Stiinta & Tehnologie

Mitsubishi ataca cu 2 modele noi

Mit
subishi incepe in forta anul 2007 pe piata din Romania, cu lansarea a doua SUV-uri. Unul este renumitul off-roader Pajero, ajuns la o noua generatie, odata cu un nou titlu in Dakar, celalalt este Outlander, un SUV compact, care va avea in Europa doi rivali, construiti chiar pe platforma sa. Nu se poate spune despre marca japoneza Mitsubishi ca este recunoscuta, de jur-imprejurul globului, in special pentru modelele sale off-road. Eclipse sau Colt, autoturisme sport sau mini, sunt masini cu rezonanta mult mai puternica in mintea oricarei persoane care are cunostinte medii in ce priveste masinile. Cu toate acestea, Pajero poate reprezenta un etalon in segmentul off-road, indiferent de numele pe care l-a mai purtat in unele colturi ale lumii (Montero sau Shogun ). In orice fel ai scrie istoria vehiculelor „tot-teren“, nu ai putea sa omiti existenta lui Pajero, ajuns acum la a treia generatie. Dezvoltat initial ca vehicul cu accente utilitare puternice (asa cum s-au nascut , de altfel, toate off-roaderele veritabile), a ajuns intre timp sa intre pe taramul SUV-urilor, acolo unde banii celor care-si doresc o masina puternica fac legea. Din pacate, dorinta de a concura cu SUV-urile „de oras“ i-a condus pe cei de la Mitsubishi sa ia in anumite momente (mai ales in perioada in care compania a fost detinuta de DaimlerChrysler) decizii eronate, un exemplu fiind renuntarea la caroseria pe sasiu, specifica modelelor off-road. Acum, cu cea de-a patra generatie, Mitsubishi se intoarce cu fata catre traditie, conceptul Pajero din 1979 fiind considerat stindard de lupta. In practica, masina abordeaza din nou stilul dur, cu unghiuri drepte, amintind de utilitarele mileniului trecut. Noul Pajero, prezentat in premiera la Salon D'Automobile din Paris, este disponibil in cele doua versiuni de caroserie, lunga si scurta, cu 5, respectiv 3 usi. Din punctul de vedere al designului, sunt de remarcat farurile, cu o forma inedita, si grila radiatorului, plina de personalitate. Tot ca o intoarcere in timp, sa notam faptul ca hayonul se deschide din nou in lateral, avand roata de rezerva aplicata. In interior, echiparea expusa la lansare s-a dovedit fara cusur, tapiteria de piele neagra armonizandu-se perfect cu bordul realizat din materiale de o calitate surprinzator de buna. Si designul cadranelor, si cel al consolei centrale au fost sesizabil imbunatatite, creand o atmosfera eleganta a interiorului. Cat despre spatiu, dimensiunile masinii (in versiunea lunga) sunt primele garantii ale confortului pasagerilor, caroseria in 3 usi suferind insa din cauza unui portbagaj infim. Oferta de motoare pentru aceasta noua generatie aduce un propulsor relativ nou si el, regasit pe camioneta L 200. Este vorba despre dieselul de 3.2 litri, in patru cilindri, cu o putere maxima de 170 CP, si cu un cuplu ce variaza usor in functie de tipul de cutie utilizata. Cel de-al doilea motor este impresionantul 3.8 litri MIVEC, un V6 de 250 CP. Noul Pajero va costa intre 28.000 si 40.000 de euro, preturi fara taxe. (continuarea in Saptamana Financiara )
  •   2007-03-06
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila:  Condu-ti tu cariera, nu lasa cariera sa te conduca!

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila

Pune o intrebare