Stiinta & Tehnologie

#sexy #masini #mini

Mini-masini "sexy"

Sunt multe masini mici si sprintene care tintesc spre acelasi tip de sofer, dar trei dintre acestea se disting prin insistenta, mesaj, brand si, in ultima instanta, prin faptul ca au ajuns la o reteta ideala. Reteta difera de la caz la caz, dar important este rezultatul, mai precis volumul de vanzari. Masinile sunt destinate tinerilor cu profesii liberale , metrosexualior, celor carora le place aventura si apreciaza designul nonconformist sau persoanelor care au trecut de prima tinerete si isi permit o a doua masina - cea pe care nu au avut-o la 20, 25 de ani. Toate cele trei masini dau bine daca sunt parcate in fata clubului sau a hotelului de la munte sau de la mare. Doua dintre ele sunt remake-uri, al treilea este un model care largeste gama producatorului il ajuta sa mearga catre o zona de public neacoperita.

O enumerare alfabetica a acestora ar fi urmatoarea: Fiat 500, MINI si Volvo C30. Masinile au dimensiuni diferite, capabilitati diferite, se personalizeaza diferit si, evident, au preturi diferite. Acum isi traiesc perioada de glorie, sunt sexy pentru ca lumea intoarce capul dupa ele, iar soferii lor sunt din ce in ce mai invidiati pentru alegerea facuta. Daca masinile SUV vor fi scoase vreodata din orasele noastre, atunci doar “miniurile” pot sa le alunge. Dar daca va fi sau nu va fi asa, ramane de vazut!

Miniurile sunt si un antidot impotriva cresterii constante a pretului la combustibil. E adevarat ca exista si variante supersport pentru fiecare dintre cele trei branduri, dar oricum consuma mai putin decat o berlina sau un SUV si polueaza proportional. Si, in ciuda dimensiunilor reduse, pot transporta in conditii de confort relativ 4 pasageri.

Fiat 500
Remake-ul batranului 500 are doar cateva luni de piata in Romania si a ajuns deja la cota 155. Reprezentantii AutoItalia – importatorul Fiat in Romania – declara ca pana la sfarsitul anului se asteapta sa vanda 450 de Fiat 500 pe piata autohtona. Motorizarea cea mai cautata pentru Fiat 500 este propulsorul de 1.4 litri si 100 de CP, o herghelie apreciabila pentru o masina pe care o poti parca si in locul lasat liber de doua scutere!

5 procente dintre cei care au comandat pana acum un Fiat 500, l-au dorit cu cutie automata , iar 13 procente conduc un 500 cu trapa. Cel mai scump Fiat 500 comandat in Romania a costat 18.836 de euro.

Conceptul pe care este construita toata promovarea lui 500 militeaza pentru “A Fiat for everyone”, iar reprezentantii AutoItalia considera ca masina este cumparata “de toti cei ce si-o doresc cu adevarat”. In prezent, Fiat 500 este promovat mai putin conventional, printr-un proiect numit “Fiat 500 Cabaret”.

Volvo C30
Putin mai mare decat 500-le de la Fiat, C30 este o masina construita de Volvo pentru tinerii urbani. Evident ca poate fi condusa si in afara orasului, iar variantele sale sportive – si nu numai – chiar trebuie incercate putin pe serpentine sau pe autostrada. Volvo C30 sta pe o platforma lata si asta o ajuta sa se comporte bine in curbe. In oras se parcheaza relativ usor, are tot doua usi, iar trapa exista, evident, ca accesoriu.

Reprezentantii Forum Auto, importatorul brandului Volvo, estimeaza ca in 2008 vor exista 100 de noi “independenti” cu C30-uri in Romania, jumatate din acestia fiind bucuresteni. In prima jumatate a anului s-au vandut deja 60 de exemplare C30. Cea mai vanduta motorizare este 1.6 litri pe benzina si 100 de CP, in versiunile Kinetic si Momentum, cu preturi intre 18.500 si 21.000 euro fata taxe.

Volvo C30 “este o masina care este aleasa in special pentru design si personalitatea pe care o inspira”, declara Raluca Radulescu, directorul de marketing al Forum Auto. Cele mai cerute optionale de catre proprietarii de C30 sunt: proiectoarele de ceata, spoilerul spate, alarma, prelata de portbagaj sau scaune incalzite in fata. Mini-ul de la Volvo este promovat in aceasta perioada prin doua pachete de optiuni “avantaj client”, C30 City - 1300 Euro si C30 Dynamic - 2500 Euro.

MINI
MINI este in primul rand un remake, este un brand pe care BMW a pariat – investind sute de milioane – si a castigat. Pentru soferii “urbani” de MINI cea mai importanta justificare a faptului ca se afla la volanul masinii este imaginea speciala a marcii, obtinuta “cu un design modern care pastreaza valorile clasice ale modelului initial”, declara Alex Seremet, unul din reprezentanii BMW in Romania.

In primele 6 luni al lui 2008, MINI s-a vandut in 124 de unitati: 14 sunt MINI Cabrio, 14 sunt Clubman, iar 96 MINI Cooper . Cel mai dorit propulsor de sub capota masinilor vandute este cel de 1.6 litri si 120 de CP. Un MINI Cooper cu acest propulsor ajunge sa coste in versiunea de baza 16.080 de euro, suma la care se adauga si TVA-ul. MINI este in ultima instanta un vehicul premium care poate fi personalizat de fiecare astfel incat sa “sa fie unic si sa ii reflecte propriul caracter”, dupa cum spun cei de la BMW Group Romania.

Masina nu o prea vedem pe outdoor-uri sau in reclame la TV, dar am observat-o intr-un videoclip al trupei Activ. Acum MINI are doi frati noi: MINI John Cooper Works si MINI Clubman John Cooper Works. Pe ei vor bate moneda importatorii si dealerii. Oare, in videoclipul carei trupe vor fi protagonisti cei doi?

Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro
  •   2008-07-24
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu: Sfaturi financiare pentru toti membrii familiei, de la mic la mare

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu, consilier financiar

Pune o intrebare

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului