Conform studiului de calitate realizat de J.D. Power, brand-ul britanic de SUV-uri se afla la coada listei. Acesta a primit punctajul minim din cauza problemelor pe care le-a afisat la 100 de modele testate. Se pare ca numarul problemelor aparute a fost de 204. Numarul mediu de probleme care apar, in general, pe 100 de modele este de 124. Pozitia ocupata anul acesta nu este o surpriza. De 4 ani Land Rover inregistreaza un punctaj prost conform studiului J.D. Power
Probleme numeroase vs. probleme serioase
Directorul de dezvoltare a produselor pentru Land Rover si Jaguar, Al Kammerer, declara ca: „Nu numarul problemelor prezinta interes, ci gravitatea acetora. Suntem interesati sa aflam cat de repede care dintre aceste probleme pot fi remediate pe linia de productie. Land Rover a verificat si corectat problemele prezentate in studiul realizat”.
Expertii J.D. Power sustin ca problemele legate de calitatea masinii nu dispar de pe o zi pe alta. Masinile devin in timp lipsite de durabilitate si nu mai prezinta nici un fel de incredere posesorului.
Pentru modelele anului 2006, Land Rover a inlocuit motoarele furnizate de BMW cu cele de la Jaguar. Acest lucru s-a intamplat si pentru modelul Range Rover Sport , lansat anul acesta. Schimbarea motorului a necesitat modificarea aplicatiilor de software.
Inginerii de la Land Rover insa, nu si-au dat seama de toate modificarile care trebuiau facute pentru a schimba aceste motoare cu cele de la Jaguar. De aceea 70-80% din problemele prezentate in studiu sunt direct legate de motorizare.
”Ne-am intors in mijlocul problemei si am rezolvat-o”, a inchiat Kammerer.
Problemele vehiculelor Land Rover la 100 de unitati analizate fata de media industriei auto:
Anul 2006
Land Rover 204
Industria auto 124
Anul 2005
Land Rover 149
Industria auto 118
Anul 2004
Land Rover 148
Industria auto 119
Anul 2003
Land Rover 190
Industria auto 133