo, Dacia s-a prezentat, in Studiourile Media Pro din Buftea, cu un scenariu demn de o lansare auto , odata cu introducerea Noii Colectii Logan: un reusit spectacol oferit de Directia 5 si galopul a 105 cai adevarati, tot atatia cat ascunde sub capota Prestige - cea mai puternica Dacie construita vreodata. Pacat ca distanta lunga pana la Buftea, si nu succesul de piata al marcii (120.000 masini vandute pe an), a fost criteriul decisiv al invitatilor in a alege sa participe sau nu la eveniment. Prestige, cel mai puternic Logan - ramane sub 10.000 euro Cel mai recent membru al familiei Dacia - Logan Prestige - completeaza oferta de motorizari cu un nou propulsor pe benzina cu 16 supape. Motorul dezvolta 105 CP (77 kW) la 5.750 rotatii pe minut si un cuplu maxim de 148 Nm la 3.750 rotatii pe minut, ceea ce ii permite sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 10,2 secunde si sa atinga o viteza maxima de 183 km/h. Utilizand o distributie prin leviere cu role, aceasta versiune a motorului consuma 7,1 l/100 km in regim mixt, adica ceva mai putin decat propulsorul 1.6 MPI. Schimbarile au vizat barele de protectie fata si spate (vopsite integral in culoarea caroseriei, ca si manerele portierelor si bandourile de protectie laterala sau retrovizoarele exterioare). In plus, bandoul din partea superioara a calandrului prezinta un motiv ornamental. Versiunea beneficiaza si de noi jante din aliaj. Logan Prestige este disponibil in culorile metalizate gri platine, gri comete, albastru mineral, rosu toreador si bleumarin. Volan din piele, MP3 sau senzori de parcare pentru Noua Colectie Logan La restul versiunilor din Noua Colectie Logan, prezentata cu aceeasi ocazie, se regasesc elemente de noutate precum vopsele si materiale nou introduse, detalii de design, cum ar fi capota portbagajului redesenata, care dispune acum de un buton de deschidere exterioara, sau stopurile tip "cristal" integrate in blocurile optice spate. La interior, pe langa modelele noi de tapiterie si covorase, a aparut un maner nou, ergonomic, pentru maneta schimbatorului de viteze (prezent pe toate versiunile), imbracat in piele. Pe tabloul de bord, fondul cadranelor este argintiu cu zona rosie pentru turometru. In materie de echipamente, Noua Colectie Logan a fost dotata cu o noua gama de aparate radio Blaupunkt cu fata detasabila si functie RDS, disponibile cu lector de casete, CD sau CD cu MP3. Pentru versiunile Laur�ate, Laur�ate Plus, Ambition si Prestige a fost prevazut un nou spatiu de depozitare in partea inferioara a consolei centrale. Portbagajul dispune si el de un eleron incorporat, care confera designului masinii o tusa ceva mai dinamica. In plus, accesul la portbagaj se face cu ajutorul unui buton, nemaifiind nevoie de cheie, ca pana acum. In partea din fata, pentru toate cele patru versiuni, grila calandrului a fost vopsita in intregime in culoarea caroseriei. Acestor schimbari li se adauga o gama noua de jante din aliaj usor, de 15 toli, si o alta de patru nuante de vopsea metalizata - albastru mineral, gri platine, gri comete si bej toundra. Lansarea noii Colectii Logan 2 este insotita si de evolutia gamei de accesorii. Nu lipsesc modernii senzori de parcare, ce indica prezenta diferitelor obstacole si distanta pana la cel mai apropiat dintre ele si cotiera rabatabila pe verticala si reglabila pe inaltime. Noua Colectie Logan este disponibila in intregime la vanzare, la preturi ceva mai mari decat au avut versiunile lansate in 2004. Acum, pretul unui Logan variaza intre 6.400 si 10.000 euro. Audi TT - 30 unitati vandute inaintea lansarii Ca si predecesorul sau, noul TT este disponibil pentru moment in varianta coup� 2 plus 2 locuri, modelul roadster fiind prevazut pentru mai tarziu. Audi a tinut cont de succesul generatiei precedente, pastrandu-i nealterate "genele". La interior, noile dotari includ un vitezometru digital pe display-ul informational al soferului, un nou volan sport (standard) al carui cadru este imbracat in piele si aplatizat in partea inferioara la fel ca la modelele RS4 sau la prototipul de masina sport Le Mans Quattro. Noul TT este disponibil de la lansare cu doua motoare pe benzina - unul cu patru cilindri turbo si celalalt - un V6 aspirat, ambele amplasate transversal. Pretul noului Audi TT variaza intre 36.476 si 49.608 euro, cu toate taxele incluse. Vanzarea celor 30 unitati intr-o singura saptamana, chiar inaintea lansarii, dovedeste ca pretul nu reprezinta nici o problema pentru fanii romani ai acestui sportiv aratos.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea