Stiinta & Tehnologie

Nemtii iau crema la "Motorul anului"

Juri
ul, compus din 62 de jurnalisti, a desemnat cistigatorul concursului „ Motorul anului “ la nivel international pentru acest an. In competitie au intrat doar propulsoarele lansate in 2006. Capul de afis l-a tinut constructorul german Bayerische Motoren Werke (BMW), care a primit la aceasta editie sapte premii pentru patru motoare. Cel mai apreciat propulsor a fost motorul de sase cilindri in linie de 3,5 litri, care a primit 395 de puncte de la 53 de membri ai juriului. Este pentru a cincea oara in istoria acestei competitii cind BMW ocupa primul loc in preferintele jurnalistilor de specialitate si al treilea an consecutiv in care i-a fost acordat Marele Premiu. De altfel, pe parcursul ultimilor noua ani, BMW a cistigat mai mult de 30 de premii in cadrul competitiei „Motorul anului“. In afara Marelui Premiu, concursul include alte 11 categorii, dintre care noua sint in functie de capacitatea cilindrica si doua categorii sint pentru cel mai economicos, respectiv cel mai performant propulsor. Propulsorul de 3,5 litri pe benzina, care echipeaza toate variantele de caroserie ale BMW Seria 3, este primul motor din lume cu sase cilindri in linie cu tehnologia Twin Turbo. Motorul dezvolta 306 cai-putere si accelereaza de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 5,5 secunde. Viteza maxima a masinii este limitata electronic la 250 de kilometri la ora. Pretul unui Seria 3 coupé, echipat cu acest motor, incepe de la 38.000 de euro, excluzind taxele. Potrivit producatorului, consumul mixt se situeaza la 9,5 litri la 100 de kilometri. Locul secund pentru Marele Premiu la „Motorul anului“ 2007 a fost luat de Volkswagen, cu propulsorul de 1,4 litri cu tehnologie TSI, existent pe modelele Golf, Jetta si Touran. Capabil sa produca 140 de cai-putere si sa propulseze modelul Golf de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 8,8 secunde, acest motor a cumulat 259 de puncte din partea juriului. Porsche s-a clasat pe pozitia a treia in preferintele juriului, obtinind 252 de puncte pentru motorul de 3,6 litri Turbo, disponibil pe modelul 911 Turbo. Propulsorul cu sase cilindri genereaza 480 de cai-putere. Modelul atinge o viteza maxima de 310 kilometri pe ora, iar acceleratia se realizeaza in 3,9 secunde. Pretul masinii este de 113.000 de euro, fara TVA. Primul V10 din istoria BMW, motor care se regaseste pe modelele M5 si M6, dispune de 507 cai-putere, capabili sa propulseze virful de gama al Seriei 5 de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 4,7 secunde. Viteza maxima este limitata electronic la 250 de kilometri pe ora. Pretul de achizitie pentru M5 incepe de la 80.000 de euro CIP. Concernul Volkswagen-Audi a obtinut 154 de puncte pentru motorul de doi litri Turbo FSI, clasat pe pozitia a cincea. Propulsorul este disponibil pe modelele marcilor Volkswagen (Golf GTI, Eos si Jetta), Audi (A3, A4, A6 si TT), Skoda (Octavia) si Seat ( Altea si Leon). Motorul de 1.984 de centimetri cubi furnizeaza 200 de cai-putere. Modelul A4, de exemplu, echipat cu acest propulsor, poate fi achizitionat contra sumei de minimum 29.600 de euro, fara TVA. PSA Peugeot-Citroën a dezvoltat, in colaborare cu BMW, motorul pe benzina de 1,6 litri si 175 de cai-putere, care este disponibil pe modelele MINI Cooper S si Peugeot 207. Propulsorul in patru cilindri a fost notat cu 135 de puncte si a ocupat locul al saselea in clasament. Pretul unui MINI Cooper S incepe de la 19.200 de euro, fara taxe. Cu inca un motor in sase cilindri, BMW a obtinut 58 de puncte pentru propulsorul de 2,5 litri, de 218 cai-putere, care echipeaza modelele Seriei 3 si 5, Z4 si X3. SUV-ul X3, de exemplu, este capabil sa obtina o acceleratie de 8,5 secunde, pina la 100 de kilometri pe ora, cu startul de pe loc si cu o viteza de top de 220 de kilometri pe ora. Pretul de baza, fara taxe, incepe de la 33.500 de euro. Toyota, singurul constructor de automobile noneuropean din top, a reusit sa-si faca intrarea pe pozitia a opta cu motorul de un litru, in trei cilindri, pentru care a obtinut 56 de puncte. Propulsorul este disponibil pe modelele Yaris si Aygo, acesta din urma impartind aceleasi caracteristici cu Citroën C1 si Peugeot 107. Motorul de 68 de cai-putere propulseaza Aygo de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 14,2 secunde. Viteza maxima este de 157 de kilometri pe ora. Pretul minim de pornire se cifreaza la 7.700 de euro, fara taxe. Categoria motoare economicoase 1. Toyota hibrid 1,5 litri 2. Honda hibrid 1,3 litri 3. Fiat-GM diesel 1,3 litri 4. Volkswagen 1.4 litri TSI 5. BMW diesel 3 litri Twin Turbo 6. Mercedes-Benz diesel 3 litri Categoria motoare performante 1. BMW 5 litri 2. BMW 3 litri Twin Turbo 3. Ferrari 6 litri 4. Porsche 3,6 litri Turbo 5. Mercedes AMG 6,2 litri 6. Mercedes AMG 6 litri bi-Turbo Categoria motoare 1,4-1,8 litri 1. BMW-PSA 1,6 litri Turbo 2. Toyota hibrid 1,5 litri 3. Audi 1,8 litri Turbo FSI 4. PSA/Ford diesel 1,6 litri 5. Honda 1,8 litri 6. Mercedes-Benz 1,8 litri Categoria motoare 1,8-2 litri 1. VW/Audi 2 litri Turbo FSI 2. BMW diesel 2 litri 3. Honda 2 litri i-VTEC 4. Honda 2 litri S2000 5. Mitsubishi 2 litri Turbo 6. VW 2 litri GDI/FSI
  •   2007-05-14
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Vehiculele electrice vor reduce poluarea cu peste 20%

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare