Stiinta & Tehnologie

Negocierea ieftineste masina cu 1-3%

In c
azul in care nu exista o perioada stabilita de importatorul general prin care se fac promotii sau oferte speciale pentru achizitionarea unui autoturism, clientii persoane fizice pot obtine de citeva sute de euro. Unii dealeri, in functie de marca pe care o reprezinta pe piata, vor acorda aceste reduceri fie sub forma scaderii citorva puncte procentuale din valoarea fara taxe a masinii, fie sub forma oferirii de echipamente optionale care vor fi incluse in pret si care altfel ar costa suplimentar. Cu siguranta, discounturile sint considerate instrumentele cele mai la indemina pentru vinzarea unei masini, spun reprezentantii dealerilor autorizati, recunoscind insa ca potentialii cumparatori trebuie sa ia in considerare si partea de postvinzare: oferta de piese de schimb, rapiditatea cu care ele sint aduse la dealeri etc. „Pentru client este insa foarte important sa puna inaintea unor mici avantaje materiale beneficiile oferite la nivel de marca de masina, serviciile postlivrare oferite de dealer , profesionalismul si operativitatea consultantilor de vinzari etc.“, a afirmat Cristina Stoica, coordonator de marketing in cadrul , cel mai important dealer Ford. „Teoretic, orice pret este negociabil. Practic, la fiecare negociere cu clienti individuali tinem cont de mai multi factori: daca a mai de la noi, ce fel de model isi doreste, este un model «in actiune», adica are deja oferta promotionala, unde se afla masina pe care o doreste (e din stoc sau o comanda)“, a spus Marcela Ionescu, din cadrul Departamentului de vinzari al , dealer Volkswagen. In aceste cazuri, totul depinde de interesul pe care dealerul respectiv il are sa vinda un anumit model. „Daca e o masina care sta de mult timp in stoc si trebuie vinduta, se pot acorda discounturi . Daca e un model pentru care cererea este foarte mare, atunci nu s-ar justifica acordarea unei reduceri“, a adaugat Ionescu. In cazul Renault , cel mai bine vinduta marca straina din Romania, importatorul general impune dealerilor o anumita politica de preturi si discounturi. „Marja de profit e stabilita de importator si nu se pot adauga modificari la promotiile existente. In cele 39 de Renault din Romania pot aparea modificari, insa doar in ceea ce priveste serviciile de postvinzare“, a spus Nicoleta Petre, director de vinzari al Serus, unul dintre dealerii Renault. „Preturile Renault sint aceleasi pentru toata reteaua de concesionari. Un dealer nu are cum sa modifice pretul unei masini, pentru ca oricum marja de profit este foarte mica. Promotiile sub forma de discounturi sau alte avantaje pentru client sint acordate de catre Renault Romania si sint aceleasi pentru toti concesionarii“, au afirmat reprezentantii Renault-Nissan Romania. Dupa acelasi sistem functioneaza si dealerii care apartin de Forum Auto, importatorul general al automobilelor Volvo in Romania. „Politica noastra de discounturi este data de campaniile promotionale pe care le organizeaza producatorul si importatorul general. Acest sistem se aplica tuturor dealerilor de la nivel national“, a declarat Gabriel Oniceag, directorul general al Primus Auto, cel mai mare dealer Volvo. La Romcar, cel mai important dealer al marcii Ford, pentru o singura masina nu se negociaza, in general, un pret special deoarece nu ar mai exista notiunea de pret unitar, au sustinut oficialii companiei. „Totusi, in anumite cazuri se pot acorda discounturi, daca nu exista deja o promotie“, a declarat coordonatorul de marketing din cadrul Romcar Motors . Compania poate acorda reduceri pentru masini care includ foarte multe dotari optionale, care se afla deja in showroom sau care au un an de fabricatie anterior celui de vinzare. „Pentru o singura masina, discountul acordat in conditiile de mai sus este de 1-3 procente sau in echipamente, care consta de regula in dotari, precum alarma, covorase etc. In plus, clientii persoane fizice care au anterior un autoturism din aceeasi marca pot obtine discounturi. Strategia face parte din procesul de fidelizare a clientilor“, a sustinut Stoica.
  •   2007-06-18
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Vehiculele electrice vor reduce poluarea cu peste 20%

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Marius Focsa: Cand se face solicitarea de restituire a TVA?

Expertul Acasa.ro, Marius Focsa, business consultant

Pune o intrebare